تبیان، دستیار زندگی
یان روز سوم چین در صدر، ایران در رده بیستم 31/6/83 در پایان روز سوم بازی های پارالمپیك آتن، چین با چهارده مدال طلا در صدر قرار گرفت و ایران با دو مدال طلا و دو برنز در مكان بیستم ایستاد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رده بندی مدال ها تا پایان روز سوم

چین در صدر، ایران در رده بیستم

31/6/83


در پایان روز سوم بازی های پارالمپیك آتن، چین با چهارده مدال طلا در صدر قرار گرفت و ایران با دو مدال طلا و دو برنز در مكان بیستم ایستاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پایان روز سوم دوازدهمین دوره بازی های پارالمپیك، چین با 14 طلا، 12 نقره و 5 برنز در صدر ایستاد، انگلیس با 9 طلا، 6 نقره و 7 برنز در مكان دوم قرار گرفت و استرالیا با 7طلا، 9نقره و 9 برنز سوم شد.

كاروان ورزشی ایران نیز با دو طلای دشتی در رشته وزنه برداری و فرج زاده در دوومیدانی و دو نشان برنز عساكره در جودو و كرم زاده در دوومیدانی در رده بیستم جدول مدال ها جای گرفت.

رده بندی اول تا پنجم جدول مدال ها به شرح ذیل است:

1. چین 14 طلا،12 نقره، 5 برنز

2. انگلیس 9 طلا، 6 نقره،7 برنز

3. استرالیا7 طلا، 9 نقره، 9 برنز

4. اسپانیا7 طلا، 8 نقره، 6 برنز.

5. هنگ كنگ 6 طلا، 4 نقره، 1 برنز.

دومین مدال طلای ایران به دست آمد

صالح فرج زاده ركورد جهان و پارالمپیك را شكست

سیامك صالح فرج زاده با قهرمانی در پرتاب دیسك، دومین مدال طلای كاروان پارالمپیك ایران را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) به آتن، در ادامه رقابت های دوومیدانی پارالمپیك، در رشته پرتاب دیسك كلاسF33/34 سیامك صالح فرج زاده با ركورد 12/39 بیش از 3 متر ركورد جهان و بیش از 4 متر و 15 سانتی متر ركورد پارالمپیك را ترقی داد تا دومین مدال طلای كاروان ایران را به دست آورد.

ركوردهای پیشین جهان و پارالمپیك در اختیار پرتابگران امارات و استرالیا به میزان های 81/35 و 97/34 بود.

در سایر رشته ها در پرتاب وزنه كلاس F38 جواد حردانی با ركورد 12/12 در مكان چهارم قرار گرفت و پرتابگر اوكراین با ركورد 87/14 ضمن شكستن ركورد جهان قهرمان این كلاس شد.

در رشته پرتاب نیزه كلاسF12 نیز سید احسان حسینی با ركورد 76/50 در مكان چهارم ایستاد. در این كلاس پرتابگر بلاروس با ركورد 63/56 قهرمان شد.

همچنین در رشته پرتاب وزنه كلاسF58 زنان، فاطمه منتظری كه در پارالمپیك سیدنی به مقام پنجم دست یافته بود، با ركورد 36/8 متر به مكانی بهتر از دوازدهم دست نیافت. در این كلاس ورزشكاران الجزایر، چین و آلمان مدال های طلا، نقره و برنز را صاحب شدند.

رده بندی سه رشته فوق به شرح ذیل است:

پرتاب وزنهF38

1. دوروشنكو( اوكراین) 87/14

2. لوش( آلمان)54/14

3. گرزل(چك)19/13

4. جواد حردانی(ایران)12/12

پرتاب دیسكF33/34

1. سیامك صالح فرج زاده(ایران)12/39

2. وست( انگلیس)76/36

3. بن داباس(امارات)81/35

پرتاب نیزهF12

1. تریپوتس(بلاروس)63/56

2. پیچ( لهستان)32/52

3. گرلیسا(صربستان و مونته نگرو)05/52

4. سید احسان حسینی76/50

در حاشیه دیدار تیمهای بسكتبال ایران- آمریكا


تیم بسكتبال پارالمپیك ایران در دومین دیدار خود مغلوب آمریكا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) به آتن، بیش از سه هزار دانش آموز یونانی در سالن محل مسابقات حضور داشتند و به تشویق تیم های شركت كننده پرداختند.

عطش بازیكنان ایران برای به ثمررساندن گل باعث شد تا خطاهای زیادی را در زمان های سوم و چهارم انجام دهند.

یكی از شبكه های تلویزیونی یونان دیدار ایران و آمریكا را به صورت مستقیم پخش كرد.

محسن مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، بهرام افشارزاده و جمعی از مسولان ورزشی كشورمان در سالن مسابقات حضور داشتند و از نزدیك این دیدار را تماشا كردند.

خبرنگاران، گزارشگران و عكاسان ایرانی در یونان دیدار تیم های ایران و آمریكا را از نزدیك تماشا كردند.

تیم آمریكا در این دیدار از نظر قدرت بدنی قوی تر از ایران بود.

از دیگر نكات قابل توجه در این مسابقه حضور تعدادی از بانوان محجبه بود كه با در دست داشتن پرچم سه رنگ كشورمان، تیم ایران را تشویق می كردند.

مختار نورافشان:

یونانی ها من را قربانی كردند

در كلاس F55 كار بسیار مشكلی دارم

مختار نورافشان پرتاب گر دیسك كشورمان كه به دلیل اعتراض تیم های حاضر در مسابقات پرتاب دیسك كلاسF 54 مدال طلای خود را از دست داد گفت: یونانی ها می خواستند من را قربانی كنند.

نورافشان در گفت و گو با خبرنگار ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) اعزامی به آتن اظهار داشت: یونانی ها می خواستند در ماده پرتاب دیسك مدال بگیرند به همین دلیل با قربانی كردن من مدال طلایم را گرفتند.

وی افزود: از سال 1998 در این كلاس، دیسك پرتاب می كنم و تاكنون هیچ مشكلی پیش نیامده است. اما یونانی ها سعی كردند با حذف من ورزشكار خودشان را صاحب مدال كنند. آنها با فشار بر كمیته برگزاری مسابقات، كادر فنی و كادر كلاس بندی اقدام به حذف من كردند.

نورافشان خاطرنشان كرد: در بازی های پارالمپیك سیدنی پزشكان معتقد بودند كه من توانایی حضور در كلاسF55 را ندارم و در كلاسF 54 نیز بسیار قوی هستم ولی تا آنجا كه امكان دشت در كلاسF54 حضور داشتم.

وی افزود: مربیان و كادر فنی تیم ایران اعتراض زیادی در مورد پس گرفتن مدال من داشتند، اما نفوذ یونانی ها و پیگیری چینی ها باعث شد تا اعتراض ما پذیرفته نشود.

نور افشان در خصوص حضور در كلاس كلاسF55 نیز گفت: در حال تمرین هستم و معتقدم در این كلاس كار بسیار مشكلی را خواهم داشت زیرا شركت كنندگان این كلاس، آسیب دیدگی و معلولیت كمتری نسبت به من دارند و این باعث می شود كه شانس من برای كسب مدال طلا كاهش پیدا كند.

نورافشان هم چنین در خصوص ركوردشكنی خود در رقابت های پارالمپیك آتن و تاثیر آن در تصمیم گیری كادر برگزاری مسابقات، اظهار داشت: آنان به این مساله نیز اعتراض كردند اما من در مسابقات جهاین نیز به ركورد 48/30 دست یافتم و در این مسابقات نیز ركورد 13/31 را به دست آوردم و این اختلاف ناشی از تمرینات سمنگین و زیاد من بود. به هر حال مسوولان تلاش خود را برای جلوگیری از حذف شدن من انجام دادند اما به نتیجه ای نرسیدند.