تبیان، دستیار زندگی
آنهایی که عاقلانه و حکیمانه زندگی می کنند از بهار و عید نوروز بهره کامل و کافی را می برند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله جوادی‌آملی

با فرا رسیدن بهار به یاد معاد باشید

یت‌الله جوادی‌آملی با فرا رسیدن بهار به یاد معاد باشید

آنهایی که عاقلانه و حکیمانه زندگی می کنند از بهار و عید نوروز بهره کامل و کافی را می برند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، ظهر امروز در دیدار طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد و اقشار مختلف مردم گفتتند: در روایات اهل بیت (ع) فرموده اند زمانیکه بهار فرا رسید به یاد معاد باشید و عاقلانه زندگی کنید و از هوا، آب و محیط سالم به درستی استفاده کنید.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان داشتند: اگر جوانی از همه جا غافل باشد و فقط به این فکر است که نوروز را خوش باشد، او از بهار تنها یک لذت گیاهی می برد.

ایشان خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن بهار خوابیده ها بیدار و مرده ها زنده می شوند و در قرآن از این دو برای مسئله معاد استفاده شده است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه کتاب و سنت اصرار دارند که هرگز نباید به کم قناعت کرد، گفتند: کسی که حکیمانه به بهار نگاه کند مطلب جدیدی می فهمد و از آن لذت علمی می برد و دلیل و برهان اقامه خواهد کرد و همه آنها در سایه نشاط صورت می گیرد.

ایشان با تاکید بر اینکه با آمدن بهار باید به یاد معاد بود، افزودند: بعد از مسئله توحید آنچه زنده است معاد است و اگر کسی بعد از مرگ  را انکار کند حیاط او تا قبر خواهد بود، لذا تلاش می کند هر چه ممکن است در دنیا از آن بهره ببرد.

خاطرنشان می شود در این دیدار جمعی از طلاب غیر ایرانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد به دست آیت الله جوادی آملی، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.