تبیان، دستیار زندگی
این بار خداحافظی را كلید زد رسول ملاقلی پور كارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس در نامه سرگشاده ای به مطبوعات كشور از عرصه سینما خداحافظی كرد. ملاقلی پور دراین نامه كه رونوشت آن در اختیار اكثر  رسانه ها  قرار گرفته، آو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 2 مهر ماه 1383

ملاقلی پور این بار خداحافظی را كلید زد

رسول ملاقلی پور كارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس در نامه سرگشاده ای به مطبوعات كشور از عرصه سینما خداحافظی كرد.

ملاقلی پور دراین نامه كه رونوشت آن در اختیار اكثر  رسانه ها  قرار گرفته، آورده است: چه حاصل ازاینكه كی بودم وچه كردم؟ منّتی هم نیست وصد البته كه طلبكار هم نیستم، حرف من بماند با تاریخ.

روزگاری نه چندان دور، به گوشه ای ازاین دیار،عشق و میراث، تعرضی شده بود. جوانانی بودند،مردانی بزرگ، زمینی بودند وروحشان آسمانی، دوربین عكاسی و سوپرهشت ... من شرمنده بود ازمعرفتشان.هرچند كوتاه ولی مردانه زیستن را دیدم وبی دلیل نیست كه هر روز دورتر و تنها تر شدم. جرم من ساختن پروازدرشب و دعوت به سفربه چزابه برای دیدن نجات یافتگان وملاقات با بانوی عشق خانم هیوا بود.البته این جرم كمی نبود. همزمان با نمایش تحقیرشان كردند و درگوشی وعلنی نجوا كردند، برو، فراموش كن، و این زمانه را آنطور كه ما می گوییم ببین.

از نگاه مجنون ، نسل سوخته را نبین درهمان خوابگردی بمان تا خوابگرد را نسازی، مگر نمی بینی با مزرعه پدری این سرزمین پدریت چه می كنیم؟ اگر راه پیروزی فرهنگی عده ای درگرواین است كه من دیگر فیلم نسازم، به همه دوستداران و ارزش پیشگان وهمراهان این قافله مژده می دهم كه این پیروزی گوارای ِ تان باد.

رسول ملاقلی پور دیگر فیلمی نخواهد ساخت تا ...

زهی خجسته زمانی كه یار باز آید

به كام غمزدگان غمگسار باز آید

به پیش خیل خیالش كشیدم ابلق چشم

بدان امید كه آن شهسوار باز آید

رسول ملاقلی پور