تبیان، دستیار زندگی
غزه شهری عرب ‌نشین در نوار غزه است که به حکومت خودگردان فلسطینی تعلق دارد. جمعیت شهر از اعراب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در ماه محرم، غزه در خون می گرید!!!

کودک

غزه شهری عرب ‌نشین در نوار غزه است که به حکومت خودگردان فلسطینی تعلق دارد. جمعیت شهر از اعراب فلسطینی تشکیل شده‌ است. جمعیت غزه تقریباً بطور کامل از فلسطینیان مسلمان تشکیل می‌شود و همچنین دارای جامعه کوچکی از مسیحیان فلسطینی می‌باشد. غزه دارای نارسائی‌های جدی در بخش مسکن و زیر ساختاری بوده، و سیستم ناکارآمد (تخلیه) فاضلاب آن به مشکلات جدی بهداشت و سلامت عمومی آن دامن زده ‌است.

غزه مرکز اقتصادی این ناحیه می‌باشد که در آن مرکبات و دیگر محصولات کشت می‌شود. بسیاری از اهالی غزه در بخش خدمات و صنعت اسرائیل کار می‌کنند زمانی که مرز باز باشد. این شهر شامل برخی صنایع کوچک از جمله نساجی و فرآوری مواد غذایی است. انواع کالاها در بازارهای خیابانی غزه به فروش می‌رسد، از جمله فرش‌ها، سفالینه، اثاث حصیری، و البسه پنبه ای؛ و توسعه بازرگانی در این شهر در حداقل میزان خود می‌باشد. غزه به عنوان یک کانون حمل ونقل برای نوار غزه‌است، و شامل بندر کوچکی است که بندر محلی شیلات محسوب می‌شود.

مکانهای مورد توجه برای ناظران این شهر عبارتند از مسجد بزرگ غزه یا مسجد جامع عمری، مسجد سید هاشم، مسجد ابن عثمان، مسجد ابن مروان، حرم شیخ ابوالعزم، حرم شیخ اجلین، تل منتار، قلعه ناپلئون (قلعه الرضوان)، و کلیسای سن پورفیروس. این شهر همچنین دارای تفرجگاه‌های جدید متعددی است که در آن جهانگردان و مردم بومی می‌توانند در کنار ساحل و استخرهای شنا، به شنا و استراحت بپردازند.

اما اکنون این شهر و مردم بیگناهش مورد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی  قرار گرفته اند.

به دنبال ادامه یافتن این جنایات بویژه کشتار کودکان و نیز سکوت مجامع بین المللی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی  بشرح زیر صادر فرمودند .

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت هولناك رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و كودك مظلوم، بار دیگر چهره‌ خونخوار گرگهای صهیونیست را از پشت پرده‌ تزویرِ سالهای اخیر بیرون آورد و خطر حضور این كافر حربی را در قلب سرزمینهای اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه‌كاران گوشزد كرد. مصیبت این حادثه‌ هولناك برای هر مسلمان بلكه برای هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ جهان بسی گران و كوبنده است، ولی مصیبت بزرگتر سكوت تشویق‌آمیز برخی دولتهای عربی و مدّعی مسلمانی است. چه مصیبتی از این بالاتر كه دولتهای مسلمان كه باید در برابر رژیم غاصب و كافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت میكردند، رفتاری پیشه كنند كه مقامات جنایتكار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعه‌آفرینی بزرگ معرفی كنند؟

سران این كشورها چه جوابی در برابر رسول‌الله صلی‌الله‌ علیه ‌و‌ آله خواهند داشت؟ چه جوابی به ملتهای خود كه یقیناً عزادار این فاجعه‌اند خواهند داد؟ به یقین امروز دل مردم مصر و اردن و سایر كشورهای اسلامی از این كشتار، پس از آن محاصره‌ طولانی غذائی و داروئی لبالب از خون است.

دولت جنایتكار بوش در واپسین روزهای حكمرانی ننگین خود با همدستی در این جنایت بزرگ، رژیم آمریكا را بیش از پیش روسیاه كرد و پرونده جرائم خود را به عنوان جنایتكار جنگی قطورتر ساخت.

دولتهای اروپائی با بی‌تفاوتی و شاید همراهی خود در این فاجعه‌ بزرگ،‌ یكبار دیگر دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر را ثابت كردند و شركت خود در جبهه ضدیت با اسلام و مسلمین را نشان دادند. اكنون سئوال من از علماء و روحانیون جهان عرب و رؤسای الازهر مصر این است كه آیا هنگام آن نرسیده است كه برای اسلام و مسلمین احساس خطر كنید؟ آیا هنگام آن نرسیده است كه به واجب نهی از منكر و كلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل كنید؟

آیا عرصه دیگری عریان‌تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستی كُفار حربی با منافقان امّت برای سركوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تكلیف كنید؟

سئوال من از رسانه‌ها و روشنفكران جهان اسلام و به ویژه جهان عرب آن است كه تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ای و روشنفكری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمانهای حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای باصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممكن است رسوا شوند؟

همه مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان دنیای اسـلام به هر نحو ممكن موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بی‌دفـــاع غزه‌اند و هر كس در این دفاع‌ مشـروع و مقدس كشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت كه در صف شهدای بدر و اُحد در محضـــر رســـول‌الله صـلی‌الله‌علیه ‌و آله‌ محشــــور شـــود.

سازمان كنفرانس اسلامی باید در این شرایط حساس به وظیفه تاریخی خود عمل كند و جبهه یكپارچه‌ئی به دور از ملاحظه‌كاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشكیل دهد. باید رژیم صهیونیستی به وسیله دولتهای مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره طولانی مدّت، شخصاً محاكمه و مجازات شوند.

ملّتهای مسلمان میتوانند با عزّم راسخ خود این مطالبات را تحقّق بخشند و وظیفه سیاستمداران و علما و روشنفكران در این بُرهه بسی سنگین‌تر از دیگران است.

اینجانب به مناسبت فاجعه غزه روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام میكنم و مسئولان كشور را به ادای وظائف خود در این حادثه غم‌انگیز فرا میخوانم.

وَ سَیعلَمُ ‌الذین ظَلَموا اَیّ مُنقلبٍ یَنقلبون.

سیّدعلی‌ خامنه‌ای - 8 دی 1387


جهت خرید کتاب مجموعه سایه ها (کتاب اول): مسجد الاقصی کلیک نمایید.

جهت خرید مجموعه سایه ها (کتاب دوم): ایرانی کشی کلیک نمایید.

جهت خرید مجموعه سایه ها (کتاب سوم): زن بودن ممنوع! کلیک نمایید.

جهت خرید مجموعه سایه ها (کتاب چهارم): زرسالاری کلیک نمایید.

جهت خرید مجموعه سایه ها (کتاب پنجم): اسطوره ها جان می گیرند کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزار چند رسانه ای مسجد الاقصی کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزار چند رسانه ای پژوهه شیطان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب دفاع مقدس کلیک نمایید.

جهت خرید کتب سیاسی کلیک نمایید.