تبیان، دستیار زندگی
این پرنده‌ دریایی کوچک، برای گذراندن چند ماه و تغذیه از ماهی‌ها، به طرف جنوب و طرف دیگر زمین یعنی اقیانوس منجمد جنوبی پرواز می‌کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرستوی قطبی

پرستوی قطبی

در بین همه جانوران پرستوی قطبی، طولانی‌ترین مسافت مهاجرت را می‌پیماید، در پاییز، بعد از تخمگذاری و بزرگ شدن جوجه‌ها در نوار ساحلی قطب شمال، این پرنده‌ دریایی کوچک، برای گذراندن چند ماه و تغذیه از ماهی‌ها، به طرف جنوب و طرف دیگر زمین یعنی اقیانوس منجمد جنوبی پرواز می‌کند. در بهار، پرستوی قطبی دوباره این مسیر را به طرف شمال برمی‌گردد تا تخمگذاری کند.

پرستوی قطبی

پرستوی قطبی در یک دور مهاجرت، بیش از 36000 کیلومتر را می‌پیماید و با اقامت در تابستان‌های هر یک از دو قطب، تقریبا همه زندگی‌اش را در روشنایی روز می‌گذراند

جوجه پرستوی قطبی

پرستوی

قطبی دو یا سه تخم در لانه‌‌ای که روی زمین‌های یخ بسته قطب ساخته است، می‌گذارد. اگر جانور مهاجمی به لانه پرستوها نزدیک شود، آنها با شیرجه به جانور مزاحم حمله و از لانه‌شان دفاع می‌کنند.

پرستوی سیاه و پرستوی سفید دو گونه پرستو هستند که در جزایر مناطق استوایی یافت می‌شوند. بر خلاف پرستوی قطبی، این دو گونه پرستو مهاجرت نمی‌کنند.

پرستوی قطبی، طولانی‌ترین مسافت مهاجرت را می‌پیماید.

پرستوی قطبی در یک دور مهاجرت، بیش از 36000 کیلومتر را می‌پیماید و با اقامت در تابستان‌های هر یک از دو قطب، تقریبا همه زندگی‌اش را در روشنایی روز می‌گذراند. جوجه‌ها در تابستان قطب شمال از تخم بیرون می‌آیند و در پاییز می‌توانند همراه با پدر و مادر خود، در مسابقه پرواز استقامت به طرف جنوب شرکت کنند.

برگرفته از کتاب: نخستین کتاب مرجع من

********************************

مطالب مرتبط

آرمادیلوی زره پوش

راکون

خرگوش معمولی و خرگوش صحرایی

جوندگان موذی

اختاپوس

جانور وحشی که اهلی شد

دونده‌های بسیار سریع

حشره‌ی عجیب و باهوش

ترین‌های جهان

خرس ایرانی زیبا و باشکوه

سنگین وزن ترین حشره جهان چه نام دارد ؟

جهان ماهی ها (1)

جهان ماهیان (2) 

جهان ماهی ها (3) 

خفاشها پرنده نیستند

شگفتی های جانوران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.