تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سبحانی گفت: امروز حوزه علمیه قم به حدی از کمال رسیده است که می تواند بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله سبحاني:

امروز حوزه هاي علميه توانايي پاسخگويي به بسياري از نيازهاي جامعه را دارد

آیت الله سبحانی،امروز حوزه های علمیه، توانایی، پاسخگویی، به بسیاری، از نیازهای، جامعه، را ،

آيت الله سبحاني گفت: امروز حوزه علميه قم به حدي از کمال رسيده است که مي تواند بسياري از نيازهاي جامعه را پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت الله جعفر سبحاني، از علماي برجسته حوزه علميه قم روز گذشته در ديدار اعضاي ستاد برگزار كننده همايش سياست متعاليه از منظر حكمت متعاليه خاطر نشان کرد: امروز با عنايات خداوند متعال، حوزه علميه قم به حدي از کمال رسيده است که مي تواند بسياري از نيازهاي جامعه را پاسخگو بوده و مسايلي که زماني دور از ذهن بود، از سوي محققان و متفکران حوزوي تبيين و بررسي شود.

وي در ادامه، سياست اسلامي را به مديريت صحيح جامعه به منظور تأمين سعادت دنيوي و اخروي انسان ها تعبير کرد و گفت: متأسفانه واژه سياست همانند دو واژه استعمار و استثمار، بر خلاف معناي لغوي مثبت آن، امروزه برداشت منفي نسبت به آن در جامعه رواج پيدا کرده و سياست را به دروغگويي و حقه بازي معنا مي کنند.

استاد حوزه علميه قم تأکيد کرد: در مکتب والاي اسلام، سياست از احکام مهم اسلامي و بسيار ارزشمند است.

آيت الله سبحاني همچنين تصريح کرد: سياست به معناي تدبير بر مبناي اصول اخلاقي و اسلامي متن شريعت است و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از سياسي ترين افراد بودند.

رييس موسسه امام صادق(ع) با بيان اينکه انديشمندان اسلامي همچون فارابي و ابن سينا نيز در کنار صدرالمتألهين درباره سياست و شريعت نظرات ارزشمندي دارند اظهار داشت: در همايش سياست متعاليه از منظر حکمت متعاليه، نبايستي تنها به ارايه نظرات ملاصدرا اکتفا کرد، بلکه بايد آراي تمامي انديشمندان و صاحبنظران اسلامي در اين زمينه را جستجو، تبيين و تشريح کرد.