تبیان، دستیار زندگی
کمپانیEA(یکی از بزرگترین شرکت های سازنده بازی های کامپیوتری)بازی(Dantes Inferno) در حال ساخت دارد که در آن کشتن کودکان آموزش داده می شود. به گزارش گیم نیوز کمپانیEA(یکی از بزرگترین شرکت های سازنده بازی های کامپیوتری)بازی(Dantes Inferno) در حال ساخت دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر جدی در کمین فرزند شما

کودک وبازی

همه ی ما در قبال فرزندانمان مسئولیم . وظیفه داریم در حد توانمان برای سالم به دنیا آمدنشان تلاش کنیم .به تغذیه و رشدشان توجه کنیم ، به نیاز های عاطفی و روحی شان رسیدگی کنیم و زمینه ی تربیت صحیح و موفقیت آینده شان را ایجاد کرده ،تا بدین صورت شاهد به ثمر نشستن نتیجه ی زندگی مان باشیم و حتی بعد از خودمان در صورت داشتن فرزندی صالح از فواید آن بهره مند شویم.

تمامی مادران و پدران خوب تبیانی و ایرانی می کوشند تا به وظایف خویش عمل کرده و بااصطلاح چیزی را برای فرزند خود کم نگذارند اما گاهی اوقات روزها آنقدر زود می گذرند و نوزاد دیروز ما که تمام هم غم مان رشد مناسب قد او و یا تزریق به هنگام واکسن او بود ،بزرگ وبزرگ تر می شود و ما بدون اینکه آگاه باشیم که نیاز های او تغییر کرده است ، بدون توجه به دنیای او فقط تر و خشکش می کنیم.

کودک وبازی

فرزند ما نیاز به بازی دارد .بازی دنیای کودکان است و به واسطه ی آن دنیای آینده شان را می سازند و آموزش هایی که ضمن بازی به طور مستقیم و غیر مستقیم می گیرند ، از ذهن و روحشان پاک نمی شود و اگر اهمیت آن از غذایی که می خورند بیشتر نباشد کمتر نیست.

اما چون تاثیر غذای نامناسب را بر کودک خود بلافاصله و به صورت عینی می بینیم توجه بیشتری به آن کرده ،ممکن است به او اجازه ی خوردن غذای بیرون را نداده و همه چیز را خانگی تهیه کنیم تا او بیمار نگردد . به او سفارش می کنیم تا از دست فروش ها چیزی نخرد و خلاصه تمام نکات بهداشتی را به او گوشزد می کنیم اما با کمال تعجب برای خوراک روح او چون بلافاصله تاثیر آن را نمی بینیم ، ارزش کم تری قائل هستیم . به راحتی محصولات غیر خانگی ( غیربومی) را با هر محتوایی در اختیار آن ها می گذاریم ، محصولاتی که گاه در مراکزی به غیر استانداری دست فروشان دوره گرد تهیه می شود و گاه در کمپانی های بزرگ و با نام های فریبنده اما با برنامه ای مدون و مخرب برای فرزند من و شما و جالب اینجاست که ما هزینه می کنیم آن ها را خریداری کرده و به خانه می آوریم و روح نقش پذیر کودکمان را به آن می سپاریم.

هنگامی که فرزندمان رشد کرد ، بحران بلوغ را پشت سر گذاشت و وارد مرحله ی جوانی شد و ما از او رفتارهایی را بر ضد آموزش های خودمان ، هنجارجامعه ، اعتقادات دینی و ..دیدیم شاید به ذهنمان خطور نکند که این رفتار تاثیر همان کارتون ،اسباب بازی و یا سی دی بازی بوده که در کودکی وقت زیادی را صرف آن می کرد و ما در اتاق مجاور بدون آنکه بدانیم فرزندمان چه چیزی را می آموزد ، خوشحال بودیم که سر گرم است.

برای آنکه درهر کاری موفق شویم باید برنامه ریزی داشته باشیم و چه کاری مهم تر از تربیت فرزند. پس برای اینکه دیگران غیر مستقیم تربیت فرزندمان را به عهده نگیرند ،خودمان دست به کار شویم .

در سایت سیاست گذاران مطلبی ازبازی آورده شده بود که کشتن کودکان را آموزش می دهد ،به شرح زیر:

کمپانیEA(یکی از بزرگترین شرکت های سازنده بازی های کامپیوتری)بازی(Dante"s Inferno) در حال ساخت دارد که در آن کشتن کودکان آموزش داده می شود.

به گزارش گیم نیوز کمپانیEA(یکی از بزرگترین شرکت های سازنده بازی های کامپیوتری)بازی(Dante"s Inferno) در حال ساخت دارد که در ان کشتن کودکان اموزش داده می شود.

این کودکان در ابتدا ظاهری بی آزار و فریبنده دارند، اما زمانی که به شما اویزان میشوند و از شما بالا میروند کشتن انها سخت میشود. این سختی وقتی بیشتر می شود که گروهی از این بچه ها به طرف گیمر حمله ور شوند.و شما باید با استفاده از داس کودکان را از بین ببرید.

و یا بازی هایی که در قبال کشتن حیوانات تو وارد مرحله ی بعد شده و به اصطلاح پیروز می شویویا بازی هایی که سبک زندگی آمریگایی را با ظاهری فریبنده آموزش می دهد،سبک زندگی که صرف نظر از خوب یا بد بودنش با سبک زندگی ایرانی - اسلامی ما فرق می کند.

خطر بازی های رایانه ای که در آن کودک در نقش شخصیت پرخاشگر، دست به اعمال خشونت می زند، در تقویت پرخاشگری بسیار زیاد است. جهان امروز نیازمند تقویت حس صلح و دوستی است. در جهانی که سلاح های اتمی چنان افزایش یافته که می توانند همراه با لحظه ای بی خردی در چند ساعت بشر را نابود کنند، لازم است به کودکانمان رفتار دوستانه و رعایت حدود انسانی را بیاموزیم.

راهکار ها یی برای خانواده ها:

_برای اوقات فراغت فرزندانمان برنامه ریزی داشته باشیم و در این برنامه ریزی علایق او ، نیاز های سنی، علایق گروه همسال را لحاظ کنیم.

_از محتوای بازی هایی که به خانه می آوریم مطلع باشیم و بهتر است ابتدا خودمان یکبار بازی کنیم و سپس در اختیار فرزندمان بگذاریم.

- میزان بازی فرزندمان را مراقبت کرده و اجازه ندهیم به پدیدیه ی اعتیاد به بازی گرفتار شود هرچند محتوای آن سالم باشد.

***

موسسه ی فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان بازی های تولیدی دارد با محتوایی پاک که می تواند انتخاب مطمئنی باشد برای فرزند شما. برای خرید اینترنتی بازی های تبیان اینجا کلیک کنید.

تبیان آرزو می کند روح و ذهن فرزندانات را به آن هایی که دلسوزشان نیستند نسپارید و خودتان عهده دار تربیت کودکانتان باشید. مانیز در کنارتان خواهیم بود.

تبیان - ندا داوودی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.