تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سیدعلی سیستانی در پی حوادث مدینه منوره و آزار شیعیان، در تماس تلفنی با پادشاه عربستان خواستار ارایه توضیحات در این باره شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله سیستانی از پادشاه عربستان درباره حوادث بقیع توضيح خواست

آیت الله سیستانی از پادشاه عربستان درباره حوادث بقیع توضیح خواست

آیت الله سیدعلی سیستانی در پی حوادث مدینه منوره و آزار شیعیان، در تماس تلفنی با پادشاه عربستان خواستار ارایه توضیحات در این باره شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال حوادث مدینه منوره و اقدامات مقامات سلفی عربستان علیه شیعیان، آیت الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در تماس تلفنی با ملک عبدالله، پادشاه عربستان خواستار ارایه توضیحات درباره حوادث بقیع و مدینه منوره و آزادی شیعیان بازداشت شده در حادثه بقیع شد.

سیدجواد شهرستانی، داماد و نماینده آیت الله سیستانی به نقل از منابع بسیار نزدیک به ایشان گفت: مرجع عالیقدر شیعیان در این تماس تلفنی که در نوع خود اقدامی بی نظیر به شمار می آید، از بلندپایه ترینه مقام عربستان خواست تا همه بازداشت شدگان این حوادث را آزاد کند.

شهرستانی همچنین افزود: پادشاه عربستان ساعتی پس از این تماس تلفنی، ده ها تن از شیعیان بازداشت شده را آزاد کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی الحوار، این اقدام آیت الله سیستانی در نوع خود منحصر به فرد است زیرا ایشان هرگز شخصا برای حل مشکلات وارد قضیه نمی شود و تنها به صدور بیانیه هایي از سوی دفترش بسنده می کند.

گفتنی است، چندی پیش نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان در اقدامی به زایران شیعه در بقیع و مدینه منوره تعرض کردند و علاوه بر کشته شدن دو زایر و زخمی شدن تعدادی دیگر از آنها، تعدادی از زایران نیز بازداشت شدند.