تبیان، دستیار زندگی
دور یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری چهار دیدار آغاز می شود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز های داغ لیگ قهرمانان

لیگ قهرمانان

دور یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از فردا شب با برگزاری چهار دیدار آغاز می شود که در این میان رویارویی دوباره خوزه مورینیو و سرآلکس فرگوسن، جذابیتی ویژه به این رقابت ها بخشیده است.

به نقل از مهر ، برنامه کامل رقابت ها و شرح بازی ها به این ترتیب است:

* اینتر میلان ایتالیا - منچستریونایتد انگلستان

منچستر بر بام فوتبال جهان

این دو تیم دو بار با یکدیگر رو به رو شده اند که برتری از آن شیاطین سرخ است: یک پیروزی و یک تساوی.  تیم فوتبال اینتر، صدرنشین رقابت های فوتبال سری آ ، فرداشب در ورزشگاه جوزپه مه آتزا میزبان منچستریونایتد، صدرنشین رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان و مدافع عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپاست. خوزه مورینیو پیش از این یک بار در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به همراه پورتو موفق به حذف یونایتد از گردونه رقابت ها شده است.

مربی پرتغالی اینتر در زمان مربیگری چلسی 9 بار با منچستریونایتد فرگوسن دیدار کرد که از این تعداد بازی، پنج بار به پیروزی دست یافت.

* آرسنال انگلستان - رم ایتالیا

تیم فوتبال آرسنال

این دو تیم دو بار در این چارچوب با یکدیگر بازی کرده اند که آرسنال در یکی از این دیدارها برنده بود و یک دیدار هم به تساوی انجامید. دیدار تیم های آرسنال و رم هم جذابیت های خاص خود را دارد. رمی ها در پنج دیدار قبلی خود در انگلستان بازنده بوده اند که آخرین آن به شکست مقابل چلسی در مرحله گروهی رقابت های این فصل بازمی گردد. رمی ها فقط یک بار در 15 بازی گذشته در انگلستان برنده بوده اند که آن هم پیروزی مقابل لیورپول در رقابت های یوفا هشت سال قبل است.

آرسنال هم در 25 بازی گذشته خانگی خود هرگز بازنده نبوده و در 10 دیدار گذشته تنها دو گل دریافت کرده است. این آمارها از پیروزی قریب الوقوع مردان ونگر در ورزشگاه "امارات" خبر می دهد.

* لیون فرانسه - بارسلونا اسپانیا

بارسلونا

لیون و بارسلونا تا به حال 4 بار با یکدیگر بازی کرده اند که از این میان نماینده اسپانیا سه بار برنده شده و یک دیدار این دو تیم به تساوی انجامیده است.

بارسا سه بازی از پنج بازی بیرون از خانه خود مقابل تیم های فرانسوی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. از سویی لیون در چهار دیدار گذشته خود مقابل نمایندگان اسپانیا ، بدون شکست مانده است . آخرین شکست آنها به اکتبر 2001 بازمی گردد که در ژرلان به بارسلونا باختند.

* آتلتیکومادرید اسپانیا - پورتو پرتغال

آتلتیکو مادرید و پورتو دو بار در چارچوب این رقابت ها با یکدیگر دیدار کرده اند که یک پیروزی از آن آتلتیکو بوده و یک دیدار به تساوی انجامیده است. نماینده اسپانیا در 13 بازی خانگی گذشته خود بدون شکست بوده و جالب اینکه 10 بازی را هم با پیروزی پشت سرگذاشته است.

پورتو هم 5 بازی از 10 بازی خارج از خانه خود را برده است. این تیم از 13 بازی گذشته خود مقابل تیم های اسپانیایی 9 بازی را باخته و تنها دو بار برنده بوده است.

تهیه و تنظیم : رضا سیگاری