تبیان، دستیار زندگی
هیچ كس نمی‌تواند اسرائیل را كه روزانه با جنگنده‌های خود به حریم لبنان تجاوز می‌كند، بر ما تحمیل كند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچ کس نمی تواند ...

غرب‌ دریافته‌ كه حزب‌الله نماینده مردم لبنان است

در واكنش به اعلام آمادگی لندن برای مذاكره با حزب‌الله  معاون دبیركل حزب‌الله لبنان با اعلام اینكه حزب‌الله لبنان از ادبیات جدید مبنی بر گفتگو و تعامل استقبال می‌كند، تاكید كرد، غربی‌ها دریافته‌اند حزب‌الله نماینده مردم لبنان و صاحب حق است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان، "نعیم قاسم " با اشاره به جایگاه حزب‌الله لبنان گفت: ما امروز شاهد ادبیاتی تازه هستیم كه از مثبت بودن تعامل با حزب‌الله و ایجاد مناسبات با آن سخن می‌گوید.

حزب الله

نعیم قاسم افزود: ما فكر می‌كنیم چنین ادبیاتی ناشی از این است كه دریافته‌اند حزب‌الله نماینده مردم لبنان است و ما صاحب حق هستیم و مجبور كردن ما به در پیش گرفتن راه‌های مختلف سیاسی امری محال است.

وی با اعلام استقبال حزب‌الله لبنان از تاكتیك‌ها و ادبیات جدید، ابراز امیدواری كرد تا تغییرات سیاسی در مواضع بین‌المللی با تمسك مردم به راه‌های استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه كه در "مقاومت " نمود می‌یابد ، هماهنگ شود.

معاون دبیركل حزب‌الله لبنان تاكید كرد: هیچ كس نمی‌تواند موضع سیاسی خود را بر ما تحمیل كند تا بدینوسیله لبنان تحت قیمومیت كشوری دیگر برود. هیچ كس نمی‌تواند به ما بقبولاند كه اشغال "مزارع شبعا " را بپذیریم و هیچ كس نمی‌تواند اسرائیل را كه روزانه با جنگنده‌های خود به حریم لبنان تجاوز می‌كند، بر ما تحمیل كند.

وی همچنین افزود: آن قدر تلاش می‌كنیم تا مقاومت، نیرویی مهم در دفاع و پایداری در مقابل مستكبران شود تا نتواند اهدافش را محقق كند و اسرائیل نیز قادر نباشد هر كاری كه خواست در لبنان و منطقه به مرحله عمل در بیاورد.

سخنان شیخ نعیم قاسم در واكنش به موضع جدید لندن در مقابل حزب‌الله لبنان بیان شد.

"بیل رامل " وزیر مشاور در امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام كرد، دولت انگلیس آماده برقراری تماس‌های مستقیم با شاخه سیاسی حزب الله لبنان است كه در دولت وحدت ملی در ژوئیه گذشته حضور یافت.

هیچ كس نمی‌تواند اسرائیل را كه روزانه با جنگنده‌های خود به حریم لبنان تجاوز می‌كند، بر ما تحمیل كند.

این در حالی است كه انگلیس پیش از این، نام حزب‌الله لبنان را كه برای دفاع از سرزمین و آزادی اشغالی به مبارزه بر می‌خیزد، جزء گروه‌های تروریستی قرار داده بود.

مطالب مرتبط:

سلام حزب الله

مقاومت اسلامی حزب الله

سید مقاومت اززبان پدر


تنظیم برای تبیان:شریعتمدار