تبیان، دستیار زندگی
ویم در هر دو نمیه برتر از پرسپولیس بودیم! سامره حق ندارد پایش را بیشتر از گلیمش دراز كند سرمربی جوان تیم استقلال در اتاق آنالیز باشگاه مشغول تماشای فیلم بازی تیمش با پرسپولیس بود. وقتی مشغول تماشای بازی شدیم قلعه نوعی با نشان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نوعی:حالا با اطمینان می گویم در هر دو نمیه برتر از پرسپولیس بودیم!

سامره حق ندارد پایش را بیشتر از گلیمش دراز كند


سرمربی جوان تیم استقلال در اتاق آنالیز باشگاه مشغول تماشای فیلم بازی تیمش با پرسپولیس بود. وقتی مشغول تماشای بازی شدیم قلعه نوعی با نشان دادن نكاتی ریز قصد داشت ثابت كند استقلال در دربی روز جمعه كاملاً تیم برتر میدان بوده است. قلعه نوعی تا حدود زیادی توانست با استدلال هایش من را قانع كند. سرمربی استقلال اعتقاد داشت در تاریخ سالهای اخیر بازیهای این تیم با پرسپولیس سابقه نداشته آمار  كرنرهای دو تیم 12 به 3 باشد و این آمار تا دقیقه 70 بازی 9 به 1 به سود استقلال بود.

قلعه نوعی روی فیلم نشان داد هر جا پرسپولیسی ها صاحب توپ شدند. برای نزدیك شدن به دروازه استقلال فقط به ارسال توپهای بلند روی آوردند و در مقابل استقلالی ها برای رسیدن به دروازه حریف به یكدیگر پاس دادند، حركت كردند و در زمان حمله نیز با برنامه تر از پرسپولیس بودند.

قلعه نوعی اعتقاد داشت بزرگترین ضعف استقلال دفع توپهای ضعیف پیروز قربانی در جناح راست و عدم بازیسازی صحیح این بازیكن بوده و اگر غیر از این می شد پرسپولیس همان چند موقعیت خوب را هم نمی توانست به دست آورد. سرمربی استقلال یاد آور شد هر گاه بازیكنان پرسپولیس صاحب توپ شدند استقلال با 6 بازیكن به سوی بازیكن صاحب توپ حمله ور شد و به همین دلیل هم پرسپولیسی ها مجبور بودند از هر نقطه زمین كه توپ را می گیرند، بلند به زمین استقلال بفرستند.

بعد از تماشای فیلم، فرصتی دست داد تا با قلعه نوعی گپی بزنیم. ماحصل این گفتگو با قلعه نوعی را می خوانیم:

امیرخان حالا كه فیلم بازی با پرسپولیس را دیده اید ارزیابی تان از دربی 57 چیست؟

تا قبل از آنكه فیلم را ببینم فكر می كردم استقلال در بازی با پرسپولیس حتی در نیمه اول هم عملكرد ضعیفی داشته و آنطور كه باید نتوانسته بازی كند اما حالا با تماشای فیلم بازی راحت تر می توانم اظهار نظر كنم و به جرات می گویم در هر دو نیمه تیم ما برتر از پرسپولیس بود! و حتی در نیمه دوم كه خیلی ها می گفتند برتری با پرسپولیس بود، چرا كه ما روانتراز حریف كار كردیم به غیر از ده دقیقه پایانی بازی كه پرسپولیسی ها دو، سه موقعیت خوب به دست آوردند دیگرآنها چیز خاصی نداشتند كه این موقعیت ها هم به خاطر اشتباهات فردی بازیكنان ما نصیب آنها شد.

ممكن است بیشتر توضیح بدهید.

متاسفانه پیروز قربانی در دفع توپهایش اشتباهات زیادی داشت و این دفع های اشتباه چندین بار باعث شد پرسپولیسی ها نزدیك دروازه ما صاحب توپ شوند

بعد از بازی با پرسپولیس انتقادات زیادی از شما و تیمتان شد، چقدر این انتقادها را قبول دارید؟

بالاخره از این قبیل انتقادات زیاد است من نمی توانم جلوی این انتقادات را بگیرم. فقط بعد از تماشای فیلم بازی می توانم بگویم استقلال در بازی با پرسپولیس در حد انتظار ظاهر شد.

دلیل تعویض علی سامره چه بود؟

من می خواستم سرعت تیم را در زمان حمله بیشتر كنم چون در آن دقایق مدافعان پرسپولیس خسته شده بودند و ما می بایست به دروازه حریف بیشتر فشار می آوردیم.

سیاوش اكبرپور بعد از حضور در بازی با پرسپولیس موفق شد خواسته های شما را برآورده كند؟

سیاوش از وقتی داخل زمین رفت وظایفش را مو به مو انجام داد و خیلی خوب به عنایتی نزدیك می شد و چندین بار خودش را در جریان بازی قرار داد من به جرأت می گویم با بردن اكبرپور به زمین دنبال این بودم كه به پرسپولیس بیشتر فشار بیاوریم و نهایتاً به گل برسیم. اگرغیر از این بود و هدفم حفظ نتیجه بود یك بازیكن جوان را از زمین بیرون می كشیدم و یك بازیكن با تجربه دیگری را به زمین می فرستادم. تعویض منصوریان هم به علت خستگی این بازیكن بود. منصوریان تا وقتی در زمین حضور داشت خوب بازی كرد. اما وقتی دیدم او خسته شد كاظمی جوان را به جایش فرستادم تا مركز زمین را از دست ندهم.

خب چرا به جای سامره، عنایتی را از زمین بیرون نكشیدید؟

اولاً سرعت عنایتی بیشتر از سامره است و عنایتی هم روی هوا خوب كار می كند و هم در بازی روی زمین تبحر دارد. ضمن آن كه عنایتی، نیكبخت و گیلائوری در جناح چپ همیشه با هم مثلث های خوبی تشكیل می دهند و هماهنگ هم هستند.

مصاحبه های سامره بعد از بازی با پرسپولیس را در مطبوعات خواندید؟

بله.

حالا نسبت به سامره چه واكنشی می خواهید نشان دهید؟

باید سامره بیاید تا با او حرف بزنم. این بازیكن باید بداند حق ندارد پایش را بیشتر از گلیمش دراز كند.

و اگر مصاحبه هایش را تكذیب كرد چطور؟

حتی اگر سامره آن حرفهایش را هم تكذیب كند، به خاطر حركاتی كه بعد از تعویض با اكبرپور داشت و چند بار سرش را تكان داد قطعاً جریمه خواهد شد. در استقلال قرار نیست من به بازیكنی باج بدهم.

اما علی سامره معتقد است بارها اتفاق افتاده بازیكنان هم پست او ضعیف تر بازی كرده اند، اما شما دست به تعویضش زده اید؟

قبل از هر چیز باید بگویم این مسائل به سامره ربطی ندارد. من باید تشخیص دهم كدام بازیكن از زمین بیرون برود نه علی سامره، این بازیكن باید بداند وقتی قرارداد حرفه ای می بندد و حرفه ای هم پول می گیرد باید حتماً رفتارش هم حرفه ای باشد و در مقابل خواسته های مربی را تمكین كند. مطمئن باشید امیر قلعه نوعی آدمی نسیت كه بخواهد به بازیكن باج بدهد. شما نگاه كنید در همان بازی با پرسپولیس منصوریان هم تعویض شد اما او به جای آنكه سرش را به نشانه اعتراض تكان بدهد، رفت و با تمام نیمكت نشینان استقلال دست داد. تفاوت بازیكن حرفه ای و غیرحرفه ای در این گونه رفتارها مشخص می شود سامره كه گنده تر از منصوریان نیست.

كدام بازیكن پرسولیس در بازی با استقلال عملكرد بهتری داشت؟

نمی توانم راجع به تیم پرسپولیس اظهار نظر كنم. دلیلش هم این است كه نمی دانم مربیان پرسپولیس از بازیكنانشان چه خواسته هایی داشته اند و آیا بازیكنان توانسته اند خواسته های آنان را برآورده كنند یا خیر؟

آقای حجازی بعد از بازی با پرسپولیس گفته تعویض های اشتباه شما باعث شد تا حریف فشارش را روی دروازه استقلال بیشتر كند.

من راجع به این آدم اصلاً نمی خواهم حرف بزنم. اگر سؤال دیگری دارید من در خدمتم.

از وضعیت كنونی استقلال راضی هستید؟

صددرصد، چون استقلال مثل ساعت كارش را انجام می دهد و برای بازی با ابومسلم آماده می شود. پس دلیلی ندارد از وضعیت استقلال ناراضی باشم.

چقدر امیدوارید استقلال در میانه راه دچار افت نشود؟

انشاء الله كه این اتفاقات نمی افتد چرا كه با هماهنگی خوبی كه میان مدیریت كادر فنی و بازیكنان وجود دارد بعید می دانم در میاه راه مشكل پیدا كنیم. این را هم بگویم از آنجایی كه فاصله سنی من با بازیكنان استقلال چندان زیاد نیست همدیگر را بهتر درك می كنیم. ضمن اینكه در حال حاضر دست من از بابت داشتن بازیكن خوب باز است و چنانچه خدای ناكرده در ادامه راه با مصدومیت بازیكنی مواجه شویم، با جابه حا كردن یكی، دو مهره همان شرایط دلخواه را حفظ می كنیم.

در بازی با پرسپولیس دیدیم بر خلاف بازیكنان ذخیره پرسپولیس كه زیرنظر آقای كماسی گرم می كردند تا برای حضور احتمالی در زمین آماده شوند، ذخیره های استقلال خودشان گرم می كردند و بدنسازی استقلال روی نیمكت نشسته بود.

ببینید بازیكنی كه در استقلال حضور دارد و در لیگ برتر بازی می كند باید بلد باشد خودش را گرم كند. البته شش، هفت دقیقه قبل از آنكه بازیكنی را به زمین بفرستیم از آقای بهمنی می خواهم تا بازیكن موردنظر را بیشتر گرم كند.

در تورنمنت امارات قصد دارید بیشتر از بازیكنان ذخیره تان استفاده كنید؟

بحث ما این است بازیكنانی را كه از شرایط مسابقه دور هستند به بازی بگیریم  و ببینیم چطور جواب می دهند. دلیلش هم این است كه در بازی های لیگ برتر و با توجه به حساسیتی كه بازی ها دارد نمی توانیم ریسك كنیم  هم به تیم ضربه بزنیم و هم به بازیكن.

به عنوان آخرین سؤال تكلیف سامره چه می شود؟

سامره تكلیفی ندارد كه بخواهد روشن شود.

اما می گویند باشگاه الاهلی قطر برای جذب این بازیكن پانصد هزار دلار می دهد و شما با جدایی او مخالفت كرده اید؟

من كه مسئول كادر فنی تیم استقلال هستم از این مسئله خبر ندارم آن وقتشما از كجا می دانید كه باشگاه الاهلی پانصدهزار دلار به سامره می دهد من نمی دانم. فقط این را بگویم اول فصل به من گفتند یك تیم آلمانی سامره را می خواهد كه من با رفتنش موافقت كردم. بعد از آن هم تا این لحظه كه با شما حرف می زنم هیچ كس راجع به پیوستن سامره به تیم های خارجی با من صحبت نكرده و اگر چنین پیشنهادی شده بود قطعاً مسئولان باشگاه استقلال با من حرف می زدند.

حالا اگر چنین پیشنهادی صحت داشته باشد، با رفتن علی سامره موافقت می كنید؟

اول بگذارید این پیشنهاد بیاید، بعد می نشینیم و راجع به آن حرف می زنیم.