تبیان، دستیار زندگی
معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت در کنکور 88 از 16 آذر آغاز شده و تا 29 آذر ادامه خواهد داشت و متقاضیان شرکت در آزمون باید با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون و اطلاع کامل از مندرجات و ضوابط آن در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مربوطه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 88 آرشیو شد

آغاز ثبت نام کنکور سراسری

معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت در کنکور 88 از 16 آذر آغاز شده و تا 29 آذر ادامه خواهد داشت و متقاضیان شرکت در آزمون باید با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون و اطلاع کامل از مندرجات و ضوابط آن در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

متقاضیان برای شرکت در آزمون سراسری 88 باید با مراجعه به دفاتر پستی نسبت به تهیه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و کارتهای اعتباری اقدام و مبلغ 48 هزار ریال وجه ثبت نام بابت دریافت یک کارت اعتباری ثبت نام به منزله شرکت در یک گروه آزمایشی و مبلغ 5 هزار ریال نیز بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام باید پرداخت کنند. معاون سازمان سنجش آموزش افزود: چنانچه داوطلبی متقاضی شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی باشد باید نسبت به تهیه دو و یا سه کارت اعتباری (هر کارت 48 هزار ریال) اقدام کند.

وی گفت: همچنین اگر داوطلبی متقاضی شرکت در رشته های دانشگاه پیام نور، مراکز تربیت معلم، موسسات غیرانتفاعی و یا 1 یا 2 گزینش از 3 گزینش مذکور و حتی 3 گزینش باشد باید نسبت به تهیه یک کارت اعتباری به مبلغ 38 هزار و 500 ریال اقدام و مبلغ 2 هزار و 500 ریال را نیز بابت هزینه توزیع این کارت اعتباری به پست پرداخت کند.

با توجه به اینکه ثبت نام در آزمون سراسری سال 88 منحصرا به روش اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود. کلیه داوطلبان لازم است اطلاعات مندرج در کارت اعتباری ثبت نام شامل شماره پرونده، شماره کارت، شماره کاربری و رمز ورود را برای مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی، مشاهده کارنامه مرحله اول، انتخاب رشته، مشاهده کارنامه نهایی، انتخاب محل رشته های نیمه متمرکز و .. نزد خود نگهدارند.

زمان توزیع کارت کنکور 88

وی درباره توزیع کارت ورود به جلسه آزمون گفت: کارت آزمون تنها به شخص داوطلب و در مقابل ارائه شناسنامه یا کارت شناسیایی عکس دار در روزهای 1 و 2  تیرماه ارائه داده می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: محل دقیق توزیع کارت ورودی و محل آزمون و طرز مراجعه داوطلب برای دریافت آن و شرکت در آزمون با توجه به استان و بخش محل اقامت فعلی داوطلبان که در تقاضانامه ثبت نامی خود معین کرده اند از طریق ویژه نامه پیک سنجش روز دوشنبه 25 خردادماه 88 و نیز از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

زمان اعلام نتایج اولیه

وی اعلام نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه و بر اساس نمرات علمی کسب شده توسط هر داوطلب را با لحاظ شرایط و مقررات مصوب در نیمه اول مردادماه 88 و از طریق سایت سازمان سنجش عنوان کرد و گفت: نمره کل داوطلب مشمول احتساب سوابق تحصیلی بر اساس 85 درصد نمرات آزمون و 15 درصد سوابق تحصیلی محاسبه می شود.

نحوه محاسبه سوابق تحصیلی و نمرات آزمون

نمرات آزمون و سوابق در کنکور 88 تراز و نمرات کل داوطلب بر اساس ضرایب مندرج در بخشهای آزمونهای عمومی و اختصاصی جداول زیر گروهها با در نظر گرفتن ضریب 3 برای دروس اختصاصی محاسبه می شود.

وی اضافه کرد: برای داوطلبان غیرمشمول نیز احتساب سوابق تحصیلی نمرات آزمون 100 درصد ملاک نمره کل سازی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج نهایی

معاون سازمان سنجش گفت: نتیجه نهایی داوطلبان نیمه دوم شهریورماه 88 و نتیجه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیه متمرکز آزمون نیز به منظور انجام مراحل مصاحبه معاینه و آزمون عملی در اوایل مهرماه سال 88 اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، آزمون سراسری 88 برای داوطلبان گروههای آزمایشی پنج گانه در روزهای پنجشنبه 4، جمعه 5، شنبه 6 تیرماه به طور همزمان در حوزه های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

زمان ثبت نام تا ساعت 24 روز سه شنبه 3/10/87 تمدید شد

گردآورنده:خانم قزل