تبیان، دستیار زندگی
خاطره تلخ یك ازدواج اینترنتی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخوانید و فکر کنید!!!

خاطره تلخ یك ازدواج اینترنتی

ازدواج اینترنتی

یک دکتر جوان از طریق اینترنت با دختری آشنا می شود وبا او ازدواج می کند اما بخت با این دکتر یار نبود چون پی به رازی برد که بوی فریب می داد. پزشک جوان می گوید : اوایل سال 82 از طریق چت اینترنتی با او آشنا شدم و بعد از مدتی هم به خواستگاریش رفتم وبا یکدیگر ازدواج کردیم. روزی از دفترچه خاطرات همسرم یک شماره تلفن پیدا کردم وبا آن شماره تماس گرفتم. پسری آن طرف خط بود از او پرسیدم آیا رویا را میشناسی؟ پسرجوان گفت: بله او همسر سابقم بود که از طریق اینترنت با هم آشنا شده بودیم.

شوکه شده بودم. با آن پسر جوان قرار ملاقات گذاشتم وحقایق تلخی را برایم تعریف کرد .او گفت که چند ماه پیش رویا به مغازه اورفته ویک دستگاه کامپیوتر از او خریده بود . بعدازطریق چت کردن با هم آشنا شده اند که پسرجوان به خواستگاریش رفته وبا هم ازدواج کرده اند این پسر جوان گفت:پس ازچهار سال رویاچنان زندگی را بر من تلخ کرد که چاره ای جز طلاق نیافتم و از هم جداشدیم ؟؟؟!

برای انسانهای بزرگ بن بست وجود ندارد. چون بر این باورند که: یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت

در جریان درد دل این جوان فهمیدم رویا درست در همان موقع که با من از طریق چت رابطه داشت همسر او هم بود و پس از طلاق به عنوان یک دوشیزه با من ازدواج کرده است.درحقیقت رویا مرا فریب داده بود. به خانه که برگشتم شناسنامه اش را با دقت نگاه کردم و فهمیدم از طریق یکی از آشناهایش شناسنامه سفید گرفته وبا دستکاری در آن بامن ازدواج کرده است .

ازدواج اینترنتی

رویا وقتی متوجه شد که من راز او را فهمیده ام به دادگاه خانواده رفت و از من به خاطر نپرداختن نفقه شکایت کرد و مهریه اش را به اجرا گذاشت .در واقع دست پیش گرفت تا پس نیفتد .  ماموران به خانه ما در تجریش امدند و مرا با دستبند به زندان فرستادند . این دکتر جوان ادامه داد: در زندان اوین جوانان زیادی بودند که همسرانشان مهریه خود را به اجرا گذاشته بودند. اکنون من به اتهام فریب در ازدواج از همسرم شکایت کرده ام و پرونده در شعبه 272درحال رسیدگی است.

ماده 647 ق.م.ا :چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی ، تمکن مالی ، موقعیت اجتماعی ، شغل و سمت خاص ، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هریک از آنها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال محکوم می گردد.

یادمان باشد در مورد هر کاری به خصوص ازدواج که از مهمترین رخدادهای زندگی انسان است ابتدا خوب شناخت پیدا کنیم و سپس اقدام .

مخفی نمودن ازدواج قبلی از مصادیق فریب در ازدواج است لذا دوشیزه ای که قبل از عقد و ازدواج دوم واقعه ازدواج و طلاق اول خود را از شوهر مکتوم نگاه داشته مرتکب فریب در ازدواج شده و عملش با ماده 647 ق.م.ا منطبق می باشد ولی در هر حال این امر در طلاق موجب کاهش مهریه نخواهد شد...

با توجه به قید(هر یک از زوجین) این ماده شامل زن و مرد هردو خواهد بود.

درمورد فوق معلوم است که این جوان در مورد همسر آینده اش هیچ شناخت کافی نداشته و تازه زمانی متوجه حقایق شده که دیگر دیر شده است و باز هم به این نکته باید اشاره کنیم که شناخت قبل از ازدواج زمینه ساز موفقیت در زندگی زنا شویی است و اصولا در هر کاری که انسان می خواهد وارد شود باید در موردش شناخت کافی پیدا کند زیرا بدون شناخت مناسب چیزی جز شکست در انتظار انسان نیست. پس یادمان باشد در مورد هر کاری به خصوص ازدواج که از مهمترین رخدادهای زندگی انسان است ابتدا خوب شناخت پیدا کنیم و سپس اقدام . وباز هم به این نکته اشاره کنیم که انسان نباید تعهدی بیش از توان خود بنماید که قادر به انجام آن نباشد.

منبع: گفتمان عدالت

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

ایده ال گرایی در انتخاب ممنوع

اول یاد بگیر،بعد دست بکارشو

در اوج غریزه ،پاکدامن باش!

عشق یا عادت

عروس رفته ایمیل چک کنه

مهریه های باور نکردنی!

مهریه راكی داده كی گرفته؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.