تبیان، دستیار زندگی
اطراف شما پر از انسان‌هایی است که از شما پولدارتر، زیباتر، قدرتمند‌تر، محبوب‌تر و موفق‌تر هستند. شما توانایی این را ندارید که جلوی پیشرفت و ستاره‌شدن دیگران را بگیرید. تمام آنچه در اختیار شماست، قدرت پیشرفت خودتان است. زندگی مسابقه شما با دیگران نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فاتحه آرامش را نخوانید

آرامش

در اتومبیل نه چندان مدل بالای خودتان نشسته‌اید و پشت چراغ قرمز منتظر سبز‌شدن چراغ هستید. در همین لحظه یک اتومبیل مدل بالا کنارتان ترمز می‌زند......

شما نگاهی به آن می‌اندازید و با همین نگاه هزاران اما و اگر در ذهنتان شکل می‌گیرد. چرا شما چنین اتومبیلی ندارید و...؟ وقتی به خودتان می‌آیید که اتومبیل‌ها پشت سرتان بوق می‌زنند و چراغ سبز شده است و دیگر اثری از آن یک تکه آهن که سلول‌های خاکستری مغزتان را به بند کشیده، ‌نیست. روزهای زندگی ما پر است از این داستانک‌ها. داستان‌های کوچکی که ما در  هر لحظه به آرامش ذهن و روحمان شلیک می‌کنیم. بیایید، فقط همین یک روز خودتان باشید و با کودک آرام و دوست‌داشتنی درون وجودتان، روراست باشید و آشتی کنید. قول می‌دهم زیاد طول نمی‌کشد. اگر بعد از گذشت 24 ساعت دوباره تصمیم گرفتید روال عادی زندگیتان را در پیش بگیرید، تمام در‌ها به رویتان باز است.

دنبال رضایت این و آن نباشید

زندگی پر است از قضاوت دیگران درباره ما. قضاوت‌هایی که بیشتر اوقات بد و گاهی خوب هستند. اگر عادت کنیم که به داوری دیگران اعتنا کنیم و با هر نظر موافق و مخالف، زیر و رو شویم، باید فاتحه آرامش را بخوانیم.

شما راه خودتان را در زندگی‌تان بروید و با توجه به موقعیت‌های زندگی‌تان و به کمک عقل و درایت خودتان بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. کاری نداشته باشید دیگران درباره شما چه فکر خواهند کرد؛ پشت سرتان چه خواهند گفت؛ یا در مسیر هدف شما چه سنگ‌اندازی‌هایی خواهند کرد. نظرات دیگران همیشه با یکدیگر متفاوت است.  بنابراین نظر خود را راهنمای خودتان قرار دهید و از توجه‌نکردن به داوری دیگران عذاب وشما خودتان هستید و خود خودتان باقی بمانید.جدان نگیرید.

رضایت‌ تمام اطرافیان شما چیزی است که هیچ‌گاه نمی‌توانید به دست بیاورید.

خودتان را با خودتان مقایسه کنید

اطراف شما پر از انسان‌هایی است که از شما پولدارتر، زیباتر، قدرتمند‌تر، محبوب‌تر و موفق‌تر هستند. شما توانایی این را ندارید که جلوی پیشرفت و ستاره‌شدن دیگران را بگیرید. تمام آنچه در اختیار شماست، قدرت پیشرفت خودتان است. زندگی مسابقه شما با دیگران نیست. زندگی مسابقه شما با خودتان است. لحظاتی که شما در آن اهدافتان را مرتب می‌کنید و برای پیشرفت تلاش می‌کنید، لحظاتی است که شما حقیقتا مسابقه می‌دهید. در این مسابقه خط پایانی برای خودتان درنظر نگیرید. نهایت پیشرفت خود را باز بگذارید ولی این مسیر را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنید. رسیدن به هر مرحله از موفقیت به شما یک احساس برتری می‌دهد و باک بنزین شما را برای حرکت به سمت اهداف بالاتر، پر می‌کند. در حالی که اگر خود را با دیگران مقایسه کنید، تمام این انرژی صرف آن خواهد شد که چگونه می‌توان جلوی پیشرفت دیگران را گرفت، هدفی که شما قدرتی برای انجام آن نخواهید‌داشت.

دریادل باشید

قلب شما چقدر بزرگ است؟ به اندازه مشت بسته‌تان؟ به اندازه تمام وجودتان؟ به اندازه خانواده‌تان؟ به اندازه شهر یا کشورتان؟ یا به اندازه همه این کره خاکی؟ هر اندازه قلب شما وسیع‌تر باشد، مرز‌بندی‌های وجودتان کمتر است. همین مرزبندی‌ها محدودیت می‌آورد. اندیشیدن به مرزهایی برای دوست داشتن، ذهن‌تان را مشغول خواهد کرد ولی اگر درهای قلب‌تان را به وسعت تمام این دنیا بگشایید، دیگر با همه دنیا یکی خواهید شد و به آرامش خواهید رسید. تلاش کنید تمام احساسات خود را یک کاسه کنید تا بتوانید آزادتر نفس بکشید، زندگی کنید و عشق‌بورزید.

مرزبندی یعنی درون این محدوده خوب باش، مهربان باش، درستکار باش ولی بیرون از آن هر کاری که می‌خواهی انجام بده؛ و این یعنی دوگانگی و دورویی با خود.

انعطاف‌پذیر باشید

انعطاف‌پذیری از ویژگی‌های انسان‌های موفق است چرا که این ویژگی‌ به آرامش ذهنی شما منجر خواهد شد. اگر شما بر اثر برخورد به هر مانعی در مسیر زندگی‌تان، از حرکت باز ایستید و ماشین افکار منفی ذهن‌تان را به کار بیندازید، به آرامش ذهنی خود شلیک کرده‌اید و راه را برای موفقیت بعدی خودتان بسته‌اید. هیچ‌کس جز خودتان مسوول شکست شما در آینده نخواهد بود. بابت زحماتی که تاکنون کشیده‌اید نگران نباشید. تمام آنها تجربیاتی هستند که برای رسیدن به موفقیت می‌توان مثل یك نردبان، از پله‌هایش بالا رفت. افراد موفق افرادی هستند که اغلب شکست می‌خورند اما از هر شکست پله‌ای برای صعود و رسیدن به قله‌های موفقیت می‌سازند.

زندگی مثبت

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

برای آنانکه نمی توانندببخشند...

برای افزایش کفایت خود باید...

دعوتش کنید

راز زندگی بدون مشکل

فردای دیروزت را در یاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.