تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان پایین بودن سطح آمادگی جسمانی بازیکنان این تیم را بزرگترین مشکل آنها عنوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضعف بدنی ملی‌پوشان والیبال!

تیم والیبال پیکان

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان پایین بودن سطح آمادگی جسمانی بازیکنان این تیم را بزرگترین مشکل آنها عنوان کرد و گفت: پوشش این مشکل بزرگترین دغدغه برای اردوهای آماده‌سازی تیم والیبال خواهد بود.

والیبال

حسین معدنی که چهارشنبه هفته گذشته از سفر به روسیه بازگشت در گفتگو با مهر اظهار داشت: در مدت اقامت در شهر "اودینتسوو" و  حضور در محل تمرینات تیم "ایسکرا" مطمئن شدم که باید برای موفقیت تیم ملی بیش از هر فاکتور دیگری به مسئله آماده‌سازی بدنی بازیکنان اهمیت داد.

وی خاطر نشان کرد: تیم ایسکرا که بازیکنان صاحب نامی را دراختیار دارد طی 38 روز 12 مسابقه انجام داده بود که از این تعداد هشت بازی را خارج از خانه برگزار کرده بود. فکر می‌کردم این فشردگی روی آمادگی شاگردن زوران گائیچ تاثیر منفی گذاشته باشد، در حالیکه هیچ اثری حاکی از افت بدنی در بین بازیکنان ایسکرا دیده نمی‌شد.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان افزود: والیبالیست‌های ایران و به خصوص ملی‌پوشان هم باید یاد بگیرند آمادگی بدنی خود را تا حد امکان بالا ببرند تا به واسطه آن در مسابقات فشرده هرگز نگران کاهش قوای بدنی نباشند. آنها نسبت به بازیکنان طراز اول دنیا ضعیف هستند و باید تلاش کنند تا این ضعف را برطرف سازند.

والیبال

وی با اشاره به دیگر تاثیرات برگزاری مسابقات لیگ به صورت پلی‌اف افزود: معرفی قهرمان در دیدارهای پلی‌آف ناخودآگاه استرس خاصی را به بازیکنان تیم‌های مدعی وارد می‎کند. این استرس بر عکس برداشتی که از ظاهر آن به دست می‎آید می‎تواند کارساز و مفید باشد. وجود این فاکتور است که در به جلو راندن والیبالیست‎ها برای موفقیت تیم‌شان تاثیرگذار است.

معدنی در خاتمه گفت: زوران گائیچ همچنان علاقمند به تیم ملی والیبال ایران است. وی مدام جویای احوال و و ضعیت تک تک بازیکنانی بود که در زمان حضور وی در ایران عضو تیم ملی بودند. زوران نکات زیادی را برای موفقیت‌های تیم ملی یادآور شد.
تنظیم: ا.م.ملکی