تبیان، دستیار زندگی
افراد خوش‌اقبال به شانس اعتقادی ندارند! اخیرا محققی با 10 تاجر موفق به منظور تالیف كتابی درخصوص «نقش شانس در موفقیت» مصاحبه كرد. تقریبا هیچ یك از آنها به شانس اعتقادی نداشتند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینگونه خوش شانس شوید...

انسان

همگی ما افرادی را دیده‌ایم كه همیشه خوش‌شانس هستند. این افراد كسانی هستند كه همواره موانع را از پیش‌پا برداشته و بسیار كمتر از دیگران ناامید می‌شوند و به نظر می‌رسد كه موفقیت راحت‌تر به سمت آنها می‌آید. گویی موقعیت‌های خوب مرتبا به آنها روی می‌آورد.  البته آنها سخت كار می‌كنند، اما این توضیح كاملی در مقابل رفتار روزگار با آنها نیست چراكه خیلی از مواقع به نظر می‌رسد كه لیاقت و شایستگی یك سری افراد دیگر از آنها بیشتر است.

7 راز جهانی ، برای خوش شانسی وجود دارد که در این مقاله و قسمت بعد به آنها اشاره می کنیم:

شاید برخی تصور كنند كه این افراد از بدو تولد به اصطلاح « پیشانی‌نوشتشان » خوب بوده ، اما خوشحال باشید چراكه چنین چیزی صحت ندارد و سرنوشت كسی از بدو تولد رقم نمی‌خورد بلكه افراد خوش‌اقبال تنها 7 راز ساده دارند كه شما هم می‌توانید آنها را در زندگی خود به كار ببندید و شانس و اقبال را در زندگی تجربه كنید. وقتی كه شما نیز این راهكارها را در زندگی شخصی‌تان انجام دهید ، مسائل اطراف كم‌كم شروع به تغییر می‌كنند. شغلتان از راه‌هایی كه انتظارش را نداشتید بهتر می‌شود. موقعیت‌های بهتری به دست می‌آورید و سرانجام به جایی می‌رسید كه می‌بینید دیگران، شما را هم فردی خوش‌شانس خطاب می‌كنند.

همیشه در دل مشكلات، معجزه‌ای وجود دارد.

راز اول : افراد خوش‌اقبال به شانس اعتقادی ندارند!

اخیرا محققی با 10 تاجر موفق به منظور تالیف كتابی درخصوص « نقش شانس در موفقیت » مصاحبه كرد. تقریبا هیچ یك از آنها به شانس اعتقادی نداشتند ، بلكه تنها راجع به جریانی از اتفاقات غیرمنتظره صحبت می‌كردند كه به صورت روزمره در زندگی آنها رخ می‌دهد. به نظر می‌رسید كه آنها دوست نداشتند از كلمه «شانس» استفاده كنند چراكه در این صورت راهی برای كنترل آن وجود ندارد ، اما آنها یاد گرفته‌اند كه كنترل این جریان غیرمنتظره ممكن است.

تشخیص مشكلات و نیازهای اساسی و تبدیل آنها به یك فرصت بهترین تعریف برای شانس باشد.

راز دوم‌:  اتفاقات بد برای آنها هم رخ می‌دهد.

چند راه برای خوش‌شانس بودن وجود دارد. مفیدترین و معمول‌ترین راه، یافتن فرصت در درون مشكلات است. همیشه در دل مشكلات، معجزه‌ای وجود دارد.فرض كنید 2 نفر با هم همسایه هستند و شهرشان دارای یك مشكل معمول است مثلا دچار آلودگی شدید هواست. در حالی كه همه در حال غر زدن درخصوص این مشكل هستند یكی از این افراد تصمیم می‌گیرد كه این مشكل را حل كند و نه‌تنها برای همسایگانش مفید باشد بلكه از این مسائل سود هم ببرد. همسایه فقط به مشكل نگاه می‌كند ، اما فرد اول عمیق‌تر نگاه كرده و موقعیتی می‌یابد.همه شانس‌های بزرگ در حل مشكلات بزرگ نهفته هستند. به نظر می‌رسد كه تشخیص مشكلات و نیازهای اساسی و تبدیل آنها به یك فرصت بهترین تعریف برای شانس باشد. مثلا در مورد بیل گیتس، بسیاری از افراد تجارت گیتس را مورد انتقاد قرار می‌دهند، اما باید بپذیرید كه او قبل از دیگران فرصت را دیده و از آن استفاده كرده است.پس بهترین و قابل كنترل‌ترین راه برای ایجاد شانس در دستان خودتان است.

خیلی از مواقع رخ می‌دهد كه برخی چیزهایی كه ما از آنها به عنوان شكست یاد می‌كنیم در واقع زود رها كردن آن كار بوده است. قبل از این كه واقعا شكست بخوریم.

راز سوم - کاری را ناتمام رها نمی کنند.

بیشتر افراد به خاطر ترس از شكست، كار را رها می‌كنند.اگر ندانید كه درصد موفق شدنتان چقدر است تا چه حد حاضر به شروع یك كار و ادامه آن هستید؟ خیلی از مواقع رخ می‌دهد كه برخی چیزهایی كه ما از آنها به عنوان شكست یاد می‌كنیم در واقع زود رها كردن آن كار بوده است. قبل از این كه واقعا شكست بخوریم. در اكثر مواقع ما به قدر كافی تلاش نمی‌كنیم و هرگز در كل زندگی‌مان شكست واقعی را متحمل نمی‌شویم، فقط كار را زود رها می‌كنیم و به تلاش خود ادامه نمی‌دهیم.

فهم این مطلب شما را واقع‌بین‌تر می‌كند. با خود فكر كنید كه اگر كمی بیشتر در آن موقعیت خاص قرار می‌گرفتید چه رخ می‌داد؟! اگر كار را سریع رها نمی‌كردید چه می‌شد؟ آیا با ادامه تلاش و نترسیدن از شكست احتمالی، امكان موفقیت بیشتر نمی‌شد؟مطمئن باشید كه با این طرز تفكر، زندگی‌تان شروع به تغییر می‌كند و درصد موفقیت‌تان بالا می‌رود و بالطبع شانس‌تان بیشتر می‌شود.

در مقاله ی بعد با ما همراه باشید...

منبع: سایت ابواب

تنظیم برای تبیان:داوودی

مقالات مرتبط :

کاستی های زندگی ات را مدیریت کن

رموز محبوبیت و خوش نامی

هرچی آرزوی خوب مال تو...

دو کلید طلایی برای نفوذ در دلها

شما هم موفق می شوید ،اگر...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.