تبیان، دستیار زندگی
این بار بالاخره طلسم را شكستیم و می خواهیم یك بازی پلی استشین 2 معرفی كنیم. این بازی ، دارك كلود 2 نام دارد و سبك آن نقش آفرینی است. همانطور كه می دانید، بازی های رایانه ای اصولا مربوط به ژاپنی هاست و آنها بازی رایانه را به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


یك بازی واقعی

این بار بالاخره طلسم را شكستیم و می خواهیم یك بازی پلی استشین 2 معرفی كنیم. این بازی ، دارك كلود 2 نام دارد و سبك آن نقش آفرینی است. همانطور كه می دانید، بازی های رایانه ای اصولا مربوط به ژاپنی هاست و آنها بازی رایانه را به یك سرگرمی تبدیل كردند و بخصوص سبك نقش آفرینی را به وجود آوردند.
می گویند وقتی می خواهید بهترین یك محصول را ببینید، بهتر است به سورس آن مراجعه كنید. من هم می گویم اگر می خواهید معنی واقعی روند بازی (GamePlay) را بفهمید، باید بازی دارك كلود 2 را بازی كنید.
دارك كلود یك بازی بسیار خوش ساخت و پیچیده با داستان و روند بازی عالی و گرافیك خوب است. به عبارت دیگر، یك بازی كامل - اگر خیلی سریع دارك كلود را بازی كنید- حداقل 60 ساعت طول می كشد تا تمام شود و در طی این مدت حتی یك لحظه هم از مسیر سرگرم كردن خارج نمی شود.
این بازی ساخته شده تا به عنوان سرگرمی مورد استفاده قرار بگیرد، یعنی هدف اصلی یك بازی رایانه ای. نه در آن از خشونت خبری هست ، نه ترس و وحشت ، نه داستان عجیب و غریب و نه گرافیك فوق العاده. همیشه نقاط ذخیره كردن بازی دم دست هستند.
هر لحظه هم كه بخواهید، می توانید به هرجای بازی كه قبلا رفته اید بروید بدون این كه حتی یك دقیقه وقت برای حركت كردن بیهوده در مراحل تلف شود.
با این كه در بازی بیش از 200 نوع آیتم مختلف وجود دارد، هیچ وقت در استفاده از آنها سر در گم نمی شوید. هرجا لازم باشد یك آیتم مصرف شود، خود به خود در فهرست لوازم شما شروع به چشمك زدن خواهد كرد.
موسیقی بسیار خوب و گرافیك آنقدر شاد و دوست داشتنی هستند كه امكان ندارد شما را خسته كند.از پیچیدگی بازی باید بگوییم در میان بازی های این سبك واقعا كم نظیر است. تقریبا همه جور كاری در این بازی می توانید بكنید.
از مبارزه های تن به تن با موجودات عجیب و غریب گرفته ، تا گلف بازی كردن در مراحل مختلف ، ماهیگیری ، شهر سازی ، نگهداری ماهی و هزار و یك زیر بازی دیگر كه اصلا ربطی به بازی اصلی ندارند.
هر مرحله شامل تعداد زیادی منطقه است كه برای ادامه دادن داستان باید آنها را حداقل یك بار تمام كنید، ولی بازی آنقدر دلیل برای دوباره بازی كردن هر منطقه برایتان ایجاد می كند كه شاید ساعتها بنشینید و مثلا 5منطقه اول مرحله دوم را پشت سر هم بازی كنید.
فكر نكنید با بازی كردن پشت سر هم ، این مراحل برایتان تكراری می شوند. برعكس با فناوری خارق العاده ای كه در دارك كلود 2 استفاده شده ، هر بار كه شما وارد منطقه ای می شوید، بازی برایتان یك نقشه جدید با دشمن ها و آیتمهای كاملا اتفاقی تولید می كند.
بنابراین احتمال این كه بعد از 20 بار بازی كردن یك منقطه ، به یك نقشه تكراری برسید، تقریبا صفر است. بعد از تمام كردن هر منطقه ماموریت های جانبی جدیدی در آن باز می شوند كه با انجام هر كدام از آنها یك مدال به شما داده می شود. بازی از 7 مرحله تشكیل شده است.
در بعضی از آنها، زمینی در اختیار شما قرار خواهد گرفت كه با جمع كردن آیتمهای مختلف ، می توانید در آنجا شهرسازی كنید و شهرها و دهكده های دلخواه خود تان را ایجاد كنید.
سپس با امكان جالبی كه بازی دارد، می توانید به 100سال آینده مراجعه كنید و ببینید نتیجه شهرسازی شما چه خواهد شد. حتی می توانید داخل تك تك خانه هایی كه می سازید بروید و هركسی را كه دوست دارید در آنجا ساكن كنید. هر وقت هم حوصله تان سر رفت ،می توانید در مراحل مختلف بازی ماهیگیری كنید.
ماهی هایی را كه صید می شوند،می توان در یك آكواریوم نگهداری كرد و به آنها غذا داد یا روی اجاق سرخ و به عنوان یك آیتم انرژی زا مصرف كرد.
بازی ، 2شخصیت اصلی دارد: مكس كه به دنبال مادر گمشده اش می گردد و مونیكا كه از آینده برای انجام ماموریتی به زمان حال آمده.
از امكانات بسیار جالب بازی ، قابلیت عكس گرفتن از اشیا است. جالب است بدانید بازی ، همه اشیایی را كه در هر منطقه است ، كاملا می شناسد؛ یعنی اگر شما مثلا از یك نفر عكس بگیرید، نام او پایین عكس ثبت می شود و اگر كمی زوم كنید و از كمربندش عكس بگیرید، نام كمربند روی عكس قرار می گیرد.
این موضوع برای تك تك اشیای بازی صدق می كند. این گونه معجزات تنها از دست ژاپنی ها برمی آید و بس. شاید 5 تا 6 ساعت طول بكشد، تا با امكانات دارك كلود 2 آشنا شوید، ولی بعد از آن امكان ندارد بازی را رها كنید. به قسمت Help بازی هم حتما سر بزنید، كه بسیار مفید است.


برگرفته از سایت جام حم آنلاین

سید طه رسولی