تبیان، دستیار زندگی
گروه فیلمبرداری «عصر روز دهم»به لوكیشن جدیدی وارد شده و تا دوازده روز دیگر در كربلا فیلمبرداری خواهد داشت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین عكس‌ها و خبرها از فیلم «عصر روز دهم»

گروه فیلمبرداری «عصر روز دهم»به لوكیشن جدیدی وارد شده و تا دوازده روز دیگر در كربلا فیلمبرداری خواهد داشت.

«منوچهر محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، گفت: فیلمبرداری «عصر روز دهم» در حال حاضر در شهر مقدس كربلا ادامه دارد و تا 12 روز دیگر گروه فیلمبرداری در این شهر مستقر خواهد بود و پس از آن به نجف اشرف می‌روند تا بخشی دیگر از صحنه‌های فیلم را در این شهر مقدس فیلمبرداری كنند.

پشت صحنه فیلم عصر روز دهم

محمدی ضمن اعلام رضایت از روند پیش تولید فیلم گفت: تشكر ویژه‌ای از تولیت آستان اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) دارم كه نهایت همكاری را با گروه سازنده فیلم داشتم و مسئولین محلی كربلا نیز كمك بسیاری به ما كردند.

وی افزود: در 12 روز گذشته بخشی از صحنه‌های دشوار فیلم كه در محل‌های عمومی مانند بازار، اداره پلیس و بین‌الحرمین می‌گذشت به خوبی انجام شد. گروه فیلمبرداری نیز در لوكیشنی كه برای درمانگاه و هتل در فیلم آماده شده مستقر است و كار خود را از دیروز در این لوكیشن آغاز كرده است.

منوچهر محمدی گفت: «عصر روز دهم» با رویكردی تازه در عرصه سینمای دفاع مقدس تلاش دارد عناصر اعتقادی و دینی دو ملت ایران و عراق را با محوریت خاندان اهل بیت و بالاخص واقعه عظیم عاشورا به‌گونه‌ایی تصویر نماید تا سرفصل تازه‌ای در ایجاد پیونده دینی و فرهنگی بین دو ملت باشد.

فیلمبرداری «عصر روز دهم» در حال حاضر در شهر مقدس كربلا ادامه دارد و تا 12 روز دیگر گروه فیلمبرداری در این شهر مستقر خواهد بود و پس از آن به نجف اشرف می‌روند

عوامل فیلم كه هم اكنون در كربلا حضور دارند عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: شاپور پورامین، صدابردار :مهران ملكوتی، مدیر تولید: پیمان جعفری، مدیر پشتیبانی تولید عراق:اكبر شیرازی، جلوه های ویژه:جواد شریفی راد، بازیگران : هانیه توسلی، احمد مهران فر، صغری عبیسی و سلیمه رنگزن.

رضا صباغ،حسین كهریزی،كاظم الطائی،فائز عبدالحسین و بشرا حسینی نیز بازیگران عراقی هستند كه با«عصر روز دهم»همكاری دارند.

این گروه برای فیلمبرداری بخش های پایانی فیلم كه در كربلا اتفاق می افتد به عراق سفر كردند و بخشی از فیلم نیز روز عاشورای حسینی در كربلا فیلمبرداری خواهد شد.

البته به گفته راعی به دلیل فیلمبرداری دشوار این بخش، از سه دوربین استفاده خواهد شد.

پشت صحنه فیلم عصر روز دهم

داستان این فیلم از خرمشهر و در دوران جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و زندگی یك خانواده را به تصویر می‌كشد كه جنگ باعث جدایی آن‌ها می شود و بعد از وقایع دیگری از جمله سقوط صدام و جنگ آمریكا و عراق آن‌ها همدیگر را پیدا می‌كنند.

بعد از فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به عراق گروه به ایران بر می گردد و در شهرهای تهران، اهواز دزفول و خرمشهر فیلمبرداری ادامه می‌یابد.

پروژه «عصر روز دهم» برای اولین بار توسط رسول ملاقلی‌پور مطرح شد و این كارگردان حتی برای دیدن لوكیشن‌های فیلم سفرهایی به كربلا داشت اما با مرگ وی، پروژه به شكل دیگری و این بار توسط مجتبی راعی از دیگر فیلمسازان سینمای كشور ساخته می‌شود.

مجتبی راعی فیلم هایی چون «جای امن»، «غزال»، «تولد یك پروانه»، «جنگجوی پیروز» و «سال سخت در خمین» را ساخته است.