تبیان، دستیار زندگی
از دل انواع و اقسام تحریم‌هایی که سالهای متمادی بر ملت ایران تحمیل شد، ماهواره امید بیرون آمد و به فضا پرتاب شد و از دل همه سختگیری‌هایی که در حق ملت ایران انجام دادند، فناوری علمی غنی‌سازی اورانیوم که منحصر در چند کشور قدرتمند است، به‌دست آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از دل انواع و اقسام تحریم هایی که سالهای متمادی بر ملت ایران تحمیل شد، ماهواره امید بیرون آمد

تحریم های، ملت ایران، تحمیل شد، ماهواره امید بیرون آمد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمع زیادی از کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،پیشرفتهای شگرف و چشمگیر سی ساله ملت ایران را به واسطه ایمان به خدا، و حفظ روحیه اعتماد به نفس ملی، و مجاهدت علمی و عملی دانستند.

در این دیدار که به مناسبت سالروز بیعت تاریخی جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 57 برگزار شد، فرمانده کل قوا، حادثه 19 بهمن را حادثه ای ماندگار و متکی بر اخلاص، عزم راسخ، و درک صحیح از تحولات و رویدادهای آن زمان دانستند و افزودند: نیروی هوایی ارتش در حادثه 19 بهمن سال 57، پیوستگی خود با ملت و جوهره حقیقی خود را نشان داد.

حضرت آیت الله خامنه ای، درک صحیح از تحولات پیرامونی را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ایران منشأ تحولات عظیمی شد.

ایشان تحول در جامعه ایرانی، تحول در امت اسلامی، و تحول در معادلات کلان جهان سیاست را سه تحول عمده ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی برشمردند و تأکید کردند: انقلاب اسلامی، ملت ایران را به ملتی صاحب عزم راسخ، دارای قدرت و حق انتخاب، سربلند و عزتمند، و تأثیرگذار بر جوامع دیگر تبدیل کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان دشمنان نظام اسلامی به نقش تعیین کننده ایران در مسائل مهم منطقه و غیرقابل مقایسه بودن این جایگاه با شرایط قبل از انقلاب اسلامی افزودند: برخی قدرتهای بزرگ هنوز هم حاضر نیستند این تحول عظیم در ایران را بپذیرند ولی هنگامی که یک ملت متوجه ارزش عزم و اراده خود شود و براساس آن تصمیم بگیرد و عمل کند، هیچ قدرتی نمی تواند مقابل او بایستد و تسلط بر این ملت دیگر امکان پذیر نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین چالش اصلی نظام جمهوری اسلامی با قدرتهای جهانی تأکید کردند: قدرتهای جهانی در طول 30 سال گذشته از تمام شگردها و روشها برای بازگرداندن سلطه جهنمی قبل از انقلاب بر سر ملت ایران استفاده کرده اند اما این ملت با عزم و ایستادگی خود مانع از چنین کاری شده است و در آینده نیز مقهور سلطه قدرتهای جهانی نخواهد شد.

ایشان خاطرنشان کردند: از دل انواع و اقسام تحریم هایی که سالهای متمادی بر ملت ایران تحمیل شد، ماهواره امید بیرون آمد و به فضا پرتاب شد و از دل همه سختگیریهایی که در حق ملت ایران انجام دادند، فناوری علمی غنی سازی اورانیوم که منحصر در چند کشور قدرتمند است، بدست آمد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این تحریم ها و تهدیدها دیگر اثری ندارند زیرا ملت ایران راه خود را یافته و با عزم راسخ و متکی بر ایمان عمیق، مسیر پیشرفت را طی می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه، و در جهان را از دیگر تحولات انقلاب برشمردند و افزودند: حادثه غزه و قبل از آن جنگ 33 روزه لبنان که ارتش رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات پیشرفته نظامی و حتی کمکهای امریکا نتوانست بر یک ملت محصور و یک مجموعه جوان مؤمن و با عزم غلبه پیدا کند، نشانگر گسترش و تعمیق تفکر انقلاب اسلامی ایران است.

ایشان تغییر جغرافیای قدرت جهان و دگرگونی در تقسیم بندی جهان به کشورهای سلطه گر و کشورهای سلطه پذیر را از دیگر تحولات انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ایران با حفظ اصول و تسلیم نشدن در برابر قدرتها در مسیر مستقیم خود، حرکت رو به جلو داشته است و در آینده نیز تنها راه پیروزی نهایی و کامل ملت ایران، حرکت در مسیر ایمان به خدا، و حفظ روحیه اعتماد به نفس ملی، و مجاهدت علمی و عملی در همه ابعاد است.

رهبر انقلاب اسلامی حضور گسترده، پرشور و مستحکم مردم در راهپیمایی 22 بهمن هر سال و در شرایط گوناگون جوّی را نمایشی نمادین از ایستادگی و استقامت ملت ایران بر سر آرمانها و ادامه مسیر مستقیم انقلاب برشمردند و تأکید کردند: در 22 بهمن امسال نیز به توفیق الهی، مردم به صورت گسترده به صحنه خواهند آمد و این حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و صحنه های گوناگون همچون انتخابات دشمن را در مقابل ملت ایران دچار خسران خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این نمایشهای عظیم ملی و فناوری که خوشبختانه پی در پی در کشور بروز می کنند باید روزبه روز بیشتر شوند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای نیروی هوایی و ارتش، و مجموعه های دیگر، نیروی هوایی را یک مجموعه با عزم و صاحب ابتکار و پیشرفت خواندند و تأکید کردند: نیروی هوایی در شرایط مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس، همواره یکی از بهترین، درخشان ترین، و آبرو بخش ترین بخشهای ارتش بوده است.

در این دیدار امیرسرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت ارتقای تواناییها و آموزشها در بخشهای آفندی و پدافندی نیروی هوایی، بر آمادگی این نیرو برای مقابله با هرگونه تهدیدی تأکید کرد.