تبیان، دستیار زندگی
یورگن كلینزمن گفت: ما برای پیروزی به ایران آمده و از تمام توان خود برای حمله به ایران استفاده می‌كنیم. سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران ایرانی و خارجی در هتل آزادی ضمن تشكر از مردم ایران به خاطر استقبال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمجید كلینزمن از هاشمیان و مهدوی كیا


یورگن كلینزمن گفت: ما برای پیروزی به ایران آمده و از تمام توان خود برای حمله به ایران استفاده می‌كنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران ایرانی و خارجی در هتل آزادی ضمن تشكر از مردم ایران به خاطر استقبال بی‌نظیرشان از تیم ملی آلمان گفت: مردم ایران استقبال بسیار خوبی را از ما انجام دادند حضور این همه تماشاگر در فردوگاه تجربه‌ی بسیار خوبی برای بازیكنان جدید ما بود.

وی افزود: ما بازی مقدماتی جام جهانی 2006 نداریم به همین دلیل تمام بازی‌های دوستانه را جدی می‌گیریم. ایران تیم قابل احترامی برای ما است اما ما برای پیروزی به ایران آمده و از تمام توان خود برای حمله به ایران استفاده می‌كنیم.

كلینزمن ادامه داد: بازی‌های ایران را در جام ملت‌های آسیا دنبال كردیم و معتقدم این تیم جز برترین‌ تیم‌های آسیاست، اما به رغم این مساله با احترامی كه برای ایران قائل هستیم تنها به برد در این دیدار می‌اندیشیم. این بازی برای من و تمام مسوولان فدراسیون آلمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی در پاسخ سوالی درباره جنجال‌های اخیر میان الیور كان و ینس لمان برای قرار گرفتن درون دروازه آلمان در رقابتهای جام جهانی 2006 و اینكه دیدار تهران پایان دوران دروازه‌بان سرشناس بایرن مونیخ است، گفت: من در آلمان خوشبخت هستم كه از دو تن از بهترین دروازه‌بانان جهان یعنی ینس لمان و الیور كان استفاده می‌كنم. مربیان برزیل،‌ آرژانتین، ایتالیا و غیره به این مساله حسادت دارند. اما با این حال در جام جهانی الیور كان گزینه‌ی نخست تیم ملی آلمان درون دروازه خواهد بود و ینس لمان گزینه‌ی دوم. تا جام جهانی صبر خواهیم كرد تا رقابت سالم بین این دو را ببینیم. ما در سایر پست‌ها هم با همین مساله روبرو هستیم اما این مساله مصائب شیرینی برای ما خواهد بود.

وی گفت: به عنوان بازیكن هیچ وقت فكر نمی‌كردم كه مربی تیم بزرگی همانند آلمان باشم.

كلینزمن همچنین به اهداف خیرخواهانه این بازی اشاره كرد و گفت: ابتدا بگویم من در كمك به زلزله‌ی رودبار و منجیل كار خاصی انجام ندادم بلكه با كمك میلیاردها انسان دیگر به فكر كمك به مردم ایران بودیم. ما الان برای كمكی اندك برای مردم زلزله‌ی بم آمده‌ایم و این مساله‌ی بسیار مهمی است.

وی در مورد بازیكنان ایرانی شاغل در بوندس لیگا و علی دایی گفت: دایی بازیكن بسیار بزرگی است و آمار او در گلزنی در سطح ملی غیر قابل تصور است. وی راه منحصر به فردی را دنبال می‌كند و مردم آلمان احترام ویژه‌ای برای دایی قائل هستند. مهدوی‌كیا و هاشمیان هم جز بهترین بازیكنان خارجی بوندسلیگا هستند و در مطبوعات آلمان احترام زیادی به این دو نفر گذاشته می‌شود.

كلینزمن در پاسخ به سوال یك خبرنگار كه از وی در خصوص اختلاف میان او و رییس فدراسیون فوتبال آلمان درباره‌ی زمین تمرینی آلمان پرسیده بود گفت: طبیعی است كه كادر فنی نظرات خود را ارایه می‌دهند و ما مسوول نتایج خود هستیم و كار خود را با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی افزود: بازیكنان ما قدرت و توانایی قهرمانی در جام جهانی 2006 را دارند و ما به این هدف و قهرمانی در این جام خواهیم رسید.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، شانس «ارنست» بازیكن میانی وردربرمن را برای قرار گرفتن در تركیب اصلی تیم ملی این كشور بیشتر از سایرین دانست و گفت: ما بازیكنان جوان بسیار خوبی داریم كه این‌ها آینده‌ی فوتبال آلمان را رقم خواهند زد اما در كنار این‌ها از بازیكنان با تجربه‌ی خود نیز استفاده خواهیم كرد.