تبیان، دستیار زندگی
خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به بحران انسانی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه، از سكوت دنیای مسیحیت در قبال این جنایات انتقاد كرد و همكاری و هماهنگی آنها با مردم فلسطین را خواستار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد خطيب جمعه تهران از سكوت جهان مسيحيت در قبال جنايات صهيونيست‌ها

انتقاد، خطیب جمعه، تهران، از، سكوت، جهان، مسیحیت، د،ر قبالف جنایات صهیونیست‌ها

خطيب جمعه اين هفته تهران با اشاره به بحران انسانی و جنايات صهيونيست‌ها در غزه، از سكوت دنيای مسيحيت در قبال اين جنايات انتقاد كرد و همكاری و هماهنگی آنها با مردم فلسطين را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، آيت‌الله محمد امامی‌كاشانی در خطبه های نماز جمعه اين هفته تهران با تبريك سالروز ولادت حضرت مسيح (ع) به مسيحيان ايران و جهان گفت: در قرآن عنوان شده كه عيسی (ع) وقتی به دنيا آمد از سلام دم زد و در زندگی و مرگ نيز از سلام سخن می‌گويد؛ «وَالسَّلَامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدتُّ وَیَوْمَ أَمُوتُ وَیَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا»

وی خطاب به مسحيان جهان تصريح كرد: شما پيرو مكتب مسيح هستيد، پس دنبال آرامش و صلح باشيد و نگذاريد صهيونيست‌ها در سرنوشت شما دخالت نكنند. در روايات ما آمده روزی شما مسيحيان با صهيونيست‌ها در آخر‌الزمان جنگ خواهيد كرد و پيروز می‌شود.

امام جمعه موقت تهران، حكومت صهيونيست‌ها را بر جهان مسيحيت از جمله آمريكا تأسف‌بار خواند و افزود: از طرفی همكاری و هماهنگی برخی كشورهای اسلامی و غيرمسيحی با صهيونيست‌ها نيز جای تأسف‌ بسيار دارد.

امامی كاشانی با اشاره به بحران انسانی در غزه و جنايات صهيونيست‌ها در آنجا، از سكوت دنيای مسيحيت در قبال اين جنايات انتقاد كرد و همكاری و هماهنگی آنها با مردم فلسطين را خواستار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مجددا خطاب به دنيای مسيحيت اظهار كرد: وجدان بشريت و انسانيت كجا رفته، چرا به دنبال زندگی خود هستيد و به دشمن نهيب نمی‌زنيد.

وی در پايان اين بخش از سخنانش به خودآمدن دنيای مسيحيت در قبال اين جنايات را پيام ولادت حضرت مسيح (ع) عنوان كرد.

خطيب جمعه اين هفته تهران در ادامه با بيان اينكه اسلام منادی عدالت و امنيت است، خطاب به جوانان كشور تأكيد كرد: مسيح بزرگ است و قرآن آنچنان از ايشان تجليل می‌‌كند كه د‌ر انجيل و تورات نيست ولی برخی جمهوری اسلامی را كه منادی صلح و آرامش است متهم به حمايت از تروريسم می‌كنند.

آيت‌الله امامی كاشانی با نقل حديثی از حضرت عيسی (ع) از «صحيح مسلم» درباره ظهور امام زمان (عج) و اقتدای حضرت عيسی (ع) به ايشان، اظهار كرد: فرزندان اسلام و دانشگاهيان بدانيد هيچ مكتبی همانند مكتب اسلام نيست و توجه به اسلام، عمل به آن و عشق به اهل‌بيت وظيفه بسيار مهم و اساسی ما است.

امام جمعه موقت تهران با گراميداشت 5 دی‌ماه؛ سالروز صدور فرمان امام (ره) درباره حضور سپاه در فرودگاه‌های كشور گفت: سپاهيان در اين راستا بسيار شهيد دادند و فداكاری كردند و هرجا خطری پيش آمد صددرصد موفق بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران تهرانی با اشاره به تأكيد‌های مقام معظم رهبری بر مسئله پژوهش در كشور، خاطرنشان كرد: پژوهش و همكاری فرهيختگان با يكديگر دو عامل مهم در موفقيت‌ كارهای گروهی‌ در كشورهای مختلف است و دانشگاهيان و پژوهشگران بايد به پژوهش، اخلاق، تقوا، تربيت و پاكدامنی اهميت دهند.

وی در پايان تصريح كرد: همه فرهيختگان بايد با هم وحدت داشته باشند؛ چرا كه در نظامی كه ولايت فقه، عدالت و تقوا حاكم است همه پشت‌سر چنين مقام ولايتی می‌توانيم به خيلی از ارزش‌ها بيش از گذشته دست پيدا كنيم.

بنابر گزارش خبرنگار ايكنا آيت‌الله امامی كاشانی در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به واقعه انسان‌ساز عاشورا، به تبيين اين حادثه تاريخی پرداخت.

وی در ابتدای خطبه با طرح اين سؤال كه چرا اين حادثه بيش از 13 قرن و نيم همچنان متجلی است گفت: در كتاب عقاد، نوشته يكی از علمای اهل سنت آمده است كه از صبح روز عاشورا پيروزی و غلبه برای دستگاه حاكم بود تا روزی كه اهل‌بيت از شام برگشتند؛ ولی اين كفه ترازو بعنوان غالب و مغلوب صد‌در‌صد دگرگون شد كه امروز می‌بينيم پيروز واقعی امام حسين(ع) است.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: همه كسانی كه به عاشورا نگاه می‌كنند، بايد اين درس را بگيرند. حرم امام حسين(ع) حرم درس است و كربلا مدرسه زندگی مادی و معنوی بشريت است.

خطيب جمعه اين هفته تهران خاطرنشان كرد: زيارت امام حسين (ع) برای همه مسلمان‌هاست و البته نه فقط برای مسلمانان بلكه برای غير‌‌مسلمين هم كربلا درس فداكاری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: زندگی بدون حركت و جهاد، به نتيجه نمی‌رسد و جهاد لازم است. هم جهاد با نفس و هم جهاد با دشمن بيرون و نيز شهادت را طلب می‌كند و رهبر شهادت، امام حسين(ع) است.

آيت‌الله محمد امامی كاشانی:

موضوع قمه‌زدن نه در دين بوده و نه در روايات و اين حركت برای اسلام مضرر است و ضربه‌ای به قيام امام حسين(ع) است

آيت‌الله امامی كاشانی ادامه داد: اگر تاريخ بشر را از بدو خلقت تا پايان آفرينش ورق بزنيم و كربلا را برداريم، اين كتاب ناقص خواهد ماند؛ چون زندگی و عزت در جهاد است و حسين(ع)، رهبر شهدا است.

خطيب جمعه اين هفته تهران با اشاره به ارادت يكی از مسيحيان شاعر و اديب به نام بوسلامه به امام حسين گفت: اين شاعر وقتی خدا را سوگند می‌دهد به علی(ع) و فاطمه(س) و حسن و حسين عليهما سلام، هنگام سوگند به حسين(ع) می‌گويد، خدايا تو را به جراهت‌های حسين سوگند می دهم و در تبيين اين جراهت‌ها می‌گويد: صبر و استقامت از روزی كه خدا آفريد، منزل نداشت. صبر در همه اوليا آمد ولی منزلش را بعد از ظهر روز عاشورا بر هر جراهت از بدن امام حسين(ع) يافت.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به آيه «كل من عليها فان» تصريح كرد: همه چيز عالم فانی است و فقط آنچه باقی است، وجه خداست. دليل تبيين وجه خدا اينست كه هر چيز را با چهره آن می‌شناسند و خدا كه چهره ندارد، صفات اوست كه وجه او قرار می‌گيرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: آنچه باقی می‌ماند وجه خداست كه همه زيبائی‌هاست. اين زيبائی‌ها در خلقت جلوه می‌كند و آنوقت قطبی دارد كه در يك مخلوق عالی است كه همه آن صفات از او بر می‌آيد.

آيت‌الله امامی كاشانی ادامه داد: اين كه فاطمه و حسين و علی عليهما سلام باقی هستند، به دليل وجه خدا بودن آنهاست.

خطيب جمعه اين هفته تهران خاطرنشان كرد: اين صفات خدا آنچنان كه روز عاشورا تجلی كرد، در هيچ عصر و زمانی جلوه نكرد. اين درس روز بقا را بايد به خوبی دريابيم.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: متوكل برای نابودی قبر امام حسين(ع) آب را روانه قبر امام كرد و آب دور قبر ايشان دور زد و گذشت، سرگردان شد و دور قبر می‌چرخيد. ولی عصر عاشورا امام به شمر گفت كه جای بزرگی نشسته‌ای اين سينه حسين پيغمبر را پيامبر می‌بوسيد.

آيت‌الله امامی كاشانی با بيان اين سؤال كه چرا خدا شمر را مانع نشد اما آب را مانع شد، گفت: اين برای اين است كه شهادت در روز عاشورا رمز بقای حسين(ع) بود و متوكل می‌خواست اين رمز بقا را بردارد و خدا نگذاشت.

وی با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبری و مراجع قم بر ممانعت از قمه‌زنی در مراسمات مام محرم گفت: موضوع قمه‌زدن نه در دين بوده و نه در روايات و اين حركت برای اسلام مضرر است و ضربه‌ای به قيام امام حسين(ع) است.

خطيب جمعه اين هفته تهران با اشاره به حديثی از امام جعفر صادق(ع) گفت: در حديث آمده كه اگر رفتار شما درست باشد، می‌گويند اين ادب امام صادق است و اگر چنين نكرده دروغ بگوييد، می‌گويند اين ادب جعفری و شيعی است؛ می‌گويند شيعه و اسلام و ولايت اينگونه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: كشور ما به بركت اسلام و انقلاب و امام و خون شهيدان و به بركت رهبری جامعه و فداكاری مردم برپاست؛ چرا اينگونه اين بنا را خرد كنيم.

آيت‌الله امامی كاشانی در پايان اظهار كرد: در جمع ما ائمه مساجد تهران هستند و خود توجه دارند كه بايد شعرها و روضه‌ها و مباحث مناسب باشد. توجه به حديث و تفسير و احكام و مراثی و اشعار بلند در‌‌باره امام حسين(ع) را بايد بيشتر كنيم.