تبیان، دستیار زندگی
آیا تا حالا برای آدم کوچولوهای جادویی خانه ساخته اید؟ می توانید از تکه سنگ های کوچک برای ساختن دیوار، از برگ برای سقف، یک سنگ ریزه برای میز و یک گلبرگ برای رختخواب آن ها استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حتما بخوانید

بازی

خانم های عزیز! استراحت کنید و از آفتاب لذت ببرید! در طول تعطیلات، پدر، سر بچه ها را گرم می کند. اگر ایده ای برای این کار ندارد، به او توصیه کنید حتما این صفحه را بخواند...

گاهی اوقات پدرها از این که نتوانند بچه ها را سرگرم کنند، واهمه دارند. به هر جهت، تعطیلات فرصت خوبی برای تمرین در این زمینه است. این بازی ها جنبه ای کاملاً شاد و اخلاقی دارند. روش کار، بسیار ساده است. برای داشتن اوقات خوب با بچه ها، فقط باید بازی های مورد علاقه دوران کودکی خود را به خاطر آورید، از آن ها لذت ببرید و کمی قوه تخیل تان را به کار اندازید.

رستوران بازی، برای کودکان 4 سال به بالا

بازی به این ترتیب است که بچه ها یک شب، برای شما شام تدارک می بینند: با دستمال سفره های تا شده و صورت غذایی که خودشان طرح کرده اند. آن ها لباس های مبدل پیشخدمت و یا آشپز را به تن کرده و از مامان و بابا پذیرایی می کنند. شما باید جدی بازی کنید. غذا سفارش دهید و چند سکه ای هم برای آن بپردازید. صورت غذا خیلی مهم نیست و می توان شامل کالباس، گوجه فرنگی، چیپس، بستنی و... باشد. چیزی که برای آن ها اهمیت دارد این است که ادای آدم بزرگ ها را در بیاورند.

با انجام این گونه بازی ها رابطه ای دوستانه، فراتر از رابطه پدر و فرزندی، برقرار کنید. علاوه بر این که در حین بازی چیزهایی به او یاد می دهید، موجب تقویت قوه تخیل و خلاقیت او نیز می شوید.

یک شب در چادر ،برای کودکان 5 سال به بالا

در حیاط خانه خود چادر بزنید. البته کیسه خواب، خوراکی، یک اجاق کوچک و چراغ قوه را فراموش نکنید. اگر کودک شما موقع خواب عادت به بغل گرفتن چیزی مثل عروسک، ملحفه و.. دارد، حواس تان جمع باشد که آن را نیز با خود ببرید. آمدن شب و اولین ستاره ها را با هم تماشا کنید و به صدای طبیعت گوش دهید.

بازی

کشف یک چیز خارق العاده، برای کودکان 4 سال به بالا

اگر شب هنگام موجودات فضایی به زمین بیایند چه؟ صدایی نشنیدید؟ برای آن که موضوع را جدی نشان دهید به دنبال نشانه ها بگردید. هر چیزی مثل یک تکه سنگ با شکل نامنظم، در یک بطری و... می تواند یک نشانه باشد. در راه بازگشت به خانه چیزهایی قرار دهید و داستانی درباره موجودات فضایی از خودتان بسازید. آن ها پیش خود فکر می کنند که این موجودات در آن لحظه  کجا هستند و در ذهن شان آن ها را به تصویر می کشند.

جوهر نامریی،برای کودکان 6 سال به بالا

یک قلم مو و یا یک تکه چوب نازک را در سرکه یا آبلیمو فرو برده سپس پیامی سری روی یک ورق کاغذ بنویسید. به محض این که نوشته ها خشک شوند، ناپدید می گردند. برای آن که بتوان آن ها را دوباره ببینیم، کافی است کاغذ را نزدیک شعله آتش ببرید، آن وقت نوشته ها ظاهر می شوند.

قبل از خواب، برای کودکان 3 سال به بالا

برای آن که فرزندتان با آرامش به خواب رود، هیچ چیز بهتر از این نیست که قبل از خواب با پدرش خیال پردازی کند. به عنوان مثال، او را به کنار پنجره ببرید تا به ماه شب بخیر بگوید، برای او کارهایی را که در طول روز انجام داده اید تعریف کنید، برای هر کودکی می توان برنامه ای متفاوت داشت (مثلاً صحبت کردن با خرس اسباب بازی اش، ساختن یک داستان و...) این جریان به صورت یک راز مشترک بین پدر و فرزند خواهند ماند.

خانه آدم کوچولوها ، برای کودکان 3 سال به بالا

آیا تا حالا برای آدم کوچولوهای جادویی خانه ساخته اید؟ می توانید از تکه سنگ های کوچک برای ساختن دیوار، از برگ برای سقف، یک سنگ ریزه برای میز و یک گلبرگ برای رختخواب آن ها استفاده کنید. سپس با هم منتظر آمدن آدم کوچولوها شوید و به همراه کودک خود در مورد آن ها خیال پردازی کنید. می توانید با انجام این گونه بازی ها رابطه ای دوستانه، فراتر از رابطه پدر و فرزندی، برقرار کنید. علاوه بر این که در حین بازی چیزهایی به او یاد می دهید، موجب تقویت قوه تخیل و خلاقیت او نیز می شوید. پس این فرصت را از خود و فرزندتان دریغ نکنید!

موفقیت

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

اسباب بازی های آینده خراب کن

وقت بازی است

من مامانم، تو بابا

بازی ریاضی ، برای کودکان

مزایای بازی های رایانه ای

کار اصلی کودک : بازی

گِل بازی ، گاهی وسیله انتقام

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.