تبیان، دستیار زندگی
بخش كـُند مغز شما ابزاری عالی برای یادآوری یك حقیقت و یا پیش كشیدن یك دیدگاه است. هنگامی كه شما جز فشار روحی چیزی را حس نمی كنید، این بخش ابزاری تقریباً بدون زحمت اما مؤثر جهت استفاده از مغز است. استفاده از بخش كـُنـِد مغز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با بخش كـُندِ مغز خود آزمایش كنید

بخش كـُند مغز شما ابزاری عالی برای یادآوری یك حقیقت و یا پیش كشیدن یك دیدگاه است. هنگامی كه شما جز فشار روحی چیزی را حس نمی كنید، این بخش ابزاری تقریباً بدون زحمت اما مؤثر جهت استفاده از مغز است. استفاده از بخش كـُنـِد مغز به این معنی است كه به مغزتان اجازه می دهید تا در لحظه حاضر مسئله ای را حل كنید، در حالی كه مشغول انجام كار دیگری هستید.

بخش كـُند مغز شما درست مانند شعله كند اجاق گاز كار می كند. اجاق گاز وقتی كه روی درجه حرارت پایین است، فرآیند پخت مواد اولیه غذا را مخلوط می كند ، در هم می آمیزد و با دم آوردن آن را به غذایی خوشمزه تبدیل می كند. روشی كه شما این غذا را آماده كردید ریختن مواد اولیه گوناگون به درون دیگ، مخلوط كردن و رها كردن آن بود.اغلب هر چه دخالت كمتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.

ما در صورتی كه بخش كـُند مغز خود را با فهرستی از مجهولات ، داده ها ، متغیرها و راه حل های ممكن تغذیه  كنیم ، می توانیم با شیوه ای بسیار شبیه روش پخت غذا ، بسیاری از مشكلات زندگی (جدی یا غیرجدی) را حل كنیم. درست مانند وقتی كه سوپ یا سس درست می كنیم ، افكار و اندیشه هایی كه به بخش كند مغزمان تغذیه می كنیم می بایست تنها گذاشته شوند تا به درستی دم بیایند.

شما چه در تلاش باشید كه مسئله ای را حل كنید و چه نتوانید نام شخصی را به یاد آورید، بخش كند مغزتان همیشه برای كمك در دسترس شماست. این ابزار منبع آرامتر، ملایمتر و گاهی باهوش تر فكر را برای ما در موضوعاتی به كار می اندازد كه برای آنها پاسخ فوری نداریم. بخش كـُند مغز نسخه ای برای انكار یا طفره رفتن نیست. به عبارت دیگر، شما در حالی كه قصد دارید مسائل تان را در قسمت كـُند مغز قرار دهید، نمی خواهید این شعله كـُند را خاموش كنید. در عوض، می خواهید كه مسئله را آرام در مغزتان نگهدارید  بدون آن كه فعالانه آن را تجزیه و تحلیل كنید. این فن ساده به شما كمك خواهد كرد كه بسیاری از مسائل را حل كنید و فشار روحی و زحمت را در زندگی تان به مقدار زیاد كاهش دهید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.