تبیان، دستیار زندگی
آیت الله نوری همدانی با اشاره به منطق و استدلال اساس اسلام برای مناظره با فرقه های مختلف درباره مبانی دینی اعلام آمادگی كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماده مناظره درباره مباني ديني با فرقه هاي مختلف هستيم

آماده مناظره درباره مبانی دینی با فرقه های مختلف هستیم

آيت الله نوري همداني با اشاره به منطق و استدلال اساس اسلام براي مناظره با فرقه هاي مختلف درباره مباني ديني اعلام آمادگي كرد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، اين مرجع تقليد  در ديدار كاركنان وزارت رفاه با اشاره به اين كه اسلام دين مناظره و بحث است، گفت: در دين اسلام مناظره از جايگاه ويژه اي برخوردار است و ما نيز بارها وهابيون را به مناظره دعوت كرده‌ايم و اكنون نيز آماده مناظره با آنها هستيم.

وي افزود: اسلام دين حق و برهان است و اساس اسلام بر منطق و استدلال بنا نهاده شده است و ما آماده هستيم كه در ارتباط با مباني ديني با فرقه‌هاي مختلف سالانه چند نوبت مناظره داشته باشيم.

اين مرجع تقليد تاكيد كرد: پيامبر گرامي اسلام فرمودند كه امت ايشان به 73 فرقه تبديل مي‌شوند كه فقط يكي از اين فرقه‌ها حق است.

آيت الله نوري همداني در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر دعوت به اسلام با روش منطق و برهان اظهار داشت: انسان‌ها بايد از طريق دليل و برهان با معارف ناب اسلام آشنا شوند و زمينه گرايش آن ها به اين دين آسماني مهيا شود.

اين مرجع تقليد خواستار ترويج اخلاق اسلامي در ميان اقوام مختلف شد و گفت:بايد با رعايت اصول اخلاق اسلامي نظير تواضع، شجاعت، ايثار و... دين اسلام در ميان اقوام مختلف تبليغ شود.

وي در ادامه زبان عربي را يك زبان بيگانه ندانست و تصريح كرد: قرآن و احاديث اهل بيت(ع) به زبان عربي است و ما بايد با يادگيري اين زبان خودمان بتوانيم مفاهيم قرآن و احاديث اهل بيت(ع) را درك كنيم.

آيت الله نوري همداني ادامه داد: قرآن به عنوان كتاب آسماني و نهج‌البلاغه به عنوان ارزشمندترين و كامل‌ترين كتاب پس از قرآن همواره مورد توجه ما باشد.