تبیان، دستیار زندگی
ش از 75 درصد جوانان « فیلم سینمایی و موسیقی » را به سایر برنامه‌های اوقات فراغت ترجیح می‌دهند بیش از 75 درصد جوانان در اوقات فراغت خود به تماشای ویدیو وCD پرداخته و در این خصوص فیلم‌های سینمایی و موسیقی را به سایر برنامه‌ها ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 15 شهریورماه 1383

بیش از 75 درصد جوانان « فیلم سینمایی و موسیقی » را به سایر برنامه‌های اوقات فراغت ترجیح می‌دهند

بیش از 75 درصد جوانان در اوقات فراغت خود به تماشای ویدیو وCD پرداخته و در این خصوصفیلم‌های سینمایی وموسیقی را به سایر برنامه‌ها ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایسنا ، بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی جوانان 15 تا 29 ساله یازده استان كشور، از میان برنامه های تلویزیونی، برنامه های تفریحی و سرگرمی با جلب 64 درصد مخاطب، درصد برنامه های مورد علاقه جوانان قرار دارند.

آمارهای این نظرسنجی همچنین حاكی است بیش از 70 درصد جوانان برای اوقات فراغت خود، گوش دادن به موسیقی به ویژهموسیقی پاپ ایرانی را انتخاب می‌كنند.

بر پایه این تحقیقات 36 درصد پاسخگویان در بخشی از اوقات فراغت خود در منزل و برای سرگرمی و تفریح از اینترنت هم استفاده می‌كنند.

پرداختن به فعالیتهای هنری وصنایع دستی با اولویتنقاشی، طراحی و گرافیك و نواختن موسیقی از موضوعات مورد توجه 38 درصد جوانان، مسافرت خارج از استان و داخل استان به ترتیب 78 و 22 درصد از دیگر موضوعات مورد توجه جوانان برای گذران اوقات فراغت است.

در این میان پرداختن به فعالیتهای ورزشی 67 درصد و تماشای مسابقات ورزشی 50 درصد كارهای مورد علاقه جوانان در اوقات فراغت بوده و همچنین در میان بازی‌های مورد علاقه نیز بازی‌های كامپیوتری بیش از همه مورد توجه جوانان واقع شده است.

بر اساس این تحقیقات 44 درصد پاسخگویان در ایام فراغت به كلاس های آموزشی می روند و 48 درصد از جوانان پاسخگو نقش تشكل های غیر دولتی را در پر كردن اوقات فراغت جوانان بسیار مهم دانسته و در این زمینه 53 درصد برای ایام فراغت خود در تابستان برنامه ریزی داشته و 47 درصد هیچ برنامه ریزی برای این ایام ندارند.

طبق این تحقیقات 50 درصد جوانان اوقات فراغت خود را با خانواده ، 30 درصد با دوستان و 20 درصد به تنهایی سپری می‌كنند.

همچنین 73 درصد جوانان اعتقاد دارند والدین به گذران اوقات فراغت آنها «زیاد و خیلی زیاد»، 22 درصد «كم وخیلی كم» و 5 درصد «بی‌توجه» هستند.