تبیان، دستیار زندگی
نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برزبان ورزشكاران ایران در میادین مختلف ورزشی، رمز موفقیت آنان بوده و........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام حسین رمز پیروزی ورزشكاران

توکل ورزشکاران بر ائمه اطهار

نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برزبان ورزشكاران ایران در میادین مختلف ورزشی، رمز موفقیت آنان بوده و عاشورای حسینی روز نثار عشق به ائمه با حضور در مجالس مختلف عزاداری است.

نقش سازنده این حركات در ورزشكاران و قهرمانان كه می‌توانند به عنوان الگوهای رفتاری جوانان و نوجوانان به شمار روند، به مراتب بیش از آن چیزی است كه قلم قادر به بیانش باشد.

ذكر یا ابوالفضل(ع) كه حسین رضازاده پهلوان نامی ایران و قهرمان سنگین وزن جهان بر زبان و پیراهن دارد، علاوه بر داخل كشور در جهان نیز طنین انداز است.

چه بسیار فوتبالیست هایی بودند که در این چند ساله پس از گلزنی پیراهن خود را بالا می دادند و نام مقدسی چون یا علی(ع)، یا زهرا(س)، یا حسین(ع) و ... را که روی پیراهن زیرین آنها منقوش شده بود را نشان می دادند تا به همه ثابت کنند این موفقیت ماحصل توسلی بوده است که به ائمه اطهار داشته اند.

حضور رضازاده در  مسابقات بعد از دوری یک ساله

البته ورزشكاران ما كه همواره به امام علی(ع) اقتدا كرده و امام حسین(ع) را سمبل رادمردی و جوانمردی می‌دانند، نباید فراموش کنند که با الگو گرفتن از این نعمات الهی، سعی در تزكیه نفس كرده و درمیادین ورزشی علاوه برقهرمان ورزشی، قهرمان رفتار باشند و همواره با خلق و خوی شایسته، پیرو حسین(ع) بودن را نشان دهند.

قطعا فرارسیدن عاشورای حسینی، شوق لبیك یا اباعبدالله و ندای كل یوم عاشورا و كل ارض كربلا را در سرزمین اسلامی ایران طنین انداز می کند و عاشقان آن امام وارسته، با ابراز ارادت به سرور و سالار شهیدان، لباس سیاه برتن كرده و نوحه و مرثیه سرایی سرداده‌اند.

اقشار مختلف مردم با شركت در مراسم سوگواری آن امام عشق و همراهانش، روح را صفا داده، آینه زنگار گرفته دلها را جلا می‌بخشند و از چشمه پرفیض این ایام جرعه‌ای نوشیده و به امید دیدار حرم شش گوشه‌اش برسینه می‌زنند.

جامعه ورزش كشور هم همچون سایر مردم دلسوخته به امید دستیابی به ذره‌ای از بركات این ایام، در مراسم عزاداری و بزرگداشت حماسه‌سازان كربلا حضور یافته و خود را تسلی می‌دهند.

ایرنا 

 تدوین: ا.م. ملکی