تبیان، دستیار زندگی
کتاب قانون مازیار میری بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت در لیست اسامی هیچ یک از بخش های جشنواره فیلم فجر نبود. سایت سینمای ما در تماسی با مازیار میری از او درباره کتاب قانون و دلایل حذفش پرسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میری: از جشنواره کنارمان گذاشتند

میری: از جشنواره کنارمان گذاشتند

"کتاب قانون" مازیار میری بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت در لیست اسامی هیچ یک از بخش های جشنواره فیلم فجر نبود. سایت سینمای ما در تماسی با مازیار میری از او درباره "کتاب قانون" و دلایل حذفش پرسید.

مازیار میری درباره کنار گذاشتن فیلمش از جشنواره گفت:" ما از یک ماه پیش شروع به رایزنی با وزارت ارشاد کردیم. و با توافق آن ها قرار شد که یک سری از پلان ها را دوباره فیلمبرداری کنیم و بخش هایی را هم دوبله کنیم تا مشکل پروانه نمایش فیلم حل شود.

بعد از این اقدامات دوستان با دادن پروانه نمایش موافقت کردند. اما امروز صبح متوجه شدیم که دوستان هیئت انتخاب "کتاب قانون" را از جشنواره کنار گذاشته اند بدون این که به طور رسمی و شفاف دلیلش را اعلام کنند. آیا دلیل کنار گذاشتن "کتاب قانون" ضعف آن بوده است؟

حتی من به عنوان کارگردان فیلم شایعاتی شنیده ام مبنی بر این که "کتاب قانون" از طرف مقامات بالاتر از جشنواره کنار گذاشته شده است. چون حتی تا چند روز قبل هم به ما گفته بودند که فیلم در جشنواره حضور خواهد داشت. من قطعا این مسئله را پیگیری خواهم کرد.

من به همراه دوستان هم نسلم، سامان مقدم و اصغر فرهادی، متعلق به نسل سی سالگی انقلاب هستیم. ما احتمالا نشستی با خبرنگاران خواهیم گذاشت و حتی تصمیم دارم که در روزهای جشنواره فیلمم را برای خبرنگاران و اهالی مطبوعات اکران کنم.

چون فیلم از نظر من پروانه نمایش دارد. ما این بار به صورت جدی خواستار توضیح مسئولان هستی. "