تبیان، دستیار زندگی
یكی از مراجع تقلید قم گفت: وظیفه مردم و جامعه در قبال شهدا، بسیار مهم و سنگین است و جامعه باید كمال احترام را نسبت به شهدا و خانواده آنها رعایت كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله سبحاني:

مردم و جامعه وظيفه سنگيني در قبال شهدا دارند

یت‌الله سبحانی، مردم و جامعه، وظیفه سنگینی ،در قبال، شهدا دارند

يكي از مراجع تقليد قم گفت: وظيفه مردم و جامعه در قبال شهدا، بسيار مهم و سنگين است و جامعه بايد كمال احترام را نسبت به شهدا و خانواده آنها رعايت كند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله جعفر سبحاني در ديدار با فرزندان شاهد دانشجو اظهار داشت: انسان همواره به حيات جاودان علاقمند است، ولي با فرا رسيدن مرگ، پرونده دنيايي آنها بسته مي‌شود و به سوي عالم آخرت مي‌رود و اين سرنوشت انسان‌هاي عادي است.

وي افزود: برخي انسان‌ها مرگشان به معناي پايان زندگي نيست، بلكه تولدي دوباره است. اين دسته از انسان‌ها علما و شهدا هستند كه به جامعه خدمت كرده‌اند.

اين مرجع تقليد با اشاره به نقش خدمت‌رساني به جامعه در حيات جاودانه انسان‌ها گفت: خدمت به جامعه سبب مي‌شود انسان در همين جامعه زنده بماند و مرگ او پايان زندگاني نباشد.

وي ادامه داد: خدمت به جامعه باعث مي‌شود افراد جامعه، الفت و دوستي خاصي نسبت به خادمين جامعه پيدا كنند، همانطور كه شهدا و علماي دين به اسلام و جامعه خدمت كردند و محبوب جامعه‌اند.

رئيس موسسه امام صادق (ع) افزود: گرانبهاترين عنصري كه انسان بعد از ايمان دارد، فرصت زندگي در اين دنيا است كه يك سرمايه به شمار مي‌‌رود و شهدا اين سرمايه را در راه خدا پرستي و سعادت جامعه از دست دادند و همين خدمت خالصانه آنها موجب شده مردم نسبت به آنان محبت و الفت خاصي داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: وظيفه مردم و جامعه در قبال شهدا، بسيار مهم و سنگين است و جامعه بايد كمال احترام را نسبت به شهدا و خانواده محترم آنها رعايت كند.

آيت‌الله سبحاني تصريح كرد: شهدا بعد از شهادت خود نيز در هدايت جامعه موثرند، چرا كه آنان زنده‌اند و مرگ براي آنها معنا ندارد.