تبیان، دستیار زندگی
ین سایت وبلاگی است عمومی که پس از طی مراحل عضویت کامل، اجازه ارسال سئوالات را می‌یابید و این سئوال توسط اعضای سایت بصورت کامنت جواب داده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی سایت‌های پرسش و پاسخ

قسمت دوم

Ask MetaFilter

این سایت وبلاگی است عمومی که پس از طی مراحل عضویت کامل، اجازه ارسال سوالات را می‌یابید و این سئوال توسط اعضای سایت بصورت کامنت جواب داده می‌شود. این سایت از 1999 فعال است و کارکرد پیچیده‌ای دارد. اعضای این سایت فعال به نظر می‌رسند.

سوال

AllExperts

سایتی فوق العاده مفید و کاملا مجانی و از قدیمی‌ترین‌ها در این زمینه. سئوالات در زمینه‌های مختلف فقط توسط متخصصین امر و با دقت تمام جواب داده می‌شود. متخصصین دارای پروفایل و نام واقعی می‌باشند. سوال کنندگان به آنها امتیاز می‌دهند. این متخصصین می‌توانند کارنامه کاری خود را ارائه دهند که طبیعتا موفقیت در قانع کردن پرسش کنندگان در زندگی کاری آنها بی‌تاثیر نیست.

Expert Exchange

بزرگ‌ترین سایت سوال و جواب تخصصی کامپیوتر است که شامل 10,000 متخصص و سه و نیم ملیون کاربر ثبت شده است. استفاده پایه و بصورت مجانی، محدود، و برای استفاده از کلیه امکانات باید تا سالی 100 دلار پرداخت کرد. در ازاء آن، حداکثر ظرف 30 دقیقه جواب سئوال را دریافت خواهید کرد. حدود 2 میلیون سئوال و جواب در آرشیو دارد!

Wondir

از این سایت مجانی، گرچه توسط افرادی حرفه‌ای به وجود آمده است ،انتظار جواب‌های حرفه‌ای نداشته باشید. سئوالات شما توسط کاربران جواب داده شده و به همراه نتایج موتور جستجو و نیز جستجو در وب نامرئی (Invisible Web) عرضه می‌گردد.

IPL

از این سایت سوال کنید و جواب دریافت دارید. ویژگی مهمی در آن ندیدم.

Blurit

یک سایت نسبتا فعال در سوال و جواب. بر اساس سیستم امتیاز بندی و مرحله بندی عمل می‌کند.

Just Answer

سایت سوال و جواب پولی. سئوالات توسط متخصصین جواب داده می‌شود.

NowNow

سایتی وابسته به آمازون. سئوالات توسط ایمیل و موبایل ارسال و سه جواب توسط ایمیل دریافت می‌کنید. در حال حاضر فقط از طریق دریافت دعوتنامه از کاربران موجود می‌شود از سیستم استفاده کرد.

Illumio

این یک سایت سوال و جواب متداول نیست بلکه نرم افزاری مجانی و قابل دانلود روی دسکتاپ است. نه تنها یک نرم افزار خبر خوان است بلکه شامل گروه‌هائی است که می‌توانید طبق علاقه‌تان در آن عضو شوید و سپس از این گروه سوال پرسیده و جواب‌ها را توسط فید دریافت دارید. چیزی شبیه گروه‌های گوگل و یاهو ولی روی دسکتاپ و همراه با فید.

شما هم نظر بدهید و اگر سایت دیگری را می‌شناسید معرفی کنید.

کوروش اسلام‌زاده