تبیان، دستیار زندگی
رقابتهای جام خذفی باشگاه های کشور با پیروزی تیم های پرسپولیس ، مس رفسنجان و ذوب آهن پیگیری شد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود پرسپولیس، شگفتی مس

شادی سرخپوشان تهرانی پس از پیروزی مقابل سپاهان

تیم فوتبال پرسپولیس عصر پنج شنبه با برتری مقابل سپاهان به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال ایران راه پیدا کرد.

در این دیدار که عصر پنج شنبه در حضور بیش از پنجاه هزار تماشاگر در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها برگزار شد تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با تک گل دقیقه 13 مازیار زارع مقابل میهمان خود به برتری برسد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دقیقه 73 این دیدار در پی خطای محسن بنگر بر روی علی کریمی صاحب یک ضربه پنالتی شد که مازیار زارع توپ را به بالای دروازه زد.

قضاوت این دیدار بر عهده محسن ترکی بود و به احمد جمشیدیان، محسن بنگر از تیم سپاهان و مازیار زارع، ابراهیم توره و فرهاد خیرخواه از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

افشین قطبی و مهدی تاج و هیات مدیره پرسپولیس از تماشاگران ویژه‌ این دیدار بودند. پرسپولیس در مرحله بعدی این رقابت ها در همدان به مصاف پاس خواهد رفت.

استقلال - مس رفسنجان

در دیگر دیدار قهرمان هشتمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با شکست مقابل مس رفسنجان از دور رقابت های جام حذفی کنار رفت.

در این دیدار که در مرحله یک شانزدهم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت 15 در ورزشگاه شهدای نوش آباد برگزار می شد، تیم مس رفسنجان در نهایت موفق شد در ضربات پنالتی حریف نامدار خود را شکست داده و به دور بعدی رقابت ها راه پیدا کند.

این دیدار در پایان 120 دقیقه با تساوی 2 بر 2 به پایتان رسید. امیرحسین محمدی (22) و میلاد داودی (37) برای مس رفسنجان گلزنی کردند و گل‌های تیم استقلال نیز توسط میلاد نوری (22) و علی علیزاده (26) به ثمر رسید. مارتین رائول در وقت اضافی دوم این دیدار ضربه پنالتی حسین کاظمی را مهار کرد.

به نقل از مهر، در ضربات پنالتی تیم مس موفق شد با نتیجه 5 بر 4 مقابل استقلال به برتری برسد. امیرحسین محمدی، میلاد داودی، قاسم دهنوی، محمد عزیزی و داود دشت پوری برای مس گل زدند و ضربات پنالتی استقلال توسط هاشم بیگ زاده، حسین کاظمی ، میثم منیعی، علی علیزاده به گل تبدیل شد. یدالله اکبری موفق نشد ضربه خود را به گل تبدیل کند. قضاوت دیدار مس رفسنجان - استقلال تهران برعهده تورج حق وردی بود.

مس رفسنجان در تاریخ 19 اردیبهشت در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها با ملوان بندر انزلی دیدار خواهد کرد.

انتقام ذوب آهن از فولاد

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان نیز  با پیروزی برابر فولاد خوزستان در رقابتهای جام حذفی، انتقام شکست سنگین در لیگ برتر را از این تیم گرفت.

در این دیدار دو تیم در 90 دقیقه به تساوی بدون گل دست پیدا کردند اما در دو وقت اضافه این تیم فوتبال ذوب آهن بود که موفق شد با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دهد تا علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام حذفی، انتقام شکست 4 بر 1 دیدار پایانی لیگ هشتم را نیز از شاگردان مجید جلالی بگیرد.

در این دیدار قاسم حدادی فر در دقیقه 95 و محمدرضا خلعتبری در دقایق 115 و 118 گل های ذوب آهن را به ثمر رساندند.

مسعود مرادی در این دیدار به سیامک سرلک ، محمد قاضی ، حسن اشجاری ، محمد باقر صادقی ، پژمان جمشیدی و علی بداوی کارت زرد نشان داد. ضمن اینکه در دقیقه 76 این دیدار عبید جاسم مدافع تیم فوتبال ذوب آهن از زمین اخراج شد. حسن اشجاری دیگر بازیکن ذوب آهن نیز در دقیقه 100 این دیدار از بازی اخراج شد تا فولاد نتواند برابر تیم 9 نفره ذوب آهن هم به پیروزی برسد.

صبا - شموشک

همچنین در ادامه‌ رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران، صبای قم در خانه میزبان شموشك نوشهر بود كه شاگردان فیروز كریمی نیز با نتیجه‌ی پر گل 6 بر یك شموشك را شكست دادند و به مرحله‌ی یك چهارم نهایی جام حذفی صعود كردند.

فضلی، كلاه‌كج، همرنگ و بیاتی‌نیا (2گل) و فضلی به ترتیب در دقایق 22، 30، 41 و (49 و 68) و 87 گل‌های صبا را به ثمر رساندند. تك گل شموشك نیز در دقیقه‌ی 46 به ثمر رسید.

تیم فوتبال راه‌آهن در یک دیدار پر گل موفق شد تیم برق شیراز بی‌انگیزه را با نتیجه‌ 4 بر یك شكست دهد و به یك هشتم نهایی رقابت‌ها صعود كند.

داود حقی در دقایق 15 و 26، مجتبی زارع در دقیقه‌ی 35 و احمد مومن‌زاده در دقیقه‌ی 42 گل‌های تیم شاگردان مهدی تارتار را به ثمر رساندند. قائد‌پوری تك ‌گل برق را به ثمر رساند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری