تبیان، دستیار زندگی
براى ایران در جام جهانى باشیم سرمربى تیم ملى فوتبال آلمان اظهار امیدوارى كرد كه كشورش بتواند میزبان شایسته اى براى تیم ملى فوتبال ایران در جام جهانى۲۰۰۶ باشد . یورگن كلینزمن كه در پایان دیدار دوستانه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلینزمن : امیدوارم میزبان شایسته اى براى ایران در جام جهانى باشیم


سرمربى تیم ملى فوتبال آلمان اظهار امیدوارى كرد كه كشورش بتواند میزبان شایسته اى براى تیم ملى فوتبال ایران در جام جهانى۲۰۰۶ باشد .

یورگن كلینزمن كه در پایان دیدار دوستانه تیم هاى ملى فوتبال ایران وآلمان با خبرنگاران گفت وگو می كرد، با اعلام این مطلب افزود : دیدار امشب این دو تیم بسیار خوب برگزار شد و ملى پوشان ایران نشان دادند كه از توانایىهاى بالایى برخوردارند.

وى گفت : شاگردان برانكو ایوانكوویچ در این دیدار علاوه بر حركات تكنیكى مطلوب، بازى قابل قبولى را به نمایش گذاشتند و از شانس رسیدن به گل بویژه در نیمه نخست برخوردار بودند.

كلینزمن همچنین با تمجید از بازیكنان جوان خود گفت : بازى در برابر100 هزار تماشاگر مشتاق ایرانى براى این بازیكنان بسیار هیجان انگیز ومهم بود. به همین خاطر بسیار خوشحالم كه آنان توانستند نمایش خوبى در این میدان از خود به نمایش بگذارند.

سرمربى تیم ملى فوتبال آلمان در خصوص نقاط قوت و ضعف تیم ایران دراین مسابقه تداركاتى گفت : بازیكنان ایرانى از اعتماد به نفس خوبى برخورداربودند بطوریكه در لحظاتى از بازى با برترى بر توپ و میدان چندین موقعیت خطرناك را بدست  آوردند، اما ینس لمن توانست این فرصتها را از مهاجمان ایرانى بگیرد.

به گفته سرمربى تیم آلمان ، بازیكنان ایرانى در این مسابقه با دوندگى بسیار كارى كردند كه ریتم بازى ما همانند برزیل نشود و نتوانیم در اكثردقایق بازى برنامه هاى خود را به راحتى پیاده كنیم.

كلینزمن نیمه دوم را نیمه بازیكنان خود دانست و گفت با شروع این نیمه ، بازیكنان تیم آلمان توانستند كنترل بازى را از آن خود كرده و شانس زیادى براى رسیدن به سومین گل برخوردار شوند .

وضعیت دروازه بانان تیم ملى فوتبال آلمان ، سووال دیگرى بود كه كلینزمن در این باره گفت : مطبوعات آلمان نیز درباره این موضوع مطالب زیادى را به رشته تحریر درآورده بودند اما هفته آینده در این خصوص با ینس لمن  و اولیور كان  صبحت خواهم كرد.

وى اظهار داشت كه بسیار خرسندم كه در حال حاضر از دو دروازه بان آماده و درجه اول برخوردارم كه این امر باعث شده كه رقابت بین این دو براى پوشیدن پیراهن تیم ملى نیز افزایش یابد.

كلینزمن ادامه داد : امیدوارم كه آنان با احترام به یكدیگر به رقابت خود ادامه دهند، اما آنچه كه براى من مهم است انتخاب دروازه بان آماده و دادن پیراهن تیم ملى به اوست.

سرمربى تیم آلمان در بخش دیگرى از سخنان خود اظهار داشت ، هر بازى دو تجربه بسیار ارزنده براى تیم ها در بردارد، یكى تجربه ورزشى و دیگرى تجربه شخصیتى كه بازى در برابر۱۰۰ هزار تماشاگر مشتاق ایرانى و استقبال گرمى كه آنان از تیم ملى فوتبال آلمان انجام دادند، بازیكنان ما را از لحاظ شخصیتى داراى تجربه ارزنده اى كرد كه كمتر بازیكنى در دنیا به آن دست

می یابد.

در خصوص عدم موفقیت مربیان آلمانى حاضر در ایران و بخصوص باشگاهها گفت : من نمىتوانم در این رابطه اظهار نظر كنم اما در خصوص راینر سوبل سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس باید بگویم كه شناخت كاملى از او دارم و به خوبى وى را می شناسم اما اجازه دهید كه در خصوص سطح مربیگرى او اظهار نظرى نكنم.

كلینزمن  در خاتمه اظهار امیدوارى كرد كه تیم ایران در دیدار برگشت برابر قطر بازى خوبى به نمایش بگذارد و با كسب نتیجه لازم به جام جهانى صعود كند.