تبیان، دستیار زندگی
اشاره : امروز دوشنبه 30 شهریور ماه برابر است با میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و آنها كه رقابت های المپیك آتن و سیدنی را از نزدیك مشاهده كرده اند می توانند شهادت دهند كه نام حسین رضازاده(قوی ترین مرد جهان) همواره با ذكر این ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی ابوالفضلی با حسین رضازاده در سالروز حضرت عباس (ع)

اشاره : امروز دوشنبه 30 شهریور ماه برابر است با میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و آنها كه رقابت های المپیك آتن و سیدنی را از نزدیك مشاهده كرده اند می توانند شهادت دهند كه نام حسین رضازاده(قوی ترین مرد جهان) همواره با ذكر این بزرگ مرد قرین بوده است.

گزارش سرویس وزنه برداری خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) پیرامون تاثیر توسل به ائمه اطهار – خصوصا ساقی دشت كربلا در زندگی قهرمانی مرد پولادین ورزش ایرن در پی می آید.

حاج حسین رضازاده:

تا آخر عمر كمر نوكری ایشان را باز نخواهم كرد

حاج حسین كه امروز (سالروز ولادت حضرت ابوالفضل)را یكی از زیباترین روزهای زندگی خود می داند در این خصوص گفت: علاقه من به حضرت ابوالفضل منحصر به خودم نیست ، بلكه تمام ایرانیان و شیعیان به باب الحوائج ارادت خاصی دارند كه این ارادت در بین آذری ها بیشتر است، من نیز به نوبه خود هر گاه به این آقا متوسل شده ام دست خالی برنگشته ام . تا آخر عمر هم كمر نوكری ایشان را باز نخواهم كرد.

وی ادامه داد : برای اینكه همیشه نام آقا در محیط خانواده ام طنین انداز شود و از بركت نام ایشان زندگی ام بیمه شود اسم فرزندم را نیز ابو الفضل گذاشتم و امید وارم كه بتوانم با تربیتی صحیح ، حرمت نام ایشان را حفظ كنم.

مرادی:

موفقیت های حسین مصداق بارز توسل به ائمه اطهار (ع) است

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری كشورمان نیز موفقیت های ورزشكاران معتقدكشورمان را مصداق ونمونه بارز نتایج توسل به ائمه اطهار(ع) می داند و می گوید:. ما هر چه داریم از ائمه اطهار است و امیدوارم با همین توسل و ارادت به ائمه اطهار، هم در دنیا و هم در آخرت مورد عنایت قرار بگیریم.

امروزه توسل به ائمه اطهار و نتیجه گیریهای مثبت از آنرا در عرصه های ورزشی شاهد هستیم و می بینیم كه چه توانمندی هایی را در انها ایجاد می كند و باعث می شود كارهایی انجام دهند كه در دنیای مادی شاید تنها در عالم رویا و آرزوها قابل تصور هستند.

وی در مورد موفقیت های حسین رضا زاده و نقش توسل در زندگی این قهرمان گفت: قطعا حسین رضا زاده از توسل به حضرت ابوالفضل(ع) نتایجی را گرفته كه در هر میدان كوچك و بزرگی از او طلب می طلبد، اما من ترجیح می دهم خود این قهرمان در مورد این مساله صحبت كند.

دبیر كنفدراسیون آسیا در پایان خاطرنشان كرد: در زندگی من نیز توسل به ائمه اطهار نقش زیادی داشته است و به حدی این تاثیرات زیاده بوده كه قابل بیان نیستند ولی قطعا در یك مقایسه بسیار ساده نیز می توان نقش توسل را در زندگی این افراد دید.

شاهین نصیری نیا:

نظر ائمه اطهار به حسین رضا زاده غیر قابل انكار است

كاپیتان تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان كشورمان نیز در این خصوص گفت: مدد حضرت ابوافضل العباس به حسین رضا زاده در شرایط بسیار دشوار و سخت رقابتها قابل انكار نیست.

وی اعتقا دارد:حسین رضا زاده در كنار فیزیك بدنی و قدرت خارق العاده ای كه دارد و تلاش و زحماتی كه در اردوها متحمل می شود، قهرمانی های خود را مدیون ائمه اطهار و به خصوص حضرت ابوالفضل العباس نیز می باشد چرا كه در سخت ترین شرایط زندگی و رقابت های حساس ورزشی توانسته باتوسل به آن حضرت به موفقیت های متعدد و بزرگی دست پیدا كند كه برای تمتم ورزشكاران همچون یك رویا و آرزو می باشد.

او با توسل به ائمه اطهار توانست در زندگی خود به موفقیت هایی دست پیدا كند ، اما معنویتی كه از ذكر ائمه اطهار نصیب وی شده به هیج وجه باموفقیت های دنیوی و ورزشی وی قابل قیاس نیستند و ارزشی دارند كه باعث اثر گذاری در اخلاق و رفتار وی نیز شده اند.

وی در پایان اظهارداشت: قطعا با توسل به ائمه اطهار و پیامبر اكرم (ص) می توان به موفقیت های بسیاری دست یافت و امیدوارم من نیز بتوانم با ذكر ائمه اطهار و یاد پیامبر اكرم (ص) در زندگی و ورزش موفق ظاهر شوم.

برخواه:

فریاد یا ابوالفضل رضازاده، تا مدتها سوژه خبرنگاران خارجی بود

محمد حسین برخواه وزنه بردار دسته 77كیلوگرم تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان كشورمان نیز در این رابطه گفت: حسین رضازاده با توسل به ائمه اطهار و بخصوص حضرت ابوالفضل العباس (ع) تبدیل به یكی از اسطوره های جاودانی در رشته وزنه برداری جهان شده است.

حسین رضا زاده با ذكر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ائمه اطهار تواسنته سنگین ترین وزنه های جهان را مهار كند و با همین توسل به عنوان قوی ترین مرد جهان لقب گرفته است.

وی ادامكه داد: حاج حسین در رقابتهای المپیك 2000 سیدنی تمام خبرنگاران خارجی را با سوژه ای نو مواجه كرد كه آن سوژه همان ذكر یا ابوالفضل بود. تمامی آنها به دنبال این بودند كه تا بدانند ابوالفضلی كه رضازاده او را فریاد می زند كیست و چطور وی را در مهار وزنه های نیم تنی مدد می دهد كه خوشبختانه همین مساله تا حدودی در ترویج دین و اعتقاداتمان تاثیرگذار هم بود.

برخواه در این مورد افزود:او برای مهار تمام وزنه های خود ذكر یا ابوالفضل را فریاد می زند و توانسته با توسل به آن حضرت نام خود را به عنوان پهلوان ایرانی اسلامی به جهانیان معرفی كند و حتی با این كار نام و آوازه سردار رشید اسلام را نیز به گوش تمام جهانیان آشنا سازد.

وی در پایان اظهارداشت: تنها عاملی كه باعث شد خود من نیز بعد از آن مصدومیت شدید دوباره به صحنه رقابت های وزنه برداری بازگردم توسل به ائمه اطهار بود . امیدوارم بعد از این هم بتوانم با توسل به ائمه پاك اطهار در مراحل زندگی خود موفق ظاهر شوم و در عرصه ورزشی برای كشور افتخار آفرینی كنم.

فلاحتی نژاد :

رضا زاده نتیجه توسل به حضرت ابوالفضل را گرفته است

محمد علی فلاحتی نژاد وزنه بردار دسته 77 كیلوگرم تیم ملی وزنه برداری كشورمان در این مورد می گوید: موفقیت های حسین رضا زاده و به جا گذاشتن ركوردی كه برای هیچ كس دست یافتنی نیست در سایه توسل به حضرت ابوالفضل العباس (ع) ممكن شده است.

وی در ادامه گفت: حسین رضا زاده با توسل به حضرت ابوالفضل (ع) و در سایه عنایات آن حضرت به عنوان قویترین مرد جهان دست یافته و قطعا همین توسل به ائمه اطهار در كنار قدرت بدنی بی نظیر بوده كه وی را به ستاره بی چون و چرای وزنه برداری تبدیل كرده است.

امیدوارم من نیز با توسل به حضرت ابالفضل العباس (ع) بتوانم در زندگی خود و به خصوص در رشته وزنه برداری موفق ظاهر شوم و افتخاراتی را برای كشورم بدست آورم.

كسب دومین مدال طلای المپیك دسته فوق سنگین وزنه برداری كه شاید بتوان آنرا سنگین ترین و مرغوبترین مدال رقابتهای المپیك نامید در كنار فریاد یا ابوالفضل حاج حسین بازتاب گستردهای داشت كه چند نمونه از آن در پی می آید:

گاردین و قهرمانی حسین رضازاده؛

قوی‌ترین مرد جهان نام مبارز سلحشور تاریخ اسلام را فریاد می‌كشد

در بخشی از مقاله‌ ویژه روزنامه گاردین به قهرمانی حسین رضازاده در دسته سنگین وزن‌های وزنه‌برداری المپیك آتن اشاره شده است.

در این گزارش آمده است: لحظات تلاش،‌ لذت و ناامیدی از جمله دقایقی هستند كه وزنه‌بردارها بارها آن را تجربه كرده‌اند و بی‌تردید در دیدار المپیك آتن فریاد خوشحالی هیچ ورزشكاری بلندتر از حسین رضازاده نبود. او یك غول دوست داشتنی است. نام قهرمان سلحشور تاریخ اسلام را فریاد می‌كشد، نام ایران را می‌بوسد و هنگامی كه مدال طلا را به دست می‌آورد چشمانش می‌درخشند. پیروزی برای قهرمان ایرانیان قطعی است. وزنه‌های بیشتری افزوده می‌شود و رضازاده را به ركورد جدید در جهان می‌رساند. او با بلند كردن وزنه‌ها می‌خندد و تا آنجا كه نیاز است، بالای سر نگه می‌دارد و سپس با قدرت آن را به زمین می‌اندازد.»

بازتاب قهرمانی رضازاده در شبكه‌های تلویزیونی یونان

پس از قهرمانی حسین رضازاده در المپیك 2004 آتن، كسب مدال طلای وزن 105+ كیلوگرم وزنه‌برداری و ركوردشكنی در این دسته، شبكه‌های تلویزیونی جهان بازتاب گسترده‌ای در این زمینه داشتند. پس از قهرمانی حسین رضازاده، شبكه یورو اسپورت در گزارش ویژه‌ای از قهرمانی قوی‌ترین مرد جهان و ركورد شكنی حسین رضازاده و كسب مدال طلا توسط هركول ایران، گزارش ویژه‌ای را به تصویر كشید.

این شبكه همچنین از پشت صحنه این رقابت، حضور رضازاده روی صحنه مسابقات و متوسل شدن وی به قرآن مجید، صحنه‌هایی را به نمایش گذاشت.

شبكه BRTیونان كه شبكه تلویزیونی ویژه بازی‌های المپیك 2004 آتن است، طی گزارشی به چگونگی ركورد شكنی حسین رضازاده و كسب مدال طلای دسته 105+ كیلوگرم ركورددار المپیك آتن و سیدنی پرداخت.گفتنی است، كسب مدال طلا و ركورد شكنی حسین رضازاده، بازتاب وسیعی در دهكده بازی‌ها داشت، به طوری كه مسؤولان ورزشی نیز اعتقاد دارند، مدال طلای رضازاده، رقابت‌های المپیك آتن را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. ركوردشكنی حسین رضازاده در طول تاریخ رشته وزنه‌برداری بی‌سابقه بوده است.

گزارش BBCدرباره قهرمانی حسین رضازاده: قوی‌ترین مرد جهان پانصد كیلوگرم را بالای سر خواهد برد!

قهرمانی حسین رضازاده در دسته سنگین وزن‌های وزنه‌برداری، بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و مطبوعات جهان داشت.

در گزارش ویژه BBCدرباره نبرد سنگین‌ترین و قدرتمندترین مردان جهان در المپیك آتن آمده است: حسین رضازاده ركورد جدید و بی‌نظیری را در وزن ‌١٠٥+ كیلوگرم وزنه‌برداری المپیك جاودانه كرد. او وزنه ‌٥/٢٦٣ كیلوگرم را بسیار راحت و مطمئن بالای سر برد تا ركورد ‌٢٥٣ كیلوگرم سال پیش خود را بهتر كند. هركول ایرانی‌ها با مجموع ‌٥/٤٧٣ كیلوگرم كه برابر با ركورد پیشین جهان بود قهرمان المپیك شد.

رضازاده كه سخت به عقاید مذهبی پایبند است و در مراسم توزیع مدال قرآن در دست داشت، در این باره گفت: مدال المپیك بسیار باارزش است و برای من و كشورم اهمیت ویژه‌ای دارد. برای به دست آوردن آن سخت تلاش كردم و پروردگار به من كمك كرد.

این افتخار را به مردم ایران و تمام كسانی كه به من یاری رساندند، تقدیم می‌كنم. من می‌توانم وزنه‌های سنگین‌تری را بالای سر ببرم اگر آماده باشم از عهده پانصد كیلوگرم هم برخواهم آمد

حسین رضازاده كه اكنون یكی از ستارگان بی‌نظیر ورزش ایران است، خودش را برای استقبال پرشور مردم آماده می‌كند. او نخستین مدال طلای كاروان ورزشی كشورش را به دست آورد. این قهرمان سنگین وزن پیشتر در المپیك سیدنی نشان شجاعت را از دست محمد خاتمی رئیس جمهوری ایران دریافت كرده بود.

نكته جالب گزارش BBCمقایسه وزنه ‌٢٦٣ كیلوگرم با وزن پائولا رادكلیفز قهرمان دوومیدانی بریتانیا است. رضازاده وزنه‌ای را بالای سر برد كه ‌٩/٤ برابر بیشتر از وزن قهرمان بریتانیا بود.