تبیان، دستیار زندگی
پنجاه‌ونهمین کتاب دفتر ادبیات و هنر مقاومت با عنوان یادداشت‌های سوسنگرد شامل نوشته‌های روزانه شهید غلامرضا صادق‌زاده در سال‌های 1360 و 1361 است.غلامرضا صادق‌زاده سال 1339 در تهران به‌دنیا آمد و سال 1358 در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.وی 16 فروردین سال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاپ چهارم "یادداشت‌های سوسنگرد" منتشر شد

یادداشت های سوسنگرد

پنجاه‌ونهمین کتاب دفتر ادبیات و هنر مقاومت با عنوان "یادداشت‌های سوسنگرد" شامل نوشته‌های روزانه شهید غلامرضا صادق‌زاده در سال‌های 1360 و 1361 است.غلامرضا صادق‌زاده سال 1339 در تهران به‌دنیا آمد و سال 1358 در دانشگاه  صنعتی شریف پذیرفته شد.وی 16 فروردین سال 1361 در حضور امام خمینی(ره) با فهمیه‌ بابائیان‌پور پیمان ازدواج بست.

به گزارش سایت ساجد به نقل ازخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صادق‌زاده در واحد مهندسی رزمی ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران به عنوان تخریب‌چی و سپس با مسوولیت‌های فرماندهی واحد تخریب تیپ 46 فجر، فرماندهی واحد تخریب لشکر 5 نصر سپاه پاسداران و مسوولیت پاک‌سازی میدان‌های مین، پس از فتح خرمشهر حضوری فعال در دفاع مقدس داشت.

غلامرضا صادق‌زاده در تاریخ ششم تیر 1361 به شهادت رسید و تنها چیزی که از وی باقی ماند، حلقه ازدواجش بود که روی آن عبارت "ایمان، جهاد، شهادت ـ تنها ره سعادت" حک شده بود.

کتاب "یادداشت‌های سوسنگرد" در قطع رقعی و 79 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 10000 ریال توسط انتشارات سوره مهر، به چاپ چهارم رسیده است.

کتاب "نامه‌های فهیمه"، شامل مکاتبات شهید غلامرضا صادق‌زاده با همسرش، فهیمه بابائیان‌پور نیز تاکنون پانزده بار توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

تنظیم برای تبیان: حسین رحمانی