تبیان، دستیار زندگی
خوشبختی عبارت است از آرامش، احساس سعادت و امنیت. جشن و اسراف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همدیگر را بهشتی کنید!

کلید

مفهوم خوشبختی

خوشبختی عبارت است از آرامش، احساس سعادت و احساس امنیـّت. جشن و اسراف و زیاده روی، کسی را خوشبخت نمی کند. مهریـّه و جیزیـّه هم کسی را خوشبخت نمی کند. پایبندی به روش و شیوه شرع است که انسان را خوشبخت و سعادتمند می کند.

همدیگر را بهشتی کنید!

ازدواج و اختیار همسر، گاهی در سرنوشت انسان مؤثر است. خیلی از زنها هستند که شوهرانشان را بهشتی می کنند. خیلی از مردها هم هستند که زنهایشان را بهشتی می کنند. عکس آن هم هست. اگر زن و شوهر این کانون خانوادگی را قدر بدانند و برای آن اهمیت قائل باشند، زندگی امن و آسوده خواهد شد و کمال بشری برای زن و شوهر در سایهء ازدواج خوب ممکن خواهد شد. گاهی هست که مرد در فعالیت های زندگی در سر دو راهی می رسد. انتخاب باید بکند یا دنیا را و یا راه صحیح و امانت و صداقت را، یکی از این دو تا را باید انتخاب کند؛ این جاست که زن می تواند او را به راه اول و یا به راه دوم بکشاند. متقابلاً عکس آن هم هست. شوهرها هم در مورد همسرانشان می توانند این طور تأثیرات را داشته باشند. سعی کنید با هم این طور باشید.

هردو کوشش کنید که یکدیگر را متدّین، در راه خدا، در راه اسلام، در راه حقیقت، در راه امانت و صداقت، نگهدارید و مانع از انحراف و لغزش شوید.

می توانید با هم همکاری کنید، همدیگر را اهل بهشت کنید، همدیگر را سعادتمند کنید، همدیگر را در راه تحصیل علم، تحصیل کمال، پرهیزگاری، تقوی و ساده زیستی کمک کنید.

همدیگر را خوشبخت کنید!

اصل قضیه عشق است، اگر در زندگی محبـّت وجود داشته باشد، سختیهای بیرون خانه برای مرد آسان خواهد شد. برای زن هم سختیهای داخل خانه آسان خواهد شد. در ازدواج، اصل قضیه محبـّت است. این رابطه انسانی، بر اساس محبـّت و رابطه عاطفی استوار است. یعنی زن و شوهر باید به هم محبـّت داشته باشند و همین محبـّت، همزیستی آنها را آسان خواهد کرد. عامل محبـّت هم به پول و تشریفات و این چیزها بستگی ندارد.محبـّت، خانواده را پایدار می کند. محبـّت مایهء آبادی زندگی است. کارهای سخت به برکت محبـّت برای انسان آسان می شود.

عشق بازی دِگر و نفس پرستی دگر است

امروزه در دنیا تعبیر بدی از محبـّت می کنند، آن محبـّت و عشقهایی که بر اساس مبانی انسانی نیست و از روی مسائل ظاهری و شهوات زودگذر است، اینها خیلی پایه و بنیادی ندارد. اما محبـّتی که بر اساس آن اصل انسانی است که خدای متعال آن را قرار داده، بخصوص اگر چنانچه با شرایطی که در همین ازدواج اسلامی رعایت شده و توصیه شده است. اگر با اینها همراه باشد، این محبـّت روز به روز بیشتر می شود.

گزیده ای از کتاب مطلع عشق؛ رهنمودهای حضرت آیت الله سید علی خامنه ای

به زوجهای جوان


جهت خرید کتاب مطلع عشق کلیک کنید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک کنید.

جهت خرید کتب زنان کلیک کنید.

جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

جهت خرید نرم افزارهای اسلامی کلیک کنید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی تبیان