تبیان، دستیار زندگی
مولای ما چگونه برنامه های خود را اجرا خواهد کرد؟ آن همه کارهای خوب چگونه انجام می گیرد؟!!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب درونی حضرت ولی عصر ( عج)

امام زمان

وقتی امام زمان ما و ولی عصرمان ظهور کرد چه خواهد کرد؟! برنامه های او چیست؟!! بسیار شنیده ایم که با ظهور او همه جا آباد می شود و صلح و امنیّتی که همه بشریّت به دنبال آن است در جهان سایه می افکند. دوستی و مهربانی در عالم فراگیر می شود و ... هزاران اتّفاق خوب دیگر!! امّا سؤال این است که مولای ما چگونه این کارها را انجام می دهد؟!!

این با كن فیكون ای است كه ولی عصر به اذن خدا انجام می دهد. آن تحولاتی كه در انسان پدید می آید، این كار حوزه و دانشگاه نیست! آن انقلابی كه در انسان رخنه می كند، كار مدرسه و مكتب نیست!

به تعبیر  استاد علامه طباطبائی (رضوان الله تعالی علیه) به نقل از حضرت آیت الله جوادی آملی، امامان الهی، رهبری دل ها را به عهده دارند. خداوند درباره اولیاء خاصّ خود چنین فرمود: «و جعلنا هم ائمه یهدون یامرنا؛ و آن ها را امامانی قرار دادیم که به امر ما مردم را هدایت می کنند.» یعنی این انبیای الهی، این اولیای الهی را من رهبران فكری مردم قرار دادم. اینها مردم را با دستورات غیبی من هدایت می كنند.« یهدون یامرنا؛ با امر ما هدایت می کنند!»

 حالا سؤال این امر ما یعنی چی؟!!

یك امر ظاهری است كه این هنگام ظهور پدید می آید و  تأسیس حكومت است، اجرای حدود است و مانند آن.

یك امر دیگری است كه در بسیاری از آیات قرآنی چهره ملكوتی را نشان می دهد كه« إنّما امره اذا اراد شیئاً ان یقول له كن فیكون؛ همانا امر اوست که هنگامی که چیزی را اراده می کند به او می گوید باش پس می باشد.»  اولیای الهی كه رهبران دل های مردم اند، یهدون بامرنا یند. یعنی با كن فیكون كار می كنند. یعنی به اذن خدا می گویند باش، پس می باشد و در قلب و روح انسان ها تأثیر می گذارند. اگر كسی بخواهد منقلب بشود، از جهل به علم منقلب بشود، از ظلم به عدل منقلب بشود، از سوء خاتمه به حسن عاقبت منتقل بشود، از دوزخ به بهشت منتقل بشود، این با كن فیكون ای است كه ولی عصر به اذن خدا انجام می دهد. آن تحولاتی كه در انسان پدید می آید، این كار حوزه و دانشگاه نیست! آن انقلابی كه در انسان رخنه می كند، كار مدرسه و مكتب نیست! نمونه ای از آن انقلاب را در انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) دیده ایم كه كل مملكت عوض شد و نمونه بارز را در این دفاع مقدس هشت ساله دیده ایم كه طبق بیان نورانی امام سجاد (سلام الله علیه) هیچ پدری به فكر فرزند نبود و هیچ شوهری به فكر همسر نبود، دعای امام سجاد چهره ملكوتی دارد. اینها یهدون بامرنایند. آنكه فرزند خردسالش را می بوید و می بوسد و برای همیشه رها می كند و به خط مقدم می رود، این با تحول درونی قلب است و دیگر هیچ! این با درس و بحث پدید نمی آید! اگر آن شور و شوق نبود كه این مملكت محفوظ نبود!

در روایات درباره اصحاب حضرت ولی عصر دارد: كهن سال و سالمند در بین اصحاب ولی عصر مثل نمك طعام است! یعنی بسیار كم است. غالب اصحاب ولی عصر (ارواحنا فداه) را نسل جوان تشكیل می دهند، این ها كه اشتیاق شان در ظاهر به امور مادّی زیاد است، براساس یهدون بامرنای ولی عصر متحول می شوند.

با كن فیكون متحول می شوند. وگرنه این جهان رهبران فراوانی دیده است كه گاهی نهصد و پنجاه سال رنج كشیدند، ولی طرفی نبستند و کاری از پیش نبردند.

تا وجود مبارك ولی عصر نباشد و دل ها را متحول نكند، حكومت جهانی پدید نمی آید!

بسیار شنیده ایم که با ظهور او همه جا آباد می شود و صلح و امنیّتی که همه بشریّت به دنبال آن است در جهان سایه می افکند. دوستی و مهربانی در عالم فراگیر می شود و ... هزاران اتّفاق خوب دیگر!! امّا سؤال این است که مولای ما چگونه این کارها را انجام می دهد؟!!

پروردگارا به ما  توفیق ده تا وجود مبارك ولی مان را درست بشناسیم و  برنامه های حكومت و دولت آن حضرت را درست ارزیابی كنیم و وظیفه خود را در عصر غیبت كه احیای امر آن حضرت است عمل كنیم. آنگاه قلب ما شایسته آن بشود كه مجرای فیض ولی مان قرار گیرد و جزء یهدون بامرنا بشود. وقتی قلب هدایت شود، قالب و بدن هم به دنبال قلب هدایت شده حركت می كند!

                                                                                                                                              به امید ظهورش...

مطالب مرتبط:

شناخت یار

او چه خواهد کرد؟

ما جاهلیم یا منتظر؟!!

اگه اونو نشناسیم...


رادفر- کارشناس فلسفه اسلامی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.