تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی ودانشجویی دانشکده علوم حدیث گفت: فعالیت انجمن علمی نهج البلاغه از این پس با قوت بیشتری دنبال می شود وبرای این منظور آیین نامه این انجمن تصویب شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشکده علوم حدیث تصویب کرد

آیین نامه انجمن علمی نهج البلاغه

دانشکده علوم حدیث تصویب کرد آیین نامه انجمن علمی نهج البلاغه

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشکده علوم حدیث گفت: فعالیت انجمن علمی نهج البلاغه از این پس با قوت بیشتری دنبال می شود وبرای این منظور آیین نامه این انجمن تصویب شده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه به نقل از پایگاه بنیاد نهج البلاغه، حجت‌الاسلام ملکوتی تبار با اشاره به تاریخچه شکل گیری انجمن علمی نهج البلاغه در این دانشکده، اظهار داشت: ایجاد این انجمن در سال گذشته تصویب و از 15 ماه قبل به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تمامی انجمن های علمی دانشگاه ها باید زیر نظر معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه اداره شود، در این راستا اداره این انجمن هم از بهمن ماه سال جاری به این معاونت محول شد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم حدیث تصریح کرد: آیین نامه انجمن علمی نهج البلاغه تدوین و تصویب شده است و شامل اهداف و وظایفی است که انجمن باید آنها را مدنظر قرار دهد.

وی، ایجاد و تقویت انگیزه در رجوع به نهج البلاغه، تبیین، ترویج و فراهم کردن زمینه آشنایی عمومی با نهج البلاغه و تبیین جایگاه ویژه نهج البلاغه در جامعه را بخشی از وظایف این انجمن بر شمرد.

وی خاطر نشان کرد: برای پیشبرد اهداف و وظایف این انجمن، کمیته های ده گانه اجرایی در موضوعات اطلاع رسانی و تبلیغات دانشجویی، سخنرانی، برگزاری مسابقات، نکوداشت و بزرگداشت نهج البلاغه پژوهان، نمایشگاه و فروشگاه دائمی، تبلیغ و ترویج نهج البلاغه، کلاس های آموزشی، نشریه تخصصی، ایجاد سایت و کمیته برگزاری جلسات مناظره و نقد و بررسی پیرامون مباحث نهج البلاغه راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام ملکوتی تبار افزود: این دانشکده آمادگی دارد تا از تمامی اساتید، دانشجویان و علاقمندان به مباحث نهج البلاغه در این دانشکده و دانشگاه های دیگر برای عضویت در کمیته های ده گانه انجمن علمی نهج البلاغه ثبت نام به عمل آورد.