تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من و علی دایی در جاهایی مرتكب اشتباه شدیم؛‌ اما اگر از من ناراحت است........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایلی‌كهن:ازدایی عذرخواهی می‌كنم

مایلی کهن: فوتبال جنگ نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من و علی دایی در جاهایی مرتكب اشتباه شدیم؛‌ اما اگر از من ناراحت است، از وی عذرخواهی می‌كنم.

محمد مایلی كهن در باره فعالیتش در تیم سایپا اظهار داشت: زمانی كه سرمربی سایپا شدم، این تیم شرایط خوبی نداشت چون من تیم را نبسته بودم، كار كردن سخت بود؛ اما هیچ بازیكنی از تیم اخراج نشد و برخورد تندی را شاهد نبودیم. این نوع مدیریت من در این تیم است.

وی ادامه داد: مانند هر مربی دیگری شرایط خاص خود را دارم؛ اما باید پذیرفت كسی كه وارد یك تیم می‌شود باید در چارجوب قوانین آن حركت كند.

مایلی كهن با اشاره به گذشته خاطرنشان كرد: زمانی برای مدتی كوتاه سرمربی تیم سایپا شدم و در بازی با پاس در جام حذفی یكی از بازیكنان جوان تیم را به میدان فرستادم و آن بازیكن با به ثمر رساندن گل در وقت‌های اضافه حركت ناشایستی را مقابل دوربین‌های تلویزیون انجام داد و به همین دلیل بازداشت شد.

اگر دایی از دست من ناراحت است از وی عذرخواهی می‌كنم. چیزی از ارزش‌های او كم نخواهد شد و خیلی زود به عرصه برمی‌گردد.

به نقل از فارس؛ وی ادامه داد: پس از بازداشت او، نزد قاضی رفته و علت را جویا شدم . قاضی گفت این بازیكن حركت زشتی انجام داده و خطاب به وی گفتم مرا بازداشت كنید چون به عنوان معلم او مقصر اصلی هستم. اگر چه مدت زمانی طولانی نبود كه مسئولیت سایپا را به عهده گرفته بودم و خوشبختانه قاضی كه انسانی ورزشی بود تحت تاثیر حرفهایم قرار گرفت و با در نظر گرفتن جریمه، وی را آزاد كردند.

محمد مایلی کهن

مایلی كهن در باره ارتباطش با علی دایی گفت: دایی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 زمان علی پروین و در شرایط كه من یكی ازدستیارانش بودم به تیم ملی دعوت شد و مقابل تیم ملی عمان 15 دقیقه بازی كرد و به خوبی خود را نشان داد. پس از آن نیز برای دعوت دوباره‌اش به تیم ملی تردیدهایی وجود داشت كه تلاش كردم وی بار دیگر در تیم حضور داشته باشد.

وی افزود:به تنهایی به فروشگاه دایی رفتم. پرسیده بودم چه ساعتی به فروشگاه می‌آید و گفتند ساعت 19 و 30 و در این زمان برای دیدارش به منیریه رفتم؛ اما متاسفانه حضور نداشت و با برادرش صحبت كردم. دیدار با دایی وظیفه من بود.

وی ادامه داد: با وجود بركناری دایی چیزی از ارزش‌هایش كم نمی‌شود، چون زحمات زیادی برای فوتبال ایران كشیده و افتخاراتی نیز آفریده است. امروز هم خطاب به وی عرض می كنم كه، آقای دایی عزیز، یادت هست كه برای اولین بار شما را به تیم ملی دعوت كردم؟ هیروشیما یادت هست كه در بازی با بحرین مصدوم شدی و من به تنهایی 5 ساعت در بیمارستان بالای سرت بودم؟ یادت هست زمانی كه مینیسك پایت آسیب دیده بود و گل نمی‌زدی؛ اما تو را به تیم ملی دعوت كردم؟ یادت هست در یكی از جلسات تمرینی با فرشاد فلاحت‌زاده به دلیل برخورد سنگین بینی‌ات شكست؛ اما بلافاصله از تداركات خواستم شما را به بهترین بیمارستان انتقال دهد و در بازی با قطر كه در تبریز برگزار شد گفتم كه خوشبختانه شكستگی بینی زود بهبود می‌یابد و به عنوان مهاجم اول روی شما حساب می‌كنم و در بازی بعدی برابر كویت و قطر شما را همراه تیم بردم؟ پس آقای دایی ما شما را دوست داریم اگر چه شما جاهایی اشتباه كردید و یك جاهایی هم من اشتباه كردم.

رفتن تیم ملی به جام جهانی از گروه پنج تیمی كه سه تیم آن به جام جهانی می‌روند، شگفتی محسوب نمی شود. باید به جام جهانی برویم و از همه اهرم‌ها به خوبی استفاده كنیم.

سرمربی تیم ملی گفت: اگر دایی از دست من ناراحت است از وی عذرخواهی می‌كنم. چیزی از ارزش‌های او كم نخواهد شد و خیلی زود به عرصه برمی‌گردد. به عنوان یك برادر بزرگتر می‌گویم امروز زمانی است كه بنشیند و ببیند كه كجاها اشتباه داشت. به عنوان كسی كه دوستتش دارم می‌گویم كمی دقیق‌تر به اطرافش نگاه كند.

مایلی کهن و دادکان

مایلی كهن در باره برنامه‌ها و بازی‌های دوستانه تیم ملی گفت: به لحاظ كمی تعداد بازی‌های دوستانه ما نسبت به عربستان، كره شمالی و كره جنوبی، بیشتر بود؛ اما به لحاظ كیفی خوب نبوده است. برخی دیدارهای دوستانه ما با نفرات اصلی برگزار شده و برخی دیگر با بازیكنان ذخیره كه این شرایط نمی‌تواند برای تیم ملی به لحاظ كیفیت مطلوب باشد.

وی تصریح كرد: قبل از این هم گفته بودم ما یا به جام جهانی صعود می‌كنیم یا محروم می‌شویم؛ اما به خاطر همین دو مورد باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. باید طبق تقویم AFC و فیفا به خوبی خود را تطبیق دهیم. برخلاف عده‌ای كه می‌گویند دادكان خوب نبود، باید بگویم دادكان یكی از بهترین روسای فدراسیون‌ فوتبال بوده است و این یك واقعیت است.

سرمربی سایپا گفت: با توجه به برنامه‌های لیگ داخلی ایران و لیگ‌های باشگاهی آلمان، اسپانیا و امارات بازیكنان ما تا اردیبهشت و خرداد درگیر مسابقات باشگاهی هستند.

مایلی كهن در باره برنامه‌هایش برای دیدار با تیم‌های ملی كره شمالی، كره جنوبی و امارات اظهار داشت: اولین بازی ما در روز 16 خرداد با كره شمالی است در حالی كه لالیگا 10 خرداد به پایان می‌رسد و مشكلاتی برای تیم وجود دارد. در بدنسازی نیز مشكلاتی داریم ولی از یك گروه كه آماده‌اند به صورت رایگان به تیم كمك كنند دعوت كرده‌ایم. از آقایان طالبی زاده، بهرامی‌نژاد، خداداد و پرویز كماسی خواسته‌ام به نوعی به تیم ملی در امر بدنسازی كمك كنند.

محمد مایلی کهن

مایلی كهن خاطرنشان كرد: برای سه مسابقه حساس باید ببینیم كه آیا تیم ملی نیاز به تغییر سیستم دارد یا خیر، یا اینكه با چه سیستمی می‌توانیم تیم را به میدان بفرستیم. در بعد روانی باید بگویم كه این موضوع اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما این موضوع فقط در اختیار من نیست بلكه همه در آن نقش دارند. رفتن تیم ملی به جام جهانی از گروه پنج تیمی كه سه تیم آن به جام جهانی می‌روند، شگفتی محسوب نمی شود. باید به جام جهانی برویم و از همه اهرم‌ها به خوبی استفاده كنیم.

وی ادامه داد: ‌تیم پزشكی نقش اساسی دارد، در امر داوری از داوران بین‌المللی كمك می‌گیریم تا نكات ظریف را به من و بازیكنان گوشزد كنند. همكاری متقابل با رسانه‌ها نقش مهمی دارد و بحث تغذیه نیز بسیار حساس است و از همین حالا باید برای اعزام آشپز به پیونگ یانگ و سئول تصمیم گرفته و با خود آشپز ببریم و در نهایت بحث مهم این است كه ما باید در محیطی شاداب اردو را برگزار كنیم. طراحی مناسب لباس‌ها كه در دل آن پرچم ایران باشد نیز بسیار حیاتی است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری