تبیان، دستیار زندگی
چند دقیقه‌ای است كه از یك روز كاری سخت و طاقت‌فرسا به منزل رسیده‌اید و آنقدر در عضلات خود احساس خستگی می‌كنید كه تا به حال آن را تجربه نكرده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفع خستگی بعد از یك روز كاری سخت

چند دقیقه‌ای است كه از یك روز كاری سخت و طاقت‌فرسا به منزل رسیده‌اید و آنقدر در عضلات خود احساس خستگی می‌كنید كه تا به حال آن را تجربه نكرده بودید.

البته این روز‌ها دیگر این احساس به یك روز و دو روز خلاصه نمی‌شود و شاید در طول هفته این خستگی مفرط از كار روزانه همراه شما باشد.

نگران این موضوع نباشید. ما به شما چند حركت ساده را آموزش می‌دهیم تا در مدت كوتاهی، خستگی كار روزانه را از تن به در ببرید.

حرکات ورزشی

حركت اول:

یكی از نكات جالب در این تمرین ورزشی، نیاز نداشتن نسبت به گرم كردن بدن است. شما می‌توانید در هر حالتی تمرین را شروع كنید. مطابق شكل یك، ابتدا دراز بكشید. پاها را تا آنجا كه در شكل نشان داده شده بالا بیاورید. سعی كنید در جلسات ابتدایی خیلی به خودتان فشار نیاورید. این حركت را 15 مرتبه و در یك ست (مرحله) اجرا كنید.

حركت دوم:

مطابق شكل دوم قرار بگیرید و سعی كنیدخود را به عقب بكشید، تا جایی كه به عضلات كمر فشار زیادی وارد نشود. این حركت به میزان بسیار زیادی، خستگی عضلات كمر را برطرف می‌كند. 10 مرتبه و در یك ست این حركت را انجام دهید.

حركت سوم:

مطابق شكل قرار بگیرید. سپس تا جایی‌كه قدرت دارید، بدن خود را مطابق شكل بالا بیاورید. انجام این حركت كمی مشكل است، لذا خود را در جلسات ابتدایی خسته نكنید. این حركت را 10 مرتبه و در یك ست اجرا كنید.

حركت چهارم:

حركت بسیار منحصر به فردی در برطرف كردن خستگی روزانه عضلات به خصوص عضلات كمر است. مطابق شكل به روی شکم دراز بکشید و حركت را اجرا كنید. تا حد امكان آن را 15 مرتبه و در 3 ست انجام دهید.

آرش تاج - جام جم

* مطالب مرتبط:

دلایل خستگی جسمی

چگونه آثار خستگی را رفع كنیم ؟

رفع کسالت و خستگی با غذاها

سندرم خستگی مزمن(CFS) چیست؟

عوارض بی خوابی در مشاغل حساس

ارتباط بین تغذیه و خستگی

نور در محیط كار مهم است

ورزش های پشت میز كامپیوتر

توصیه هایی پزشکی برای كارمندان پشت میزنشین

خستگی ناشی از کار، باعث افزایش وزن می‌شود

پُر كاری افراطی ممنوع!

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.