تبیان، دستیار زندگی
تاریخ و چگونگی مشاهده و اصلاح اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی آزمون سراسری سال 1388 اعلام شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ و چگونگی مشاهده و اصلاح اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی آزمون سراسری سال 1388 آرشیو شد

آغاز ثبت نام کنکور سراسری

اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی كلیه داوطلبان ثبت نام كننده در آزمون سراسری سال 1388 و همچنین نمرات كتبی امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان (دیپلم) برای دیپلمه های نظام جدیدیكی از سالهای 1384 ، 1385 ، 1386 ویا 1387 كه دریكی از رشته های ریاضی فیزیك ، علوم تجربی ،ادبیات وعلوم انسانی ویا علوم ومعارف اسلامی كه توسط وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش تحویل شده از روز شنبه 29/1/88 لغایت روز دوشنبه 31/1/88 به مدت 3 روز بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش  برای مشاهده داوطلبان و به منظور اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده قرار داده می‌شود.

كلیه داوطلبان آزمون سراسری سال 1388 لازم است در روزهای فوق‌الذكر به سایت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه واطلاعات تقاضانامه ثبت نامی خود را بر اساس دستورالعمل های مربوط برروی سایت مشاهده نمایند. برای اطلاع بیشترداوطلبان  موارد ذیل به اطلاع می‌رسد.

1- پس از ورود به سایت سازمان و انتخاب لینك مربوط به مشاهده اطلاعات ثبت نامی و مشاهده اطلاعات نمراتی كه توسط وزارت آموزش و پرورش در رابطه با دیپلمه های نظام جدید یكی از رشته های ریاضی فیزیك،علوم تجربی،ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی 86،85،84 و یا 87 تهیه و به سازمان سنجش تحویل شده است، امكان ورود به این لینك با در اختیار داشتن اطلاعات كارت اعتباری ثبت نام (شامل شماره پرونده، شماره كارت، شماره كاربر، رمز عبور و شماره شناسنامه) یا شماره پرونده و كد رهگیری وجود دارد.

2- پس از ورود با هر یك از دو روش فوق ، اطلاعات ثبت نامی داوطلب نمایش داده می شود. امكان مشاهده و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات (به جز بندهای علاقه‌مندی به گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی، مراكز تربیت معلم، دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، بند معلولیت و سهمیه) وجود دارد این امكان در انتهای صفحه نمایش با انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات فراهم می‌شود.

3- با توجه به اینكه پرونده ثبت نامی تعدادی از داوطلبان از لحاظ مداركی همچون عكس، فرم معلولیت و .... ناقص می باشد برای این‏دسته از داوطلبان در زمان مشاهده اطلاعات ثبت نامی پیامی نمایش داده می‌شود كه این دسته از داوطلبان لازم است بر اساس متن پیام اقدام لازم را بعمل آورند.

4- داوطلبانیكه متقاضی سهمیه ای غیر از سهمیه مناطق بوده‌اند و به همین منظورسهمیه مورد نظر را در تقاضانامه ثبت نام علامتگذاری نموده اند ، چنانچه سهمیه درخواستی آنان مورد تایید ارگان ذیربط قرار گرفته باشد سهمیه درخواستی برای آنان اعمال و دراطلاعات تقاضانامه ثبت نام سهمیه مورد نظر خود را مشاهده خواهند نمود. ولی چنانچه سهمیه این‏دسته از داوطلبان مورد تایید ارگان ذیربط قرار نگرفته باشد، طبق ضوابط سهمیه درخواستی ایندسته از داوطلبان به سهمیه مناطق تغییر داده شده است و چنین داوطلبانی می توانند برای پیگیری وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوطه مراجعه نمایند.

5-در صورتی كه نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی نباشد و این اطلاعات مورد تأیید است داوطلبان دیپلم نظام جدید یكی از رشته‌های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی كه درسالهای 84، 85، 86 ویا 87 دیپلم نظام جدید خود را اخذ نموده‌اند می توانند ریز نمرات خود را مشاهده نمایند. همچنین داوطلبانی كه اطلاعات خود را ویرایش نیز می‌نمایند این امكان برای آنها فراهم است كه با انتخاب گزینه «مشاهده نمرات ارسالی داوطلب از سوی آموزش و پرورش» آن را مشاهده كنند.

6- داوطلبانی كه اطلاعات ثبت نامی آنها كامل و به خصوص كد دانش آموزی صحیح نیز در زمان ثبت نام اعلام نموده اند بر اساس فایل ارسالی نمرات توسط آموزش و پرورش ، نمرات خود را مشاهده می‌نمایند. داوطلبان مشمول این قانون در صورت هرگونه مغایرت نمرات قرار داده شده بر روی سایت با نمرات مندرج در كارنامه فارغ التحصیلی (سوابق تحصیلی) خود (مغایرت نمرات ، عدم درج نمرات دركارنامه ، و...) می توانند با در دست داشتن كارت شناسایی معتبرو دو نسخه ازكارنامه فارغ‌التحصیلی و درج شماره پرونده ثبت‌نامی در كنكور بر روی كپی كارنامه های مذكور، به منطقه آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیلی خود مراجعه كنند وضمن تحویل یك نسخه از كپی كارنامه به مسوول مربوطه برای بررسی ،  نسخه دیگربه عنوان رسید ممهور به مهر آموزش وپرورش منطقه ذیربط نموده وبرای پیگیری در اختیار داشته باشند.

تبصره 1- داوطلبانیكه كارنامه فارغ‌التحصیلی را ندارند می توانند با مراجعه به مراكز پیش دانشگاهی محل تحصیل خود كپی كارنامه فارغ التحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند و در صورت عدم دریافت از مركز پیش دانشگاهی برای دریافت كپی كارنامه راساً به منطقه آموزش و پرورش مربوطه مراجعه نمایند.

تبصره 2 - تاریخ مراجعه به مناطق برای مغایرت نمرات  از روز شنبه  5/2/88 لغایت  سه شنبه 15/2/88 می‌باشد.

7- ذكر این نكته ضروری است كه سوابق تحصیلی فقط برای داوطلبانی اعمال خواهد شد كه دیپلم خود را دریكی از سالهای 84، 85، 86 ویا 87 در یكی از  رشته های ریاضی فیزیك ، علوم تجربی ، ادبیات وعلوم انسانی ویا علوم ومعارف اسلامی اخذ نموده باشند و فقط دروسی از آنها در سوابق تحصیلی اعمال می شود كه آزمون آن به صورت سراسری وكشوری برگزار شده باشد. منظور از سوابق تحصیلی نمرات كتبی سال سوم ، دقیقاَ همان نمرات درج شده در ستون انتهای كارنامه سال سوم (تحت عنوان نمرات كتبی سال سوم) می باشد كه نمونه ای از آن در كارنامه  ذیل مشخص شده است.

8- سوابق تحصیلی برای كلیه داوطلبانی كه دیپلم نظام جدید  خود را به غیر از سالهای 84، 85، 86 ویا 87 اخذ نموده اند اعمال نخواهد شد.

داوطلبان در صورت لزوم می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های 2-88923591-021 تماس حاصل نمایند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش جداً خودداری نمایند.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

منبع

سایت سازمان سنجش