تبیان، دستیار زندگی
هافبک ایرانی تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا به پارک جی سونگ، چهره نامدار فوتبال کره جنوبی هشدار داده که تاکنون...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکونام: آزادی جهنم کره می شود

پرچم ایران

هافبک ایرانی تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا به پارک جی سونگ، چهره نامدار فوتبال کره جنوبی هشدار داده که تاکنون شرایطی همچون آنچه بر ورزشگاه آزادی در روز 23 بهمن ماه حاکم خواهد بود را ندیده است.

تیم ملی کره جنوبی چهارشنبه هفته آینده در آزادی برابر تیم ملی ایران صف آرایی می کند، جایی که همیشه با 100 هزار تماشاگرش برای حریفان 90 دقیقه جانفرسایی را ساخته است اما این تنها نکته صحبت‌های جواد نکونام پیش از پرواز به تهران نبود. وی با اشاره به برد 6 بر 2 ایران در جام ملت‌های 1996 گفت در فوتبال همه چیز ممکن است تکرار شود و جای تعجبی از برد پرگل دوباره ایران نخواهد بود.

خوش آمد به جهنم صد هزار نفری

جواد نکونام

پارک جی سونگ هرگز در ورزشگاه آزادی بازی نکرده است و کره جنوبی در سه بازی خود در تهران هیچوقت به برد نرسیده است. نکونام برخلاف همه تجربه بازیکن منچستر یونایتد در اولدترافورد و بازیکنان دیگر کره‌ای در اروپا گفت:" حتی پارک جی سونگ با سطح بالای بازیش و تجربه فوق العاده‌ای که دارد چنین چیزی ندیده است".

هافبک ایرانی تیم اوساسونا افزود:" آنها هرگز بازی تحت فشار یکصد هزار تماشاگر پرهیجان را ندیده‌اند. آنجا جهنم کره خواهد شد. همین که از پله ها بالا بیایند و وارد زمین شوند خودشان را می بازند. من هم در اروپا در استادیوم‌های بزرگی بازی کرده‌ام اما آزادی چیز دیگری است. کره جنوبی اوج تنهایی را عصر چهارشنبه می بیند. ما در تیم ملی و با حمایت 100 هزار تماشاگر بازنده نبوده ایم. کره هم استثنا نیست".

یک 6-2 دیگر؟

جواد نکونام

ایران در جام ملت‌های آسیا 1996 در یک‌چهارم نهایی بازیها بود که نتیجه‌ای غیر قابل پیش بینی رقم زد و حریف را مبهوت خود کرد. جواد نکونام می گوید در فوتبال هر اتفاقی ممکن است و تعجبی از تکرار آن نتیجه نخواهد کرد.

وی یاد آور شد:" من آن نتیجه را اتفاق نمی دانم. در فوتبال ما اتفاق نداریم، همه چیز ممکن است پیش بیاید. فکر می کنم ممکن است ما دوباره همان نتیجه را تکرار کنیم، چراکه نه. ما برابر کره بازیهای خوبی کرده‌ایم. در جام ملت‌های 2004 چین 4 بر 3 شکست‌شان دادیم و در سال 2007 فقط در پنالتی باختیم. آنها آمده بودند بازی را به تساوی بکشند و در پنالتی برنده شوند که به نتیجه رسیدند. اما یک تیم همیشه خوش شانس نیست!"

جلوی حملات‌شان می ایستم

جواد نکونام

هافبک دفاعی تیم ملی ایران که در بازیهای اخیر همراه تیم ملی نبوده می گوید نگرانی زیادی از هماهنگی با دیگران ندارد و تلاش کرده بازیهای تیم را به هر طریق که شده دنبال کند و در جریان روش بازی تیم باشد.

وی در این خصوص افزود:" کره جنوبی تیم خوبی است. قدرت بالایی دارد و مثل همیشه سرعتی بازی می کند. البته آنها این بار هم در آزادی بسته بازی می کنند. حتما روی دفاع کردن تمرکز خواهند کرد تا با ضدحملات سریع ما را غافلگیر کنند. وظیفه من هم مشخص است. من سعی می کنم بهترین بازی خودم را انجام دهم و در خراب کردن توپ های‌شان فعال باشم و تا جایی که می توانم مانع شکل گیری حملاتشان شوم".

اردوی تیم ملی ایران از روز پنجشنبه آغاز شده و جواد نکونام روز شنبه در کمپ تیم ملی ایران خواهد بود. مسعود شجاعی دیگر بازیکن ایرانی اوساسونا دو روز دیرتر از نکونام به تیم ملی ملحق می شود.

منبع: پایگاه خبری فوتبال آسیا