تبیان، دستیار زندگی
علیرضا سهرابیان مدیركل جدید تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌خواهیم با ایجاد فضاهای ورزشی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیركل جدید تربیت بدنی دانشگاه آزاد برنامه هایش را تشریح کرد

استاندارد سازی به جای تیمداری

سهرابیان مدیر کل جدید تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی

"علیرضا سهرابیان" مدیركل جدید تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌خواهیم با ایجاد فضاهای ورزشی استاندارد به توسعه‌ ورزش همگانی و همچنین قهرمانی كمك كنیم.

به گزارش گروه ورزشی تبیان ، وی كه هفته‌ گذشته حكمش برای  مدیریت بر ورزش دانشگاه آزاد صادر شد، در ادامه افزود: برنامه های بسیاری را برای رونق بیشتر ورزش دانشگاه آزاد برنامه ریزی و طراحی کرده ایم و درحال حاضر 12 رشته‌ فعال ورزشی در لیگهای مختلف داریم . سهرابیان با اشاره به برگزاری چهارمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی كاراته ایران زمین، جام ربع قرن فعالیتهای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان كرد: برگزاری این مسابقه كار بسیار بزرگی است كه در این بین حضور "هی‌دوشی كاتایا" رییس كمیته‌ فنی فدراسیون جهانی و چند ورزشكار معتبر دنیا نشان دهنده گستردگی این مسابقات است.

سهرابیان اضافه کرد: برای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه آزاد نیز برنامه‌ 4 ساله داریم و می‌خواهیم در تیمهایمان از وجود دانشجویان قهرمان و ملی پوش که در واحدهای مختلف مشغول به تحصیل هستند ، استفاده کنیم. درهمین راستا در نظر داریم دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان قطب بزرگ ورزش كشور در بعد قهرمانی تبدیل کنیم.

مدیركل جدید تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص کاهش تیمهای ورزشی این مجموعه درسال جاری و اهداف مورد نظرگفت: تعداد رشته‌های حاضر در لیگ را از 70 رشته به 12 رشته تقلیل دادیم چون می خواهیم ابتدا بودجه را صرف گسترش فضاهای ورزشی استاندارد كنیم. به نظرما ایجاد 350 فضای ورزشی استاندارد می‌تواند به سازمان تربیت بدنی كمك كرده و بار بزرگی را از دوش ورزش كشور بردارد. همچنین یكی دیگر از دلایل تقلیل رشته‌های ورزشی توسعه‌ رشته‌های المپیكی و فیزو(المپیك دانشجویان) است ، می‌خواهیم برنامه‌ریزی كنیم تا در این خصوص یك حركت کیفی به جای حركت كمی داشته باشیم.

استاندارد سازی به جای تیمداری

سهرابیان برقراری تعامل با سازمان تربیت بدنی و 49 فدراسیون را یكی دیگر از برنامه‌های تربیت بدنی دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: این تعامل به ما در پیشرفت كمك خواهد كرد و باعث می‌شود كه سطح تحصیلات و ورزش دانشجویان خود را از لحاظ كیفی در بهترین شرایط قرار دهیم.

وی در رابطه با "بهرام قدیمی" مدیرکل سابق اداره کل تربیت بدنی نیز خاطرنشان كرد: قدیمی در بعد ورزشی قدرت و توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی را به همگان شناساند و در این خصوص ایجاد 70 رشته‌ ورزشی می تواند یک رکورد برای ورزش دانشگاه آزاد محسوب شود.

سهرابیان درارتباط با جذب قهرمانان برای ادامه‌ تحصیل در دانشگاه آزاد گفت: ما در گذشته نیز این كار را می‌كردیم و با پایان یافتن دوره‌ علمی، بسیاری از ورزشكاران ما به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول به كار شدند تا از لحاظ علمی و ورزشی تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند. در همین راستا از فدراسیونها خواسته‌ایم كه تا هفته‌ آینده قهرمانان واجد شرایط خود را برای ادامه‌ تحصیل به دانشگاه آزاد معرفی كنند.