تبیان، دستیار زندگی
از این پس علاقمندان به لینوکس می‌توانند مدرک بین المللی و معتبر لینوکس را در ایران دریافت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرک معتبر لینوکس در ایران

از این پس علاقمندان به لینوکس می‌توانند مدرک بین المللی و معتبر لینوکس را در ایران دریافت کنند.

مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف با همکاری انجمن صنفی کاربران نرم افزارهای آزاد/متن باز و نیز شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرو شریف کیش (به عنوان نمایندگی رسمی LPI در ایران)از این پس اقدام به برگزاری آزمون و ارائه مدرک بین المللی معتبر لینوکس با کمک همکاران آموزشی (Training Partner) می‌نماید.

نصب مبدل pdf در لینوکس

یکی از مواردی که در رشد فناوری اطلاعات در دنیا تأثیر بسزایی داشته، نرم افزارهای آزاد متن باز است. جنبش نرم افزارهای آزاد متن باز پس از چندین سال تلاش برای آزادی نرم افزار در سراسر دنیا امروزه به رشد و بالندگی رسیده است و در ایران نیز، روز به روز جامعه طرفداران متن باز و سیستم عامل لینوکس در حال افزایش می‌باشد.

با بررسی‌های به عمل آمده برای کاربران نرم افزارهای آزاد در سراسر دنیا دارا بودن محتویات آموزشی استاندارد به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر مطرح است و همچنین با توجه به گسترش دامنه فعالیت‌های توسعه نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز در کشور و عدم جامعیت آموزش در چارچوب استاندارهای بین المللی لزوم یک استاندارد مانند LPI که در صدها نقطه از سراسر جهان، به زبان‌های مختلف و با پشتیبانی ارائه شده است؛ ضروری می‌نماید.

مؤسسه غیر انتفاعی کانادایی LPI در 25 اکتبر 1999 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در نزدیکی شهر تورنتو کانادا مستقر می‌باشد. این مؤسسه حرفه‌ای با ارائه مدارک معتبر لینوکس در سراسر جهان مستقل از توزیع خاصی فعالیت کرده و شرکت‌های بزرگی همچون IBM و HP مدارک آنرا معتبر دانسته و دارندگان آنرا را به استخدام خود در می‌آورد.

LPI با سازمان‌های مختلفی در سراسر جهان جهت رشد و گسترش لینوکس و نرم افزارهای آزاد متن باز همکاری می‌کند و در تمام دنیا دارای نمایندگی می‌باشد. در این راستا مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف با توجه به توانمندی بالا در حوزه لینوکس و نرم افزارهای متن باز اقدام به اخذ نمایندگی LPI نموده و ضمن برگزاری آزمون استاندارد LPI در کشور، نسبت به اعطا نمایندگی به سایر شرکت‌ها و شهرهای مختلف اقدام می‌کند.

لازم به ذکر است که IBM ،Novel، Sgi، Intel ،Motorola ، Oracle و شرکت‌های معتبر دیگری هستند که از حامیان این موسسه محسوب می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت aictc.com مراجعه نمایید.