تبیان، دستیار زندگی
آغاز تلاش پشت پرده سوریه برای میانجیگری میان ایران و عراق. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال هایی که گذشت

از سری سال ها پیش در این روزها

56/11/29

قیا م مردم تبریز به مناسبت اربعین شهدای قم

57/11/29

تصویب طرح بازنشستگی كلیه امرای ارتش بالاتر از درجه سرتیپی در شورای انقلاب. سرلشكر قره‌نی بازنشستگی 61 تن از امرای ارتش را اعلام كرد.

انتصابات جدید در نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی‌ در تهران و شهرستانها : سرتیپ كیومرث ثقفی به فرماندهی هوانیروز، سرهنگ بایبوردی فرماندهی لشكر زرهی قزوین، سرهنگ حشمت دهكردی فرمانده تیپ مستقل قزوین، سروان صابری رئیس شهربانی مازندران و سرهنگ مظفری سرپرست موقت ژاندارمری‌‌این استان، سرهنگ شیرازی فرمانده پایگاه گرگان، سرگرد نورآذر فرمانده پایگاه ساری و سرتیپ مهدی سعیدی فرمانده ناحیه ژاندارمری.

اعلامیه آیت‌الله خادمی‌ با توافق فرماندهی هوانیروز در اصفهان مبنی بر رعایت سلسله مراتب فرماندهی در نیروهای مسلح و رعایت اصول و آیین‌نامه‌های ارتش تا تدوین آیین‌نامه‌های جدید و نحوه ارتباط پرسنل با روحانیان.

مصاحبه آیت‌الله طالقانی با خبرنگاران داخلی و خبرنگار روزنامه پراودا و اذعان به فروپاشی ارتش، توجیه انتصابهای جدید و اعلام خطر از وجود سلاحهای بسیاری كه در دست افراد غیرمسؤول هست و تاكید بر ضرورت خلع سلاح عمومی‌.

شهید دکتر بهشتی
آیت الله خامنه ای

اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی‌ و تشریح اهداف و برنامه‌ها ؛

روزنامه اطلاعات : موسسان این حزب عبارتند از :

شهید دکتر باهنر

محمدجواد باهنر، دكتر محمد بهشتی، سیدعلی خامنه‌‌ای، سید‌عبدالكریم موسوی، اكبر‌ هاشمی‌رفسنجانی. پشتیبانی از دولت موقت و مخالفت با مسلح بودن افراد غیرمسؤول از جمله اهداف‌‌ این حزب اعلام شده است.

ابراز نگرانی مقامهای آمریكایی از وجود سلاحهای بسیار پیشرفته در‌‌ایران و احتمال بروز تهدیدهایی برضد اتباع آمریكا ؛ رادیو لندن : مقامهای آمریكایی نگران جنگنده‌های پیشرفته اف-14 هستند. آسوشیتدپرس : پنج هزار تبعه آمریكا هنوز در‌‌ایران هستند. سولیوان (سفیر آمریكا در تهران) گفت كه نمی‌تواند جان آمریكاییان مقیم‌‌ ایران را تضمین كند.

تأثیر انقلاب اسلامی‌ بر بازار نفت جهانی و سیاست خارجی آمریكا ؛ جیمز شلزینگر (وزیر انرژی آمریكا) : چنانچه تولید نفت‌‌ایران بار دیگر از سرگرفته نشود ممكن است جهان با بحرانی نظیر آنچه در سال 74 - 1973 رخ داد مواجه گردد. سایروس ونس : آمریكا تصمیم تازه واشنگتن مبنی بر حفظ روابط دیپلماتیك با‌‌ ایران را به دولت تازه انقلابی‌‌ ایران اطلاع داده است.

تفسیر خبرگزاری تاس از طرح امنیتی جدید آمریكا در خلیج‌فارس پس از فروپاشی ژاندارم منطقه : آمریكا قصد دارد اتحادی از مصر، اسرائیل و عربستان سعودی پدید آورد تا نفودی را كه بر اثر حوادث ایران از دست داده، دوباره در منطقه خلیج‌فارس به دست آورد.

خبر‌گزاری تاس و انعكاس موضع انتقادی مسكو دربارة حمله به سفارت آمریكا در تهران. تفسیر خبرگزاری فرانسه از مواضع مطبوعات شوروی نسبت به تحولات‌‌ ایران.

گزارش یونایتدپرس از ابراز نگرانی مقامهای اسرائیلی از نقش ضداسرائیلی‌‌ایران در منطقه. سخنان یاسر عرفات در تهران در مورد نقش و چگونگی برخورداری ساف از حمایت مادی و معنوی انقلاب‌‌ ایران و بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی‌ در شهرهای فلسطین.

روزنامه الندوه (چاپ سعودی) از تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی‌ در منطقه و انتقاد از كشورهایی كه نسبت به‌‌ این انقلاب روش خصمانه دارند : امروز‌‌ایران به مایه اسلامی‌ اصیل خود بازگشته و از‌‌ این به بعد همان سرنوشتی را خواهد داشت كه ملت عرب دارد و از مبارزه قانونی با خصم مشترك پشتیبانی خواهد كرد. الرای‌‌العام (چاپ كویت) : منافع مصر و كشورهای عرب در نزدیكی با رژیم جدید‌‌ ایران است. ضمیمه روزشمار 29/11/1357 : عناوین روزنامه‌های كیهان و اطلاعات امروز.

پرچم عراق
ایران
63/11/29

آغاز تلاش پشت پرده سوریه برای میانجیگری میان ایران و عراق.

64/11/29

-سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت هرگونه گسترش جنگ ایران و عراق به كشورهای بی‌طرف در منطقه تهدیدی عمده برای منافع آمریكا است.

رئیس شورای امنیت در ملاقات با نمایندگان آمریكا و شوروی در سازمان ملل درباره حمله جدید ایران علیه عراق با آنان گفتگو كرد و از دو ابرقدرت خواست برای پایان دادن به جنگی كه ایران علیه عراق ادامه داده است از نفوذ خود استفاده كنند. (بعد از عملیات والفجر8) تصرف فاو توسط ایران.

-آغاز شروع حملات هوایی عراق به جزایر نفتی ایران (خارك)

-شهادت محمد رضا آقا دایی جانشین گردان حبیب ابن مظاهر لشگر 27 محمد رسول الله