تبیان، دستیار زندگی
اگر یادتان باشد در مسابقه حدیث‏شناسی، این کلام نورانی را به شما تقدیم نمودیم سخت‏ترین سخت‏ها تحمل و درک این حدیث است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس شیرینی خوران

شیرینی قرابیه

دشوارترین سختی‏ها یا شیرین‏ترین شیرینی

اگر یادتان باشد در مسابقه حدیث‏شناسی، این کلام نورانی را به شما تقدیم نمودیم که «حدیثنا صعب مستصعب، لا یحتمله ملک مقرب و لا نبی مرسل، و لا مومن امتحن الله قلبه للایمان»

ترجمه: کلام، خاندان اهل بیت بسیار دشوار و سنگین است به گونه‏ای که هیچ فرشته‏ی مقربی و هیچ پیامبر و هیچ مومنی که خداوند ایمان قلبی او را آزموده باشد نمی‏تواند آن‏را تحمل کند.

بله، سخت‏ترین سخت‏ها تحمل و درک این حدیث است. آیا جواب و معنای این حدیث را می‏خواهی بدانی. پاسخ این سوال را از زبان امام حسن عسکری- علیه‏السلام- تقدیمتان می‏نماییم.

شیخ صدوق روایت می‏کند که بعضی از شیعیان مدائن معنای این حدیث را از امام حسن عسکری علیه‏السلام پرسیدند. امام حسن عسکری علیه‏السلام- در جواب این‏گونه جواب دادند:

«معنای آن این است که فرشته آن سخنی را در دل خود نمی‏تواند نگه دارد، تا آنکه آن را به فرشته‏ای مانند خود باز گوید و پیامبری نمی‏تواند تحمل کند تا به پیامبری مانند خویش منتقل کند و مومنی آن را تحمل نمی‏کند تا آن را به مومنی مانند خود برسانند معنایش آن است که آنچه در سینه اوست، از بس شیرین است نمی‏تواند آن را در دل خود نگه دارد تا به دیگری بگوید. »1

کام جانتان با کلام شیرین گوارا باد. پس دیگران را در احادیثی که می‏دانید به شیرینی دعوت کنید.

اصلاً مجلس شیرینی خوران بر پا کنید .

تهیه و تنظیم برای تبیان: سلطانی- دین و اندیشه


1-فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکری علیع السلام

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.