تبیان، دستیار زندگی
مهریه های سنگین نشان دهنده بی اعتمادی زن و شوهر به یکدیگر است. مهریه بالا می تواند به عنوان یک ابزار در دست دختران قرار بگیرد و پسران از این نظر همیشه تحت استرس و فشار باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهریه سنگین ، عامل بی اعتمادی

ساختار اجتماعی – حقوقی مهریه

مهریه های سنگین، ابزاری برای بی اعتمادی

مهریه های سنگین نشان دهنده بی اعتمادی زن و شوهر به یکدیگر است. مهریه بالا می تواند به عنوان یک ابزار در دست دختران قرار بگیرد و پسران از این نظر همیشه تحت استرس و فشار باشند.

مهریه بالا می تواند به عنوان یک ابزار در دست دختران قرار بگیرد و پسران از این نظر همیشه تحت استرس و فشار باشند.

امان الله قرایی مقدم روانشناس و صاحب نظر در مسائل ازدواج ، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره مهریه های سنگین در ازدواج جوانان گفت: مهریه های سنگین در ابتدای ازدواج از هر جهت مضر است. مهریه های سنگین نشان دهنده بی اعتمادی زن و شوهر به یکدیگر است. مهریه بالا می تواند به عنوان یک حربه در دست دختران قرار بگیرد و مردان از این نظر همیشه تحت استرس و فشار باشند.

قرایی در ادامه توجه بیشتر مسئولان را برای تامین رفاه و تامین اجتماعی زنان مطلقه در کشور را خواستار شد و گفت: با توجه به آمارهای طلاق در زندگی امروزی، مسئله ای که از همه مهم تر است تامین رفاه و امنیت اجتماعی برای زنان مطلقه است.

این روان شناس در ادامه اظهار داشت: مشکل بزرگ زنان مطلقه در کشور ما، تامین شغل و درآمدزایی است به طوری که بیشتر زنان مطلقه پس از جدایی برای تامین زندگیشان با مشکل مواجه می شوند.

وی در خاتمه به اهتمام دولت برای ارائه راهکاری مناسب در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: زنان مطلقه پس از جدایی متاسفانه در جامعه و برخی هم در خانواده هایشان سرخورده شده و دچار یک افت احساسی می شوند ،درنتیجه لازم است که دولت مشکلات این دسته از افراد را شناسایی کرده و برای رفع آن به اندازه امکان، تمهیداتی را بیندیشد.

منبع  خبر :برنا

مقالات مرتبط :

مهریه راكی داده كی گرفته؟

وقتی به داماد دستبند می زنند

عندالاستطاعه بودن مهریه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.