تبیان، دستیار زندگی
انتخاب سریع و غیر‌منتظره افشین قطبی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی واكنش‌های متفاوتی را در پی داشت ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد خداداد از سرمربی تیم ملی

حضور 90 دقیقه ای خداداد در المپیاد ایرانیان

انتخاب سریع و غیر‌منتظره افشین قطبی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی واكنش‌های متفاوتی را در پی داشت. در حالی كه نگرش افكار عمومی نسبت به این انتخاب مثبت بود اما بین اهالی فوتبال كه تفكراتشان با توده مردم متفاوت است هستند كسانی كه این انتخاب را به ضرر فوتبال می‌پندارند. یكی از این منتقدان كسی نیست جز خداداد عزیزی؛ او را پس از آن درگیری با خبرنگار شیرازی اینقدر عصبی ندیده بودیم. به نقل از روزنامه گل خداداد تضمین می‌دهد «با قطبی» به جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی نمی‌رویم.تبیان فقط منعکس کننده نظرات خداداد  به عنوان یک مربی فوتبال می باشد .

انتخاب افشین قطبی از نظر شما به سود فوتبال ملی است؟

مطمئن باشید با دل شیر، چنگال ببر و خرطوم فیل به جام‌جهانی نمی‌رویم، با این كلمات فقط مردم را سیاه می‌كند. كسی كه می‌گوید در ایران امنیت اجتماعی نیست چطور حاضر شده سرمربی تیم‌ملی شود؟ تعجب می‌كنم چطور چنین پست حساسی را به فردی داده‌اند كه مملكت ایران را زیر سوال برده است، حتی نباید اجازه می‌دادند به ایران برگردد. كسی كه پرسپولیس را با بهترین نفرات و امكانات به زمین زد و فرار كرد حالا چطور می‌خواهد تیم‌ملی را در این شرایط سخت همراهی كند.

شاید هر كس دیگری هم جای قطبی بود، این پیشنهاد را قبول می‌كرد.

چطور می‌شود وقتی كه علی دایی سرمربی تیم‌ملی بود امنیت اجتماعی وجود نداشت اما حالا برای این آقا امنیت وجود دارد. شاید مسوولان فدراسیون مصاحبه قطبی را با كانال‌های تلویزیونی خارج از كشور ندیده‌اند كه این انتخاب را صورت داده‌اند. قطبی حالا كه پول می‌گیرد حتما می‌گوید امنیت اجتماعی وجود دارد. اگر مسوولان صحبت‌های قطبی را دیده‌اند واقعا متاسفم مسوولان فدراسیون باید حافظ منافع ملی باشند.

انتقاد خداداد از قطبی

به نظر شما چرا نباید با قطبی به جام‌جهانی برویم؟

این آقا مصاحبه كرده و گفته از شش تیم پیشنهاد داشته و منچستر‌سیتی دنبال او است. قطبی فقط مردم را سیاه می‌كند، كسی كه از پس نیكبخت، مامانی و شیث برنمی‌آید چطور می‌خواسته با روبینیو برزیلی كار كند. این بنده خدا فكر كرده مردم ما نمی‌فهمند كه هرچه بگوید باور كنند. قطبی اگر مربی بود در همان كره كه ادعایش می‌شود كنار ادوكات، پیم وربیك و گاس هدینك كار كرده، تیم می‌گرفت. شك نكنید قطبی را هیچ كجا نمی‌خواستند. به قطبی تیم منچستر تاكستان را هم نمی‌دهند.

اما او تضمین می‌دهد تیم‌ملی را می‌برد جام‌جهانی.

این تضمین نشان‌دهنده دروغگو بودنش است. نمی‌دانم چرا كسی جلوی این عوام‌فریبی‌های قطبی را نمی‌گیرد. اگر او تضمین می‌دهد تیم‌ملی را به جام‌جهانی ببرد من هم تضمین می‌دهم اگر با مایلی‌كهن شانس‌مان 50 - 50 بود با قطبی هرگز به جام‌جهانی نرویم و تنها با این آقا به خانه‌مان می‌رویم! در فوتبال هیچ تضمینی ندارد حتی اگر شانس صعودمان بالا بود اما قطبی فقط با احساسات مردم بازی می‌كند. نصف مربیان لیگ قهرمانی آورده‌اند و اگر قرار به یك قهرمانی قطبی باشد كه آن هم مدیون مدیریت خوب كاشانی بود نصف مربیان لیگ چندین قهرمانی دارند. به خدا قلعه‌نویی، ابراهیم‌زاده و فیروز كریمی دو هزار برابر قطبی فوتبال می‌فهمند.

شما معتقدید قطبی جوابگوی نتایج تیم‌ملی نیست؟

كسی كه از ایران فرار كرد و گفت در كشور امنیت اجتماعی ندارد مطمئن باشید پس از باخت برابر كره‌شمالی از همان جا به كره‌جنوبی یا آمریكا می‌رود و علیه مملكت‌مان مصاحبه می‌كند. من هم خیلی عاشق امام حسین هستم اما وقتی امنیت ندارد به عراق نمی‌روم حالا می‌خواهم بدانم چرا این آقا كه مدعی است امنیت اجتماعی وجود ندارد به ایران بازگشته است چون فقط می‌آید تا از اعتبار فوتبال ملی سوءاستفاده كند و بعد هم بگوید در كارم دخالت كردند و مرا تهدید كردند. مطمئن باشید علی دایی و امیر قلعه‌نویی یا حتی مایلی‌كهن اگر سرمربی بودند پاسخگوی نتایج بودند و از همین خاك هستند مثل دایی كه پس از باخت برابر عربستان شكست را به گردن گرفت اما قطبی آنقدر بدبخت بود كه از ایران فرار كرد و پاسخگوی نتایج پرسپولیس نبود.

خداداد عزیزی

مایلی‌كهن هم با شبكه‌های خارجی مصاحبه كرده و نمی‌شود دلیل انتخاب سرمربی تیم‌ملی براساس مصاحبه با شبكه‌های خارجی باشد؟

من هم با شبكه‌های خارجی مصاحبه كرده‌ام اما من یا مایلی‌كهن در مورد مسایل فوتبالی صحبت كرده‌ایم اما قطبی امنیت كشور را زیر سوال برده تا دشمن‌های ایران را شاد كند. به نظر من هیچ كجای دنیا امنیت ایران را ندارد.

به نظر می‌رسد از انتخاب قطبی عصبی هستید؟

به‌خاطر اینكه حیثیت فوتبال و ما فوتبالی‌ها در گروی تیم‌ملی است. آن از جام باشگاه‌های آسیا كه اینطوری شد و حالا می‌خواهند آبروی یك مملكت را به كسی بدهند كه هیچ تعصبی به مملكت ندارد.

انتخاب سرمربی تیم‌ملی برعهده فدراسیون است و قطبی پیشنهاد آنها را پذیرفته است.

به كار فدراسیون ،من نباید نظارت داشته باشم و قبول دارم كه فدراسیون در انتخاب سرمربی مستأصل شده بود اما زمانی كه دایی انتخاب شد همه گفتند خوب است و حمایت كردند و بعد هم كه مایلی‌كهن آمد باز هم انتخاب فدراسیون مورد تایید قرار گرفت و حالا اگر آنها نتوانستند خوب عمل كنند، خودشان پاسخگو هستند اما انتخاب قطبی یك شكست برای فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود.

تنظیم برای تبیان:رضا سیگاری