تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: با پتانسیل و انگیزه‌ای كه داریم آفریقای جنوبی از هم اكنون باید منتظر شیرهای .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی:منتظر شیرهای ایرانی باشید

افشین قطبی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: با پتانسیل و انگیزه‌ای كه داریم آفریقای جنوبی از هم اكنون باید منتظر شیرهای ایرانی باشند.

افشین قطبی پس از ورد به ایران در گفت و گو با خبرنگاران عنوان كرد: مثل اینكه قسمت است تمام عمر در خدمت فوتبال ایران باشم. می‌توانم بگویم خدا باعث شد كه این اتفاق بیفتد و دوباره لطف او شامل حال من شد.

وی افزود: با این پتانسیل و بازیكنان و مردم باید بگویم كه شیرهای افریقای جنوبی باید منتظر شیرهای ایران باشند تا بتوانیم حتی در جام جهانی حادثه‌ساز باشیم.

قطبی ادامه داد: من در ایران برای موفقیت یك هدف بزرگ و یك نیاز قلبی دارم. من نیاز به كمك 70 میلیون ایرانی دارم تا افتخار بزرگ برای فوتبال ایران كسب كنم. البته این كار سختی نیست چون پتانسیل فوتبال ایران بالا است و در آسیا می‌تواند حرف اول را بزند.

در حال حاضر رنگ‌ها برای من فرقی ندارند و فقط به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران با بهترین نفرات در آفریقای جنوبی فكر می‌كنم.

سرمربی تیم ملی تاكید كرد: می‌دانم زمان كم است و از طرفی كار ما بسیار سخت است اما وقتی كه می‌دانم قوت قلب من 70 میلیون ایرانی، بازیكنان و مسئولان دلسوز هستند نباید دست به كار بزرگی بزنیم. آرزوی من این است كه ایران به جام جهانی برود. در این راه خانواده فوتبال ایران باید انگیزه لازم را داشته باشد. باید همه دست به دست هم دهیم تا راه را برای رسیدن به افریقای جنوبی هموار كنیم و موانع را با كمك همدیگر مخصوصا رسانه‌ها برداریم.

استقبال از قطبی

قطبی در جواب این سئوال كه برای حضور در ایران و سرمربیگری تیم ملی لحظه‌شماری می كردید، گفت:‌ به هیچ عنوان مهم نیست كه من مربی تیم ملی هستم یا فرد دیگری. می‌دانم افرادی مثل علی دایی كه چارچوب تیم ملی را ساختند و زحمات زیادی كشیدند همیشه دلشان با این تیم است. من از او و همچنین محمد مایلی كهن كه یكی از پیشكسوتان فوتبال ایران است تشكر می‌كنم.

به نقل از فارس،سرمربی تیم ملی اظهار داشت: خوشحالم مسئولان بلندپایه‌ای مثل علی‌آبادی، كفاشیان و تاج این مسئولیت بزرگ را به من واگذار كردند. دنبال شعار دادن نیستم اما جواب دادن به زحمات آنها آرزوی قلبی من است. می‌توانم با كمك همه و بازیكنانی كه معتقدم می‌توانند بهترین‌های آسیا باشند جواب آنها را بدهم و با كار شبانه‌روزی به هدفم برسم.

قطبی در خصوص دعوت از بازیكنان یادآور شد: تیم ملی كه من در آن هستم 11 نفر نیست بلكه تمام بازیكنان ایران جزئیی از فوتبال ایران و تیم ملی هستند و من به كمك همه نیاز دارم.

این مربی اضافه كرد: سرلوحه كارم این است كه با كمك بازیكنان، با غیرت و تلاش برای رفتن به جام جهانی تلاش كنیم. درهای تیم ملی روی همه باز است و بازیكنانی به تیم ملی می‌آیند كه بزرگ و سختكوش باشند.

قطبی

قطبی ادامه داد: در حال حاضر رنگ‌ها برای من فرقی ندارند و فقط به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران با بهترین نفرات در آفریقای جنوبی فكر می‌كنم.

این مربی تاكید كرد: از تمام كسانی كه برای فوتبال ایران زحمت می كشند می‌خواهم به من كمك كنند چون می‌دانم آنها نیز دلشان با تیم ملی است. می دانم و خوشحالم كه در حال حاضر با وفاق ملی همه به دنبال یك هدف هستیم.

وی در جواب این سئوال كه برای آشتی دادن مردم با فوتبال برنامه‌ای دارید ؛ عنوان كرد: مردم ایران با فوتبال قهر نكردند. مطمئن باشید در اولین بازی حمایت آنها را خواهید دید؛ مثل امروز كه در مراسم استقبال من، ‌شرمنده آنها شدم. وقتی از امارات می‌آمدم در دلم می‌گفتم آیا مردم این بار این طور از من استقبال خواهند كرد یا نه. هواداران تیم ملی همیشه این تیم را یاری خواهند كرد و امیدوارم هدیه من به آنها رفتن به جام جهانی باشد.

مطمئنم اگر ورزشگاه‌های ما در ایران 70 میلیونی بود مردم باز هم از تیم ملی كشورشان و پرچم مقدس ایران برای رسیدن به جام جهانی حمایت می كردند.

قطبی در خصوص سه بازی آینده تیم ملی گفت: تمام بازی‌ها سخت است. همه فكر می‌كنند بازی با كره شمالی كه در این مسابقات با انگیزه و با بازیكنان جنگجوی خود حاضر شده تا پس از سال ها به جام جهانی برود دشوار است و این تیم را حریف اصلی ما می دانند، اما من با این موضوع مخالفم. با وجود اینكه می ‌دانم در پیونگ یانگ كار ما مشكل است اما امارات را حریف اصلی تیم ملی می‌دانم.

قطبی سرمربی تیم ملی

وی اظهار داشت:‌ هر بازی‌ شرایط خودش را دارد اما ما اگر می‌خواهیم به جام جهانی برویم باید با كمك بزرگانی كه در فوتبال ایران هستند و جوانان جویای نام فقط به فكر گرفتن 9 امتیاز باشیم.

قطبی ادامه داد: شاید كره‌ای ها از حضورم در ایران شوكه شده باشند چون آنها می‌دانند كه من فوتبالی كه در آن زندگی كرده‌ام را می‌شناسم.

سرمربی تیم ملی در خصوص دستیاران خود تصریح كرد: در دو ساعت پس از تماس مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتم و به نظرم سریع‌ترین قرارداد جهان را امضا كردم. این به خاطر این بود كه حتی دوست نداشتم یك دقیقه از وقتی كه برای تیم ملی می‌گذارم از بین برود. با فدراسیون فوتبال نشستی خواهم گذاشت و سپس دستیارانم را معرفی خواهم كرد.

وی در جواب این سئوال كه آیا روته مولر و محصص با شما همكاری خواهند كرد یا خیر گفت: در این مورد حرفی نمی‌زنم و همه چیز را به بعد موكول می‌كنم.

قطبی در جواب این سئوال كه یار دوازدهم شما چه كسانی هستند؛ خاطرنشان كرد: یار دوازدهم به جز رسانه ملی و رسانه های نوشتاری، 70 میلیون ایرانی هستند كه می توانند با صداهای دلنشینشان كار سخت را برای من آسان كنند.

افشین قطبی

وی تاكید كرد: هواداران بدانند اگر مرا تنها بگذارند دچار مشكل خواهم شد. از كسانی كه به ورزشگاه آزادی می‌آیند و تیم ملی را تشویق می‌كنند صمیمانه تشكر می‌كنم. از كسانی هم كه درخانه آرزوی موفقیت می كنند تشكر می‌كنم. مطمئنم اگر ورزشگاه‌های ما در ایران 70 میلیونی بود مردم باز هم از تیم ملی كشورشان و پرچم مقدس ایران برای رسیدن به جام جهانی حمایت می كردند.

قطبی درباره تاریخ آغاز فعالیتش گفت: ساعت 2 بعدازظهر روز چهارشنبه قرارداد خودم را با فدراسیون فوتبال امضا كردم و تاج به اطلاع من رساند كه سرمربی تیم ملی هستم. از همان دقیقه كارم شروع شد. سعی كردم ابتدا كارهای اولیه را انجام دهم؛ پس كار رسما با تیم ملی شروع شده و تمام وقت در اختیار این تیم خواهم بود آرزوی قلبی من بود كه یك روز وسیله‌ای شوم كه تیم ملی ایران موفق شود.

تنظیم برای تبیان:رضا سیگاری