تبیان، دستیار زندگی
نامه صمیمانه نوشتن تمرینی است كه به تغییر زندگی كمك بسیاری كرده و به مردم در آرامتر و با محبت تر شدن یاری رسانده است. صرف چند دقیقه در هفته برای نوشتن یك نامه صمیمانه كارهای بسیاری برای شما انجام می دهد. برداشتن قلم برای نا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته ای یكبار یك نامه صمیمانه بنویسید

نامه صمیمانه نوشتن تمرینی است كه به تغییر زندگی كمك بسیاری كرده و به مردم در آرامتر و با محبت تر شدن یاری رسانده است. صرف چند دقیقه در هفته برای نوشتن یك نامه صمیمانه كارهای بسیاری برای شما انجام می دهد. برداشتن قلم برای نامه نوشتن یا تایپ كردن آن به قدر كافی شما را آرام می كند تا بتوانید اشخاص خوب را در زندگی تان به خاطر بیاورید. صِرف این كه می نشینید تا نامه بنویسید ، كمك می كند كه زندگی تان را سرشار از سپاس و قدردانی كنید.

وقتی كه تصمیم می گیرید این كار را انجام دهید، احتمالاً از تعداد بسیار زیاد اشخاصی كه در فهرستتان برای نامه نوشتن قرار می گیرند شگفت زده خواهید شد. من یك مراجعه كننده دارم كه می گفت "احتمالاً دیگر چند هفته ای از عمرم باقی نمانده تا بتوانم به همه آنهایی كه در فهرست من هستند نامه بنویسم. " این موضوع ممكن است در مورد شما هم صادق باشد و یا نباشد، اما احتمال دارد كه هم اكنون یا از قبل افرادی در زندگی تان باشند، كه مستحق دریافت نامه ای دوستانه و صمیمانه هستند. حتی اگر كسی را در زندگی تان ندارید كه احساس كنید می توانید به او نامه بنویسید، و به كسی نامه بنویسید كه او را نمی شناسید – ممكن است به نویسنده ای نامه بنویسید كه زنده نباشد ولی آثار او را می ستایید یا به مخترع بزرگ و یا به متفكری از گذشته و یا حال نامه بنویسید. بخشی از ارزش نامه در این است كه اندیشه خود را در جهت قدردانی سوق دهید؛ نوشتن نامه، حتی اگر فرستاده هم نشود، همین كار را خواهد كرد.

هدف از نوشتن نامه بسیار ساده است:ابراز محبت و قدردانی. اگر در نوشتن نامه دست و پا چلفتی هستید نگران نباشید. نامه نوشتن ستیز با سودای سر نیست بلكه هدیه ای است ك از سوی دل بر می آید. اگر چیز زیادی برای گفتن ندارید با نامه های كوچكی مانند این شروع كنید "مریم عزیز. امروز صبح كه از خواب بیدار شدم در این فكر بودم كه چقدر خوشبخت هستم كه افرادی چون تو را در زندگی دارم. از این كه دوست من هستی بسیار سپاسگزارم. من واقعاً خوشبختم و بهترین شادی ها و شادكامی های زندگی را برایت آرزو می كنم. دوستت دارم، زهرا"

نوشتن و ارسال چنین نامه ای نه تنها توجه شما را روی چیزی كه در زندگی تان درست است متمركز می كند، بلكه به احتمال بسیار زیاد شخص دریافت كننده را نیز فوق العاده تحت تأثیر قرار می دهد ، سپاسگزار خواهد كرد. این عمل ساده، اغلب باعث عملیات مارپیچی دوست داشتن می شود و شخص دریافت كننده نامه شما ممكن است تصمیم بگیرد همین كار را برای دیگری انجام دهد و یا شاید در عمل و احساس شما را بیشتر دوست بدارد . پس همین هفته اولین نامه خود را بنویسید. شرط می بندم كه از این كار خود شاد خواهید شد.
منبع: از کاه کوه نسازید

تهیه و تنظیم برای سایت تبیان - زهره پری نوش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.