تبیان، دستیار زندگی
اگر محدودیت های خاصی برای قطرها در نظر بگیریم، چه نوع چهارضلعی هایی به وجود می آیند؟ با استفاده از کلیدهای Show (نمایش بده) و Hide (پنهان کن)، تحت شرایط زیر، سه نوع چهارضلعی مختلف و اندازه های مربوط به آن ها، روی صفحه ظاهر یا پنهان می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از قطرها تا چهارضلعی ها 2

چهارضلعی

اگر محدودیت های خاصی برای قطرها در نظر بگیریم، چه نوع چهارضلعی هایی به وجود می آیند؟

دستورالعمل ها

با استفاده از کلیدهای Show (نمایش بده) و Hide (پنهان کن)، تحت شرایط زیر، سه نوع چهارضلعی مختلف و اندازه های مربوط به آن ها، روی صفحه ظاهر یا پنهان می شوند.

Show/Hide Perpendicular Bisectors (قطرهای عمودمنصف یکدیگر را نمایش بده/ پنهان کن): در این حالت، چهارضلعی هایی رسم می شوند که قطرهای شان عمودمنصف یکدیگرند.

Show Perpendicular Bisector Congruent (قطرهای هم اندازه و عمودمنصف یکدیگر را نمایش بده/ پنهان کن): در این حالت، چهارضلعی هایی رسم می شوند که قطرهای شان علاوه بر اینکه عمود منصف یکدیگرند هم اندازه هم می باشند.

Show/Hide Congurent Bisectors (قطر های هم اندازه منصف یکدیگر را نمایش بده/ پنهان کن): در این حالت قطر ها همواره هم اندازه اند و یکدیگر را نصف می کنند.

با حرکت دادن نقاط قرمز رنگ، می توانید شکل یا اندازه ی تصویر را تغییر دهید.

کار با نرم افزار

روی کلید Show Perpendicular Bisectors (قطر های عمودمنصف یکدیگر را نمایش بده)، کلیک کنید. توجه کنید که اندازه های چهار پاره خط درونی چهارضلعی، بر روی صفحه نمایش داده می شود.

با توجه به اندازه ی داده شده برای نصف قطر ها، درباره ی طول اضلاع چهارضلعی تشکیل شده، چه می توان گفت؟

با حرکت دادن نقاط قرمز رنگ، شکل و اندازه ی چهارضلعی را تغییر دهید. آیا نسبت بین طول اضلاع تغییر می کند؟

در حالت عمود منصف بودن قطر ها، چه نوع چهارضلعی هایی را می توان تشکیل داد؟

تحقیق مشابهی را در حالت قطر های هم اندازه و عمودمنصف و قطر های هم اندازه و منصف انجام دهید. در هر حالت، چه نوع چهارضلعی هایی را می توان تشکیل داد؟

برای دیدن محیط تعاملی، نرم افزار جاوا را از اینجا دریافت کنید.

مترجم: منصوره فروزان