تبیان، دستیار زندگی
1383 یادمان حسین پناهی برگزار می شود گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر حسین پناهی حسین پناهی مردی كه از جهنم بهشت می ساخت  اولین یادمان مرحوم حسین پناهی با حضور هنرمندان و نویسندگانی چون داود میر باقری، محمدرضا شریفی نیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 23 شهریور ماه 1383

یادمان حسین پناهی برگزار می شود

گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر حسین پناهی

حسین پناهی مردی كه از جهنم بهشت می ساخت

 اولین یادمان مرحوم حسین پناهی با حضور هنرمندان و نویسندگانی چون داود میر باقری، محمدرضا شریفی نیا و سیمین دانشور 16 مهر در شهر ستان یاسوج برگزار خواهد شد.

مهر- سید ضیا الدین رضا توفیقی مدیر كل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان كهكیلویه و بویر احمد با اعلام خبر فوق گفت: این یادمان به منظور بزرگداشت مرحوم حسین پناهی هنرمند بویر احمدی با همكاری معاونت امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كهكیلویه و بویر احمد در شهر ستان یاسوج برگزار می شود. دراین مراسم علاوه بر خانواده این مرحوم و جمعی از هنرمندان و اهالی ادب ، دكتر حق شنانس معاونت امور استانها و به احتمال زیاد دكتر ایمانی خوشخو معاونت هنری وزارت ارشاد حضور خواهند داشت . همچنین سعی ما بر این است كه جناب آقای مسجد جامعی وزیر ارشاد نیز در این مراسم حضور داشته باشند.

وی افزود : این مراسم به صورت یك همایش برگزار می شود. مراسم از صبح تا ظهر به نقد خاطره گونه آثار سینمایی و سریال های تلویزیونی مرحوم پناهی اختصاص دارد كه با حضور جمعی از هنرمندان و منتقدان سینما برگزار می شود . همچنین در كنارنمایش بخشی از این آثار یك فیلم نیم ساعته كه توسط محمد مختاری درباره زندگی و آثار این هنرمند ساخته شده، نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

رضا توفیقی در ادامه اظهار داشت: این  مراسم بعدازظهر به بررسی  كارهای ادبی حسین پناهی در زمینه شعر و قصه با حضور برخی از شاعران و نویسندگان  اختصاص دارد. یكی از این میهمانان خانم سیمین دانشور است كه اگر ایشان امكان حضور در این مراسم را نداشته باشند، حتماً مقاله ای درباره پناهی          می نویسند تا  در مراسم قرائت شود.

وی  با اشاره به این مطلب كه مراسم ما یك مراسم ملی و سراسری است، تصریح كرد: از مدتها قبل توسط رسانه ها و مطبوعات فراخوان عمومی داده ایم تا همه هنرمندان ونویسندگان علاقمند  در صورت تمایل آثار خود را  در زمینه شعر ، مقاله و یاداشت به دبیرخانه این همایش در یاسوج ارسال دارند.

وی با اشاره به حضورحسین پاكدل در بخش اجرایی و نقد این همایش متذكر شد: تعداد دیگری از هنرمندان سینما و تئاتر نیز  در این یادمان حضور خواهند داشت  و درباره آثار پناهی صحبت خواهند كرد.هم اكنون  معاونت امور استانها ارشاد در حال رایزنی  و دعوت از هنرمندان  است.

توفیقی افزود : این یادمان طی سالهای آینده نیز در همین روز برگزار خواهد شد و روز 16 مهر در استان كهكیلویه وبویر احمد روز یادمان پناهی نام خواهد گرفت.

وی همچنین گفت : تمام هزینه های این یادمان توسط معاونت امور استانهای وزارت ارشاد و اداره كل ارشاد استان كهكیلویه و بویر احمد تأمین خواهد شد.

توفیقی در پایان از چاپ كتاب یادنامه حسین پناهی و توزیع آن در این مراسم خبر داد.